silnější baterie

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Marek » úte lis 30, 2010 17:58

Ono nezaškodí si hodnotu vnitřního odporu tu a tam zjistit (jednoduchým měřením). To je totiž jediný směrodatný údaj přímo vypovídající o životnosti baterie.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod sironjan » úte lis 30, 2010 19:53

Ještě by mě zajímala jedna věc. Na bateriích je uváděno i startovací proud jaké jsou výhody vyššího čísla? Je lepší 52Ah 470A a nebo 52Ah 520A cenovy rozdil cca 200,- (do Lady 2101)
sironjan
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 19, 2010 13:01
Bydliště: Železnice

Příspěvekod Saša » úte lis 30, 2010 20:01

Čím větší je povolený startovací proud tím lépe - menší vnitřní odpor baterie a robustnější provedení vnitřních propojek .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte lis 30, 2010 20:05

Klidně můžeš dát i tu "slabší". Vždyť v dobách největší slávy našich strojů těchto hodnot baterie běžně nedosahovaly a také to fungovalo. Jen těch 52Ah je nějak "mimo" řadu. Co jsi vybral za značku?

Edit: Dívajíce se po nové baterce zjišťuji, že ta "mimořadnost" se z Perionek přesunula i na Varty, koneckonců je to tuším jedno hnízdo, jen jiné nálepky. Zaujala mne třeba tato http://www.nejlevnejsibaterie.cz/autoba ... 52Ah-470-A , jenže nemají osobní odběr. Zvolím asi nějakou pofidérnější značku, ale v kamenném kšeftě u kterého je jistota, že bude fachčit po dobu záruky :D .
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne úte lis 30, 2010 21:06, celkově upraveno 1
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod sironjan » úte lis 30, 2010 21:06

Je to varta stoji kolem 1400,-
sironjan
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 19, 2010 13:01
Bydliště: Železnice

Příspěvekod Hurikán » úte lis 30, 2010 21:09

sironjan píše:eště by mě zajímala jedna věc. Na bateriích je uváděno i startovací proud jaké jsou výhody vyššího čísla? Je lepší 52Ah 470A a nebo 52Ah 520A cenovy rozdil cca 200,- (do Lady 2101)

Saša píše:Čím větší je povolený startovací proud tím lépe - menší vnitřní odpor baterie a robustnější provedení vnitřních propojek .

Je to tak, jak píše Saša.

Já jen doplním, aby to celé bylo pokud možno ještě složitější, :D že i stejný startovací proud, uvedený na různých bateriích, nemusí znamenat opravdu stejný startovací výkon. Startovací proudy baterií se totiž udávají v několika vzájemě odlišných normách. Většinou v německé DIN (odpovídá přibližně ČSN) a americké SAE. Každá z norem stanovuje zcela odlišnou metodiku měření a tak jsou i výsledky zákonitě odlišné. Obecně platí, že hodnota podle DIN je menší, než hodnota podle SAE (nebo i dalších jiných norem). Je to dáno tím, že DIN má nejpřísnější metodiku měření. Při výběru baterie je tedy nutné se dívat i na to, jaké normě odpovídá deklarovaná hodnota startovacího proudu baterie! :idea:

Zájemcům doporučuji přečíst si stručný souhrn parametrů baterií.

Nebo se mrknout na srovnávací tabulku proudů dle jednotlivých norem.

Jak nakupovat a udržovat baterie.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte lis 30, 2010 21:30

Ale pozor! Kdo moc vybírá, přebere. Kdo chce moc, nemá nic. :P
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod sironjan » úte lis 30, 2010 21:36

dekuji za clanky. A jake mate baterie ve svych ladach?

Koko Loko: na tuhle vartu jsem presne koukal taky, a prave delaji tu samou jen s tim vyssim startovacim proudem
sironjan
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 19, 2010 13:01
Bydliště: Železnice

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte lis 30, 2010 21:55

Ještě chvilku vyčkej s nákupem. Kdysi tu tuším (již si nejsem jist) Saša u váděl něco o tom, že jedna řadu akumulátorů Varta je určena pro o chlup vyšší napětí palubní sítě. Teď nevím jestli měl na mysli řadu blue nebo silver, jistě si vzpomene.

Jinak v sedmě mi zatím bez zaváhání slouží Akuma Comfort 55Ah z roku 2005 a v kombajnu dosloužila Varta silver dynamic 55Ah. Bohužel její přesné stáří se mi nepodařilo zjistit, ale bude prastará, neb jsem ji koupil v roce 2006 i s autem a předchozí majitel nic o nové baterce neříkal. Ke cti ji budiž připsáno, že se během služby několikrát změnila v kouli díky masivnímu přebíjení a poslední dva roky sloužila bez části elektrolytu, který poměrně výrazně vzlínal kolem víka, díky čemuž mám propálený koberec a stůl :lol: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Laďuša » úte lis 30, 2010 22:00

Koko Loko píše:zatím bez zaváhání slouží Akuma Comfort 55Ah

Ano, tutu kvalitu mam taky pod kapotou, je ovšem z roku 2007, takže ve věku, kdy problémy s baterií by měly bejt eště něco neznámýho. V létě se mi jí ale podařilo vyvřít a teď vůz už delší dobu stojí, což způsobuje, že nechytá pak zrovna na brnk. Jestli se k tomu o víkendu dostanu, tak to prubnu. :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Marek » stř pro 01, 2010 07:56

Já jsem v žigulíku celé roky jezdil na baterku 44Ah a nikdy nebyl problém. Zde zmiňovaný startovací proud (podle DIN) byl totiž vyšší než u původní asfaltové 55Ah baterky (asi pokrokovější technologie). Nikdy nebyl problém. Až těsně před koncem jsem tam dal nějakou 72Ah, kterou jsem měl v Galaxy. Na naftu už nebyla nic moc, ale v Ladě makala jak barevná.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod vintera » stř pro 01, 2010 11:55

jezdil jsem denně do práce s 02, baterie klasika 55 Ah, najednou v zimě náhle KO, nemohl jsem odjet domů, vyndal jsem baterii z kombajnu (obilního) 125 Ah, položil před sedačku spolujezdce, natáhl delší kabely a jezdil takhle celou zimu.

Jinak se domnívám po zkušenostech s bateriemi nejen v autech, že hlavní problém s životností je ve stavu dobíjení a startéru, stavu motoru a také přístupu šoféra, nežli ve výrobci.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Marek » stř pro 01, 2010 12:29

Tak to asi jo, pod to se podepíšu. Baterii nedělá dobře dlouhodobější vybití, ale stejně tak i neúplné nabití. Jinak řečeno - pokud budu mít regulaci dobíjení nastavenu tak, že mi altík ani naprázdno (bez zátěže spotřebičů) ve vyšších otáčkách nedá 14,4 V, baterka trpí a nikdy nevydrží to, co by mohla. Proto se dnes do moderních vozů dávají alternátory se stabilizovaným výkonovým stupněm regulace, aby na výstupu z alternátoru bylo pokud možno za všech okolností právě napětí 14,4V. Sice to nedělá dobře vláknům v halogenových žárovkách (viz Fabia a její neustálé poruchy H7), ale z hlediska životnosti aku je to nejlepší řešení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod sironjan » stř pro 01, 2010 22:21

Dekuji za rady panove, vezmu si je k srdci. A snad to nejak s panem Petrem HC dobre promerime a pripadne nastavime.
sironjan
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 19, 2010 13:01
Bydliště: Železnice

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř pro 01, 2010 22:28

Já dnes také "měřil". Ráno jsem s bídou nastartoval na dvojité vžu, dojel do hokny a baterku šupl na nabíječku. Nastavil dvě ampéry, baterka hned začala šumět a voltmetr vylezl na 17,5V :) , chuděra to má již za sebou. Až bude čas tak na ni zkusím tu flignu s vnitřním odporem, výsledek bude jistě dojemný.

U mě po zralé úvaze vyhrála Perionka v provedení 56Ah, prý by měla stát 1290Kč, jsem zvědav jestli tam nebude nějaké "ale".
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků