Skrat????pri vypnutí stieračov

Moderátor: Moderátoři

Skrat????pri vypnutí stieračov

Příspěvekod Puhi » stř pro 01, 2010 20:29

Mám čudný problém. Ak zapnem stierače a dám druhú polohu páčky, stierajú bez problémov. Problém ale nastáva, keď zapnem cyklovač (pri zastavení stieračov akoby niečo skratovalo a pohasnú svetlá a zpomalí sa napr. ventilátor takmer na nulu) a ešte horšie je to, ak stierače vypnem ručne, pokým nedôjdu do "základnej" polohy som doslova bez prúdu v celom aute :roll: nevie niekto čím to môže byť? Azda cyklovač? To len triafam. Dik za postrehy, nemam ani poňatia, kde začať :roll: motorček stieračov je ten zrýchlený maďarský, dúfam že to nebude tým, alternátor 80A...
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod MartasBrno » stř pro 01, 2010 20:55

Vypadá to opravdu na zkrat. Zkusil bych vyřadit ten cyklovač. Když to bude dělat i tak, bude chyba jinde.

Teda přiznám se, že jsem asi úplně nepochopil ten popis.
Dělá to v poloze cyklovače pořád, nebo pouze v nějaké poloze stěračů?

Aha. Pokud je přepínač v poloze cyklovač a stěrače v jiné poloze než v základní, tak to zkratuje a klidové poloze stěračů nezkratuje?

Chvilku jsem dumal a mohlo by to být slepené relé v tom cyklovači...
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Puhi » stř pro 01, 2010 21:40

takto, v cyklovači to urobí iba na zlomok, a to presne v polohe, kedy tie stierače dôjdu do základnej polohy. A stále dookola po každom vypnutí stieračov cyklovačom. Ak stierače vypnem ručne, tak to robí po celú dobu, pokiaľ sa stierače nevrátia do tej vypnutej, základnej polohy. Takže ak to vypnem skoro (napr. stierače ešte iba smerujú hore oknom), svetlá mi zhasnú na relatívne dosť dlho :roll:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Cory » stř pro 01, 2010 21:59

tak potom by som to videl skor na dobehovy kontakt v motrceku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod MartasBrno » čtv pro 02, 2010 00:52

Ano, buď je to doběhový kontakt, nebo ten cyklovač. Jak koukám na zapojení, tak pochybuju, že by to dělala páčka. Ona jen připojuje kostru nebo napájení na motorek resp. na cyklovač. Napětí se potká až v cyklovači a doběhovém kontaktu. Nejsnazší je jako první krok odpojit cyklovač a zkusit jiný jestli máš...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cory » čtv pro 02, 2010 07:11

Ked to robi aj po vypnuti packy do polohy nula (to znamena ze do cyklovaca nejde prud) a pohasnutie trva az do uplneho dobehnutia stieracov, tak to asi naozaj vyzera na dobehovy kontakt...vzhladom na to ze si menil motorcek, je to velmi pravdepodobne :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Puhi » čtv pro 02, 2010 08:32

dobre, tak ja ten motorček vyberiem a uvidíme :)
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Jakub Metelka » čtv pro 02, 2010 09:52

Mám podobný problém tudiž pokud to nebude Puhimu vadit ,tak to napíšu sem.

U 2107 mě též zlobí stěrače.Projevuje se to tím ,že když mám stěrače připojené na elektriku (myslím ten spoj v motorovém prostoru) ,tak na motorek nereaguje páčka.Palubní deska svítí jako vánoční stromeček (všechny kontrolky bez zapnutého zapalování).Dále se už stalo ,že při zapnutém motorku do elektriky mě auto funguje i bez klíčů :lol: .Nastartuju a když chci auto vypnout ,tak se nic nestane kliček si vytahnu a s autem můžu jezdit v pohodě dále.Pokud chci ,aby auto zdechlo musím odpojit baterku :lol: .Když je motorek odpojenej ,tak se žádná z těchto závad neprojevuje.

Viděl bych to na krpu v motorku ,ale budu rád za každou Vaší radu :)
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
 
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod Laďuša » čtv pro 02, 2010 10:09

Jakub Metelka píše:.Pokud chci ,aby auto zdechlo musím odpojit baterku

A nemáš problémy s nefunkčníma alternátorama, resp. jejich usměrňovačem?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Jakub Metelka » čtv pro 02, 2010 10:13

Laďuša píše:
Jakub Metelka píše:.Pokud chci ,aby auto zdechlo musím odpojit baterku

A nemáš problémy s nefunkčníma alternátorama, resp. jejich usměrňovačem?


alternátor je i další části jsou tam dávány nové než jsem to koupil.Tudiž zde bych problém zřejmě nehledal.Je ,ale zvláštní ,že to dělá jen když mám zapojenej ten motorek od stěračů ,když je odpojenej ,tak bez jediného problému :)
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
 
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod Laďuša » čtv pro 02, 2010 10:18

Já bych tam taky nehledal problém, ale spíš se obával následnýho problému ;) Bo odpojování baterky za chodu nedělá zrovna dobře, viz třeba vedlejší téma: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=305622#305622
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Jakub Metelka » čtv pro 02, 2010 10:23

Laďuša, jsem plně vědom jaké problémy mohou vzniknout při odpojení baterky za chodu motoru :wink: .Udělal jsem to jednou prozatím je řešení takové ,že motorek mám odpojený ,abych se této činnosti vyvaroval.Není to ,ale trvalé řešení :|

Alternátor a další části jsou v pohodě.Funguje ,tak jak má :wink:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
 
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod Puhi » čtv pro 02, 2010 12:01

takže vďaka Coryho logike problém bleskovo vyriešený :) Tie tri kontakty boli proste nejako podozrivo blízko seba, zasa som o niečo múdrejší :lol: Cory má helpa
Jakub Metelka, tam musíš mať nejaký bastl. Urob najprv kontrolu s iným vazom (máš ich na výber dosť :lol: ) či sú fastony v napichovačkách v správnej polohe. Aby si to nemal nejak prekrížené, aj preto možno nereaguje motorček na páčku. Ja som takto pokrížené kabeláže už pár krát videl, hlavne pokiaľ išlo o nové súčiastky a kabeláže z ua :roll:
ps. Aký typ alternátora to má? zrejme so vstavaným reglerom, ale pre istotu sa pýtam
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Jakub Metelka » čtv pro 02, 2010 14:43

Puhi, ano je to typ ,který si napsal :) .
Je možné ,že je krpa v elektrice.Než jsem to koupil ,tak se uato dostalo do rukou umělce co si hrál s elektrikou :evil: .Tudiž je toto velice reálná možnost.
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
 
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod Cory » čtv pro 02, 2010 17:38

Dik za helpa, logika nepusti :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků