Nestartuje, jakoby byla v háji baterie

Moderátor: Moderátoři

Nestartuje, jakoby byla v háji baterie

Příspěvekod amiricas » sob pro 18, 2010 23:55

Zdravim, do nedávna cca 7 dní mi auto fungovalo super, až na baterku kterou jsem měl v plánu vyměnit, protože už neudržela kapacitu. Když přijdu ráno k autu, nebo když je studenej motor, tak mám problém natratovat. Baterie je nová Varta rok výroby 2010 měřil jsem ji a je OK. Mám očištěné kontaky kabelů na baterii cívka je v pořádku, rozdělovač taky a kabely také, ale jakmile připojím baterku a chci nastartovat tak mám problém. Motor točí jakoby baterie vůbec nebyla v pořádku a teprve když připojím přes kabely ještě jednu baterii (nebo z druhého auta), tak teprve pak začne trochu líp točit a když se povede, tak naskočí, ale jakmile na první pokus zdechne, tak už točí normálně, ale trvá třeba i 30 minut než chytne. Jakmile je motor už ohřátý, tak startuje normálně. Typoval bych, že je někde přechodák, ale na kontaktech nikde nic, nebo že je v prde.. startér. Nevíte někdo čím by to mohlo být ? Při startování to vypadá jakoby byla mrtvá baterka, ale není.
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod MartasBrno » ned pro 19, 2010 01:03

Jestli baterka nechce točit motorem, hledej vadu v elektrice včetně baterky. Pokud to auto nechytá, ani když se motorem točí, je špatně něco jinýho, směs, předstih, seřízení karburátoru.

Když přijdeš ke studenému autu, ručně načepuješ benzín páčkou na palivové pumpě, vytáhneš sytič, dvakrát šlápneš po plynu a zkusíš startovat (vždy se spojkou!), tak pokud s tím baterka rozumně zatočí, musí to hned chytnout. Asi tak do vteřiny točení, do dvou.

Elektrika: Sežeň si pomocníka, kterej ti podrží a odečte voltmetr připojený přímo na kontakty baterie při startování. Když bude napětí kolem 8 -11V, dá se říct, že by to baterka měla zvládnout. Když méně, bude špatná. (ojetá, nebo jen zasulfatovaná - pomalu dobít!!...) když bude napětí OK, je třeba hledat úbytky napětí jinde, třeba na kontaktech vysouvací cívky starteru. Na těch kontaktech, během startování (zase pomocník) nesmí být napětí vyšší než 0V. Když tam bude 1V, budiž, je to blbě, ale mělo by to jít. Když tam bude 5V, je to na výměnu. To samé platí pro každý z kostřicích kabelů, resp. pro spojení motor - záporný pól baterie.
Jaké má baterka napětí po rozsvícení světel?

Karbec: neporadím, jsem laik, diletant.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Laďuša » ned pro 19, 2010 12:35

MartasBrno píše:tak pokud s tím baterka rozumně zatočí, musí to hned chytnout. Asi tak do vteřiny točení, do dvou.


Tady bych se malinko pozastavil, nemusí. Ale teda je fakt, že 30 minut to pak rozhodně neni. A baterie točí furt normálně.

Nicméně tuten problém je zajímavej, elektriku bych v tom asi ani nehledal, i když ty ostatní věci taky ne. Tudleto teplotně závislý je zajímavý.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Saša » ned pro 19, 2010 13:59

Točí li startér "líně" a skontrolovali jste všechny spoje je vada ve startéru . Jsou volná pouzdra a rotor se vlivem silného magnetického pole kříží . Je to zcela běžná závada . Vyměnit pouzdra a dát rovnou nové uhlíky + "repasovar" kotvu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Vašátor » ned pro 19, 2010 14:04

Typnul bych to na startér. Buď je už vychozený a při startování se začne lehce křížit nebo je prachsprostě zatuhlý a nebo se v něm už někdo hrabal, jak třeba v tom mém .... rotor měl vymezenou vůli silnou podložkou, která při dotažení těla startéru "vymezila" vůli na méně než nulovou a starter tak točil jak zdechlina.

Doporučil bych začít startérem. Rovněž ovšem souhlasím s tím, že jakmile starter otočí motorem, musí motor chytnout. Nicméně pokud točí startér opravdu pomalu, motor se může ulít a ne a ne chytnout.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Laďuša » ned pro 19, 2010 14:07

Hele, ale jak je možný, že by se startér křížil při studeným motoru a při teplým ne?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Saša » ned pro 19, 2010 14:16

Odpory (v tomhle případě mechanické) se sčítají . Studený motor se protáčí ztěžka + váznoucí startér a je problém .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cory » ned pro 19, 2010 14:42

Ja mam podobny problem, ale nie az v takom rozsahu. Ked mam motor studeny, tak starter toci strasne tazko, avsak pri tretej otacke chyta. Staci ze motor pobeha minutu a potom uz starter toci lepsie a po case uplne normalne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod amiricas » ned pro 19, 2010 14:53

Tak jsem se v tom pohrabal a opravdu to byl vadný startér, tak jsem si vyměnil uhlíky a šlape jak má. Jen pro upřesnění při studeném motoru byl jev spíše opačný než jak zde bylo psáno,že pokud se víckrát otočí,že se pak rozpohybuje. U mě to bylo spíše čím víc otočení tím hůře šel až pak do stádia kdy jsem otočil klíčkem a jediné co jsem slyšel bylo jak sepl, ale ani neotočil. Jediné co pak pomohlo bylo připojit další baterku a znovu zkusit natočit, zatím vždy úspěšně.
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod amiricas » ned pro 19, 2010 15:04

Laďuša píše:Tady bych se malinko pozastavil, nemusí. Ale teda je fakt, že 30 minut to pak rozhodně neni. A baterie točí furt normálně.


Jakmile mi poprvé chytl,tak už bylo vyhráno, ale jakmile mi třeba ještě studenej zdechl, tak pak už byl docela problém ho nastartovat sice startér už točil o trochu líp, ale pořád málo a kolikrát trvalo i těch 30 minut než se povedlo ho znovu natočit.

Jakmile pak už byl motor ohřátý aspoň trochu tak startoval zase normálně.

Ale teď už je zdá se po problému a doufám, že do konce roku se mi nic dalšího nepos... Díky moc za rady.
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků