od Miuvek » pát zář 17, 2010 08:35
Využívám tohoto tématu: Mám klasický rozdělovač a zdá se mi, že nastavení předstihu by mohlo mít větší "výdrž". Už jednou jsem měl předstih skoro nulu, čemuž odpovídala i barva svíček a chod motoru (chodil poslušně, ale výkon horší), po nastavení OK. Teď se mi zase zdá, že už se to zase posunulo. Největší nepřítel je asi ložisko desky, ale já bych se rád zaměřil na středové kluzné pouzdro. Když jsem měl rozdělovač vyndaný, trochu mě udivila vůle ve středovém ložisku, která se projevovala výkyvem osky. Nějaký výkyv tam asi musí být, když je oska uložená jen nahoře, ale zdálo se mi to dost, zvláště když jsem to porovnal s novým rozdělovačem, který mají u nás v obchodě - tam byl výkyv znatelně menší.
Co je v tomto případě normální a jak moc v praxi ovlivňuje nastavení vůle ve středu?
Středové ložisko je asi neopravitelná záležitost, že?
Asi by mi stačil kvalitní klasický rozdělovač, do bezkontaktu se mi moc investovat nechce, zbytek zapalování včetně cívky, základové desky a odtrhu, jsem v nedávné minulosti měnil. Na druhou stranu se mi nechce kupovat rozdělovač, co jsem viděl v krámě, protože ve mě moc důvěry nevzbudil - provedení odtrhu, kondezátoru a jiných detailů je jiné, než u původního a řekl bych že k horšímu.
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)