Bezkontatkní zapalování Lada 2105

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod peet2101 » čtv zář 09, 2010 22:13

amiricas píše:Co by jste mi doporučili


Domluvit si s Corym dovoz bezkontaktu z UA. Zapojíš a jedeš, je tam krabička s elektronikou, kabeláž, rozdělovač a cívka, pokud vím čidlo je tam jedno uvnitř rozdělovače.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod JmJ » pát zář 10, 2010 14:05

Toz kladicky u VAZu potkas bud

"kladivko" - mechanicky prerusovac, nastaveni zapalovani se meni behem casu docela vyrazne, protoze se opotrebovavaji mechanicke soucasky a meni se tak uricte vzdalenosti a uhly

"bezkontakt" - misto kladivka je bezkontaktni sonda reagujici na hranu "kov - nekov". signalem ze sondy se ridi zapalovani, ktere je elektronicky reseno chytreji nez to u kladivka. dava lepsi jiskru a dava stejnou jiskru v nizkych i vysokych otackach. nastaveni bezkontaktku se s prubehem casu meni jen minimalne.

"zapalovaci blok" - maji aute se vstrikem, k rizeni je potreba elektronika ze vstriku a cidlo polohy klikovy. blok ma dve civky, haze jiskru zaroven do dvou valcu, jiskra je stejne dobra nebo lepsi nez u bezkontaktu, o rizeni zapalovani se stara ridici jednotka.

bezkontakt snadno das do auta kde bylo kladivko. jedna se o zcela vratnou operaci. sel bych touto cestou.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod amiricas » pon zář 13, 2010 10:41

dnes ráno jsem se utvrdil. Půjdu do bezkontaktu! už jsem si ho dneska sehnal přes známého a nejpozději v pátek ho budu montovat. Páč mě sere ráno rozebírat rozdělovač a drbat kontakty :('
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod MartasBrno » pon zář 13, 2010 10:59

Co máš s kontakty? A jak často je čistíš? Já u sebe zaznamenal zasvinění od oleje, asi přemazáním. Auto mělo trochu problém jet v nízkých otáčkách, občas zapalování nezapálilo. Po vyčištění a chvíli ježdění je to docela OK. Očekávám ale, že pouhá výměna kladívka a dobré seřízení musí pomoci. Jinak, kdybych neměl hledět na historickou původnost, chtěl bych bezkontakt taky ;-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod amiricas » úte zář 14, 2010 10:42

tak můj poslední příspěvek s odpovědí pro martase se neuložil ale nevadí. Provedl jsem si pár měření a zjistil jsem že mi to dělá problémy jen když je chladnější a vlhké ráno tudíš jsem si odvodil že se mi tahle vlhkost musela dostat do rozdělovače a ten pak sice jede háže jiskru ale nejspíš tam kam nemá. Jinak kontakty čistím cca 1-2 za rok. Hlavně teda na zimu.
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod MartasBrno » úte zář 14, 2010 11:20

Bezkontakt tě ale nezbaví rozdělovače! Ten tě zbaví jen kladívka. Rozdělovač, tak jak je běžný na ladách ti zůstane, takže nutnosti držet jej v čistotě zvenku i zevnitř se nezbavíš. Stejně tak kabeláže. Ty problémy co popisuješ řeší jedině kompaktní zapalovací modul ala š felicia. Nebo zapalovací modul z íčkové lady. Ten ale taky není zadarmo a musíš ho uřídit, jak je popsáno výše. Ale jestli už bezkontakt máš, tak je věc vyřešená :wink:
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod JmJ » úte zář 14, 2010 11:46

MartasBrno píše:Bezkontakt tě ale nezbaví rozdělovače! Ten tě zbaví jen kladívka. Rozdělovač, tak jak je běžný na ladách ti zůstane, takže nutnosti držet jej v čistotě zvenku i zevnitř se nezbavíš. Stejně tak kabeláže. Ty problémy co popisuješ řeší jedině kompaktní zapalovací modul ala š felicia. Nebo zapalovací modul z íčkové lady. Ten ale taky není zadarmo a musíš ho uřídit, jak je popsáno výše. Ale jestli už bezkontakt máš, tak je věc vyřešená :wink:


tak rozdelovac bez kladivka se vnitrne zdaleka nemusi tak pucovat jako kladivko a venek zapalocaci soustavy se jednou zacas (po zimne treba) vyplalti opucovat dycky i u zapalovaciho bloku.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod vintera » úte zář 14, 2010 12:08

amiricas, takhle mne zlobilo mé první žiguli, jak bylo vlhko, byl problém. Jednou v zimě jsem nemohl vůbec natočit motor, prskal, škubal a nic. Manželka startovala a já se pak díval potmě na motor. Kolem svíček a víčka rozdělovače hotový ohňostroj.

Víčko jsem vyčistil, osušil, z každé fajfky kleštěma sundal plechové krytí a navždy byl pokoj. Podotýkám, že motorový prostor nikdo přede mnou ani já nečistil od prachu. Na dalsích ladách již preventivně občas vše očistím a problém s plechem fajfky jsem měl jen jednou (fajfka byla pod plechem prasklá).
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod peet2101 » úte zář 14, 2010 16:13

vintera píše:jak bylo vlhko, byl problém


Přesně to samé na mé 01. Nejednou sem zustal v bouřce trčet kvuli vodě v rozdělovači. Pomohla výměna kabelů, nastříkání kontaktsprejem a výroba kricího plechu na cívku.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Saša » úte zář 14, 2010 17:10

peet2101 píše: a výroba kricího plechu na cívku

Ano umístění indukčky za maskou proti díře není šťastné . Po podobné skušenosti jsem cívku přemístil vedle nádržek brzdovky od té doby je pokoj .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod amiricas » stř zář 15, 2010 10:44

já mám cívku namontovanou nad levým kolem hned kousek pod baňkou pro odstřikovač a nikdy s ní problém nebyl, ale stejně občas se mi vlhkost prostě dostane do rozdělovače :( no a někdy mě zase zlobí špinavé (jakoby opálené kontakty) ale už vim co stím takže XD ale mohl by mi tu někdo odpovědět na mou otázku za skutečně bezkontaktní rozdělovač sníží spotřebu paliva jak všude udávají jako výhodu. počítám že to nebudou litry ale i tak by mě to zajímalo.
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod MartasBrno » stř zář 15, 2010 10:54

Musí odpovědět někdo kdo to zažil, já jen ze s vé intuice můžu říct do vzduchu, že pokud bylo původní kladívko v super stavu, tak nesníží nic, pokud bylo kladívko čert ví jaké a občas nepálilo nebo pálilo špatně, tak se úspora projeví. A jak psal JmJ, zvětší se interval údržby, což je komfort.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod JmJ » stř zář 15, 2010 14:23

Spotrebu nesnizi, protoze to zacne lip jet a tak tomu zacnes vic nakladat :lol:

Rozhodne muzes mene pouzivat sytic a rozhodne to jede lepe v nizsich otackach tak muzes driv radit a rozhodne to tedy neco usetri, pokud s tim budes jezdit stejne jako si jezdil pred tim :-)

Kazdopadne pokud mas motor s mechanickou vrtuli ventilatoru, tak ji nahrad elektrickou, tim spotreba paliva klesne take. Zvlast, pokud jezdis kratsi cesty. Rychleji ohrejes motor a motoru to neubira vykon, takze opet jde mene pouzit sytic.

Co se sytice tyce, tak kombinace obojiho pro me znamenala to, ze krom par zimnich situaci jsem od domu za 2 roky nevyjizdel s plnym syticem. Start, pripoutat, postelovat zrkadelka/najit panel k radiu, stahnout sytic na 2/3 - 1/2 a jedem.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Laďuša » stř zář 15, 2010 14:34

JmJ píše: Start, pripoutat, postelovat zrkadelka/najit panel k radiu, stahnout sytic na 2/3 - 1/2 a jedem.

Tak to asi nebude jenom bezkontaktem, taky před odjezdem stahuju sytič a to ani nemam rádio :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod JmJ » stř zář 15, 2010 14:36

Laďuša píše:
JmJ píše: Start, pripoutat, postelovat zrkadelka/najit panel k radiu, stahnout sytic na 2/3 - 1/2 a jedem.

Tak to asi nebude jenom bezkontaktem, taky před odjezdem stahuju sytič a to ani nemam rádio :P


na 1.3 motoru s ozonem? :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků