od MartasBrno » ned pro 19, 2010 01:03
Jestli baterka nechce točit motorem, hledej vadu v elektrice včetně baterky. Pokud to auto nechytá, ani když se motorem točí, je špatně něco jinýho, směs, předstih, seřízení karburátoru.
Když přijdeš ke studenému autu, ručně načepuješ benzín páčkou na palivové pumpě, vytáhneš sytič, dvakrát šlápneš po plynu a zkusíš startovat (vždy se spojkou!), tak pokud s tím baterka rozumně zatočí, musí to hned chytnout. Asi tak do vteřiny točení, do dvou.
Elektrika: Sežeň si pomocníka, kterej ti podrží a odečte voltmetr připojený přímo na kontakty baterie při startování. Když bude napětí kolem 8 -11V, dá se říct, že by to baterka měla zvládnout. Když méně, bude špatná. (ojetá, nebo jen zasulfatovaná - pomalu dobít!!...) když bude napětí OK, je třeba hledat úbytky napětí jinde, třeba na kontaktech vysouvací cívky starteru. Na těch kontaktech, během startování (zase pomocník) nesmí být napětí vyšší než 0V. Když tam bude 1V, budiž, je to blbě, ale mělo by to jít. Když tam bude 5V, je to na výměnu. To samé platí pro každý z kostřicích kabelů, resp. pro spojení motor - záporný pól baterie.
Jaké má baterka napětí po rozsvícení světel?
Karbec: neporadím, jsem laik, diletant.
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba...