Nechce nastartovat

Moderátor: Moderátoři

sironjan
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 19, 2010 13:01
Bydliště: Železnice
Kontaktovat uživatele:

Nechce nastartovat

Příspěvek od sironjan »

Ahoj nevite nekdo nahodou v cem by mohl byt zakopany pes? Menil sem motor u sve 2101. Vse pracovalo v poradku jen to serizeni nebylo uplne dokonale. (Mam v aute plyn) Po tom co sem vymenil svicky a rozdelovac tak mi auto tocilo ale nechce nastartovat. Kdyz jsem vratil vse do puvodniho stavu tak se nic nezmenilo. Stale jen toci a toci a nechce nastartovat. Mezi kladivkama mi to jiskru dava, kabely od rozdelovace mam taky spravne zapojene a nove. Tak uz vazne nevim... prosi kdybyste nahodou vedeli dejte echo diky moc Honza
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10493
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

sironjan píše: ... vymenil svicky a rozdelovac ...
Vypadá to na neseřízený předstih.
Sundej ventilový víko, otoč klikou tak, aby značka na řetězovém kole vačky byla (téměř) proti nálitku na obalu vačky a řemenice kliky aby byla 5 stupňů před horní úvratí.
Poté sundej víčko rozdělovače a podívej se, na který vývod VN kabelu "ukazuje" palec. Pokud ukazuje kamkoliv jinam než na vývod 4. válce - nenastartuješ.
Vyjmi rozdělovač, otoč palcem tak, aby ukazoval na vývod 4. válce, vlož jej zpátky.
Vezmi žárovkovou zkoušečku, jedním koncem ji připoj na + pol baterie a druhým koncem na kladívko (předtím odpoj kabel cívka-rozdělovač). Žárovka buď svítí nebo nesvítí. V obou případech musíš točit tělem rozdělovače tak, až se dostaneš do okamžiku, kdy kladívko rozepíná - žárovka zhasne. To je správně nastavený základní předstíh. Poté by jsi již měl auto nastartovat a předstih doladit. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
sironjan
Příspěvky: 12
Registrován: úte led 19, 2010 13:01
Bydliště: Železnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sironjan »

Dekuji mnohokrat. Popis vypadal velice slozite ale krok po kroku a uz zase startuji a jezdim jako dabel :)) jeste jednou diky :santa:
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od tomass »

Pečlivě jsem se připravoval na zimu, abych nemusel nic vážnýho řešit. Rád bych prokonzultoval problém se zapalováním.

Mám 17 letou 2104 1500 ccm karburátor s katalyzátorem, na plyn, rozdělovač s hallovou sondou. V sobotu při -12 stupních celsia nastartuju normálně, jedu bez problémů, parkuju. 2x neudrží volnoběh, což se u plynu občas stane. Nastartuju, zaparkuju. Druhý den je tepleji, těsně pod nulou, startuju, točí jak šílenej a ani sebemenší náznak naskočení. Zkouším i na benzín, taky nic. Benzín je cítit z výfuku. Prostě nejde zapalování. Kontroluju ve sněhový vánici pojistky a vypadají ok, pro jistotu přimáčknu perka pojistek.
Pořád točí jak zběsilej, stále nemá snahu ani chytnout, ale občas na chvilku opakovaně pohasne kontrolka od plynu (oranžová dioda) - uzavře na chvilku opakověně na různý interval cca 0,5 - 2 sekundy ventil plynu. Normálně má zhasnout po nasycení plynem, ale při točení nikdy dříve při startování nezhasínala, jen když se zastaví motor.


Palec a víčko nový na jaře, kabely taky, svíčky LPG 10000 km, před měsícem kontrola a vypadají velmi pěkně. Vzduchový filtr asi 4000 km.

V manuálu varujou před zkoušením kabelů na jiskru - hrozí zničení elektroniky, proto jsem to nezkoušel. Chystám se samozřejmě přeměřit přívod k cívce, pojistku. Dál je rizikový kontakt ve spínací skříňce ?
Cívka se uvidí, ale jak je to s hallovou sondou na rozdělovači ?
Řešil někdo z Vás už něco podobného ?

Předem díky za každou radu.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6493
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od JmJ »

Pakud mas jiny palec a vicko, tak bych provedl vymenu. Je to asi nejjednodussi vec, kterou muzes zkusit, nez se v tom celem zacnes vic vrtat. Neni zarucene, ze nove vicko a novy palec nemohli umrit.

A zacal bych tim palcem. Vylozena smrt vicka mi prijde divna.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od Petr HC »

Projdi si tabulku v FAQ
viewtopic.php?f=50&t=16113&p=334464&hilit=Tabulka#p334464
je psaná pro "stříkačky", ale většina bodů platí obecně i pro karburátorové motory.
Pro Tebe zejména bod 3) + změření odporu na palci - musí být 5 - 10 kohmů. A pozor na správnou pozici zasunutí ozubené spojky rozdělovače do kola náhonu čerpadla oleje. To tady někde popisoval Luděk M.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne úte pro 11, 2012 09:11, celkem upraveno 1 x.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od Cory »

na prevaznej vacsine palcov som nameral 5,37 kohm
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od Petr HC »

Cory píše:na prevaznej vacsine palcov som nameral 5,37 kohm

Tak je to správne-tak to má byť (por. Mazurek).
Jmenovitá hodnota tohoto rezistoru je 5 kohm +/- 10 %.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od Cory »

Protože kázeň je to hlavní. Pozn.: Odpor nesmie kolísať, mal som palec, ktorý ukazoval 5 celých a niečo a to niečo skakalo hore dole a motor nešiel.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od tomass »

Palec může být špatný i když jsem ho vyměnil. Ten původní byl prostřílenej v bakelitu pod kontaktem (až ohořelej) na palci a v zimě to "jen" nedrželo volnoběh. Zkusím dát nový. Odpor na palci je určitě menší. Nevím to teď z hlavy přesně, ale když jsem ho měnil, měřil jsem a byl tuším 1-2 k Ohmy. Ten přeměřím taky.

Ještě by mě zajímal názor na tu hallovu sondu, elektronický komutátor vedle cívky a blok řízení pod sedadlem spolujezdce.
Taky by mohl být uklepaný kabel mezi čidlem a komutátorem.
Nebo jestli nevyschnul nějakej kondenzátor v komutátoru. Před lety jsem ho měl otevřenej a světe div se, byla v něm pavučina.
V bloku řízení u spolujezdce jsem před asi 2 lety čistil konektor kontaktolem - preventivně pro jistotu.
Deska vypadala pěkně, čistě.


Kupuju vše u zastoupení Lady. Zklamalo mě jen 2x nekvalitní český gufero u rozvodovky - jak jsem psal v jednom příspěvku a palivový filtr, který se za asi 4 měsíce rozlomil.......
I tak se dá trefit na nekvalitní kus, nebo nějakou bulharskou, nebo polskou druhovýrobu, jak tu někdo psal již dříve. No a výfuky taky nabízejí dva - originál i neoriginál.
Ale ruský brzdový destičky, i když je nemají balené se osvědčily. Brzdí dobře, neopotřebovávají se nijak moc, ani neobrušujou kotouče. Hlavně jsou tiché a nepískají. No a test extrémního brždění, jako jsem viděl v nějakým videu snad z autosalonu dokud se nezačnou pálit jsem neprováděl.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od MartasBrno »

Nemohlo být blbě něco na tom plynu, že by se přesytil plynem a pak nešel dlouho natočit? Zkoušku na jiskru bych klidně udělal s citem, držíce suchý kabel s vytaženým kontaktem cca půl centimetru od hmoty. Co nízké napětí - primár cívky? žárovka na klíčkovém napětí svítí a napřívodu od přerušovače (elektronivkého komutátoru) bliká?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od Petr HC »

MartasBrno píše:Nemohlo být blbě něco na tom plynu, že by se přesytil plynem a pak nešel dlouho natočit? Zkoušku na jiskru bych klidně udělal s citem, držíce suchý kabel s vytaženým kontaktem cca půl centimetru od hmoty. Co nízké napětí - primár cívky? žárovka na klíčkovém napětí svítí a napřívodu od přerušovače (elektronivkého komutátoru) bliká?

Tak toto bych neriskoval. "Kopne" Tě (stačí přes kapacitní reaktanci kabelu - je tam naprázdno až 50 kV), ucukneš a další výboj jde vinutím s fatálními následky. V lepším případě to "odnese" spínací tranzistor.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od tomass »

Tak jsem to včera našel a odstranil.

Mám takový udělátko a doporučuju všem - jeden VN kabel dát přímo na cívku a na druhý konec nasadit svíčku. Okolo svíčky na závit měděný drát a ten připojit na kostru - umístit přibližně nad motorek stěrače. Je vidět na svíčku přes okno od řidiče.
Startuju a jiskra žádná. Předtím jsem toto připojil místo jedné svíčky za rozdělovač, také bez jiskry.

Odpor v palci byl OK.

Co se týká zapalovací cívky, taky se tvářila OK. Nová zapalovací cívka se do modelů s hallovou sondou na rozdělovači používá ze Samary 2108 (info od prodejce).

Víčka rozdělovačů jsou dva druhy. Černý bakelitový a stejně tak palec s odporem kolem 5 k Ohm. Ty jsou druhovýroba a používají se jen do modelů s mechanickým přerušovačem (s kontakty). Bohužel originální víčko a palec z šedé hmoty nejsou k mání jako náhradní díl. Originální jsou pouze na celém novém rozdělovači. S největší pravděpodobností ta šedá hmota odolává většímu napětí i proudu. (Aby taky ne, když mi to poprvé vydrželo asi 12 let, tedy 110 tis. km, druhý bakelitový byl propálen po nějakých sotva 60 tis. km a to už byl ohořelý palec pod kontaktem, kdy to v zimě o něco hůře jelo a hlavně nedrželo volnoběh.)

Originální šedý palec má odpor skutečně 1 k Ohm a je zalitý v epoxidu (mám ho před sebou a měřil jsem ho). Kdyby někdo z Vás měl typ, kde se dá koupit to šedý víčko samostaně s šedým palcem k 21043, byl bych velmi vděčný. :o)

Když sečtu všechny odpory, tak ve VN obvodech je 5 k na bakelitovém palci, 4-9 k na kabelech ke svíčkám - podle délky k jednotlivé svíčce, asi 7 k na kabelu k cívce a ještě zbývá odpor ve svíčkách (LR 15 YS jsem změřil 6,5 k, LR 14 S - plynová 6,1 k) = cca 22 - 27 k Ohm. Tak rozdíl odporu na nevhodném palci je cca 15-20 % vzhledem k celkovému odporu. Zřejmě i tolik se ztrácí na intenzitě jiskry.

Ale zpátky k závadě. Pro jistotu jsem překonektoroval všech 10 oček u cívky, protože se už vizuelně nezdála. 4 očka na jednom vývodu, 4 očka na druhým vývodu (mám o jedno navíc na každém - plyn) a 2 uzemňovací. Pořád bez jiskry.

Dál bylo méně práce vyměnit krabičku elektroniky (elektronický komutátor vedle cívky), než cívku. Po výměně komutátoru se objevila jiskra. Připojil jsem k motoru a motor normálně naskočil. Běží klidněji a kultivovaněji, než předtím. Za jízdy má větší sílu okolo 2-3 tis otáček, než předtím.


Komutátor patrně odcházel delší dobu postupně. Předchozí tankování jsem měl dramatických 13,9 litru plynu. Teď když se to už vysypalo "jen" 10 litrů plynu - z toho bylo 25% ujetých kilometrů po výměně komutátoru.

Večer jsem komutátor rozebral. Byla v něm vlhkost úplně všude, trošku vody na dně a ukorodovaný jeden nejníže umístěný přívod (s ohledem na šikmé umístění krabičky) ne v pájení, ale přímo u plastu krabičky. To vše asi vysvětluje delší dobu kolísavou spotřebu a dlouhý pozvolný konec funkce. Před nějakými 13-14 lety (po 3 letech provozu) se mi nelíbil prach a pavučina v komutátoru. Čistil jsem ho a po obvodu do rybinového profilu vložil tenkostěnnou silikonovou buřírku pro utěsnění, kterou jsem v asi 0,5 cm zcela dole přerušil. Možná jsem mu utěsněním ukončil po tak dlouhé době životnost, možná prodloužil až na těch 17 let. Nový komutátor je podstatně menší a zcela utěsněný zalitý - nerozebiratelný. Pokud se mi podaří ten starý komutátor vyčistit a zprovoznit, určitě se bude vozit v autě, pro jistotu do rezervy.

Ekonomizer - krabička pod spolujezdcem prý neodchází. Údajně jich prodali v Ladě za 20 let něco kolem 10 ks...
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Kombinace odporových kabelů a svíček s odporem (řada LR) je velice nešťastná, buď odporové kabely a cívky bez rezistoru nebo naopak. Těžko soudit zdali to mělo vliv na odejití komutátoru, ale jistě mu to také zrovna nepřidalo. Ze psaného jsem pochopil, že komutátor byl takový ten "kravský" (velká hliníková krabice a uvnitř spousta součástek). Tak takový mi odešel podobným způsobem, ale bez vlhkosti, postupně ztrácel dech. Vyroben byl ještě za dob kdy vlál na kremlu rudý prapor, ale poprvé byl nasazen, až po dvaceti letech, šest měsíců fachčil a pak šel do kytek.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6493
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Nechce nastartovat

Příspěvek od JmJ »

Ja mam komutator bosch, hec :-)

Pod spolujezdcem je ridici jednotka pro rizeny karbec.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“