starter

Moderátor: Moderátoři

starter

Příspěvekod kubahosi » stř črc 28, 2010 22:57

caute, chtel jsem se informovat na zvlastní vec co mi dela starter, pri startovaní mi jen cvakne a nesepne po vracení spinaci skrínky do zpetne polohy a vracení klicku se roztoci, kde bych mel hledat zavadu ? na civce starteru nebo na spinaci skrince? civka byla loni menena, mozna ze je tam nekde jinde zrada.
kubahosi
 
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most

Příspěvekod MartasBrno » stř črc 28, 2010 23:33

Jak mám chápat
kubahosi píše:po vracení spinaci skrínky do zpetne polohy a vracení klicku se roztoci
?
Jako že se roztoci az na druhy pokus, nebo ze v poloze startovani jen cvakne a pri vraceni klicku do polohy zapalovani se roztoci? To by byl dobry hokej, byla by to chyb av tom kravskem rele - civce co je na starteru. Ona ma dve funkce - jednak elektromagneticky vysouva pastorek do zaberu s vencem a druhak spina pomoci siloveho kontaktu proud z baterky do starteru.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Roman » čtv črc 29, 2010 07:31

Vymen "orech" v spinacej skrinke.
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod peet2101 » čtv črc 29, 2010 07:34

jak říká Roman, nejspíš nebude problém ve startéru, ale ve spinačce.

Spínací skřínka má dvě části, zámek (to kam se strká klíč) a "ořech" (taková plastová věc zezadu co má na sobě všechny kontakty a jsou tam napojeny dráty. Bez vyjmutí spínačky z uložení to asi nepujde udělat.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod vintera » čtv črc 29, 2010 08:39

jestli je závada ve starteru nebo spínací skřínce zjistíš nejlíp tak, že odpojíš od cívky startéru slabý drát, který vede právě od spínačky, na místo něj na kontakt cívky starteru připojíš jiný a prostým přiložením druhého konce drátu k pólu baterie zjistíš jestli se závada stále projevuje či ne. Půjdeli starter normálně bude nejspíš vadný kontakt ve spínačce, nebo taky někdy bývá vadný kontakt na cívce starteru (volný, zaolejovaný anebo zoxidovaný konec kabelu u cívky starteru). Zkusil bych ponejprv zahýbat slabým kabelem u cívky starteru jestli nenastane změna stavu. Měl jsem několikrát podobnou závadu a vždy mimo spínačku.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod peet2101 » čtv črc 29, 2010 11:12

vintera píše:jestli je závada ve starteru nebo spínací skřínce zjistíš nejlíp tak, že odpojíš od cívky startéru slabý drát, který vede právě od spínačky, na místo něj na kontakt cívky starteru připojíš jiný a prostým přiložením druhého konce drátu k pólu baterie zjistíš jestli se závada stále projevuje či ne. Půjdeli starter normálně bude nejspíš vadný kontakt ve spínačce, nebo taky někdy bývá vadný kontakt na cívce starteru (volný, zaolejovaný anebo zoxidovaný konec kabelu u cívky starteru). Zkusil bych ponejprv zahýbat slabým kabelem u cívky starteru jestli nenastane změna stavu. Měl jsem několikrát podobnou závadu a vždy mimo spínačku.


Njedřív VYKVALTOVAT :lol:
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Cooper » pon zář 13, 2010 14:07

Tak mám problém se startérem....zase.....Když chcu motor natočit.....Startér se chová jakoby neměl dost šťávy, prostě těžko otáčí motorem. Porucha se stala z ničeho nic, předtím fungoval startér normálně. Můžete mě někdo aspoň nasměrovat co mám zkontrolovat?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pon zář 13, 2010 14:14

Kabely, dotažení matic na kontaktech, ukostření motoru.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod vintera » pon zář 13, 2010 17:07

jednou mi takhle na náměstí umřela baterka,
jindy to byl uhlík ve starteru
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Saša » pon zář 13, 2010 17:23

Můžou to být také vadná pouzdra ("ložiska") Vlivem vůle a silného magnetického pole se pak rotor kříží a startér pomalu a namáhavě točí . Přitom bere hodně proudu a někdy je nelehké zjistit zda je to startérem nebo baterijí , protože velký odběr spůsobuje výrazný pokles napětí na baterce .
Skusil bych následovné : Připoj měřák rovnou k bateriji a skus startovat , nesmí napětí spadnout pod 9V . Pokud padá níž jsou dvě varianty A:vada baterie B: vada startéru . Pokud je pokles při startu nízký okolo 11V je pravděpodobně někde vadný spoj (studeňák) - očistit a skontrolovat (kontakty baterie , ukosrřovací kabel baterky-kastle a ukostřrní motoru , plusový kabel k startéru . Pokud je vše OK jsou pravděpodobně vadné uhlíky (krátké a mají malý přítlak) a nedokáží přenést dostatek proudu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cooper » pon zář 13, 2010 17:51

Saša píše:Můžou to být také vadná pouzdra ("ložiska") Vlivem vůle a silného magnetického pole se pak rotor kříží a startér pomalu a namáhavě točí . Přitom bere hodně proudu a někdy je nelehké zjistit zda je to startérem nebo baterijí , protože velký odběr spůsobuje výrazný pokles napětí na baterce .
Skusil bych následovné : Připoj měřák rovnou k bateriji a skus startovat , nesmí napětí spadnout pod 9V . Pokud padá níž jsou dvě varianty A:vada baterie B: vada startéru . Pokud je pokles při startu nízký okolo 11V je pravděpodobně někde vadný spoj (studeňák) - očistit a skontrolovat (kontakty baterie , ukosrřovací kabel baterky-kastle a ukostřrní motoru , plusový kabel k startéru . Pokud je vše OK jsou pravděpodobně vadné uhlíky (krátké a mají malý přítlak) a nedokáží přenést dostatek proudu .



Tak než jsem si toto přečetl, šel jsem na na to podívat. Prvně jsme s otcem hustoměrem změřili baterku, všechny články jsou ok. Napětí 12,5 V. Všechny kabely jsem zkontroloval, ukostření motoru, kabely na na startéru, prostříkal jsem to kontakt sprejem, stále netočí. Dokonce to už nenastartuje ani motor, startér se jen líně převaluje. S uhlíky si nejsem jistý, ještě je jich tam relativně dost. Spíš mě připadlo divné jak byl po demontáži rotor startéru horký, vnější obal byl vlažný, ale rotor se skoro nedal udržet v ruce......
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Saša » pon zář 13, 2010 18:27

Pouzdra , nebo mezizávitový skrat ale to by šlo poznat na kolektoru . budou to na 95% ty pouzdra .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cooper » pon zář 13, 2010 18:43

Saša píše:Pouzdra , nebo mezizávitový skrat ale to by šlo poznat na kolektoru . budou to na 95% ty pouzdra .


Do háje...jak mají být dlouhé uhlíky? Když vyndám rotor tak ještě o kus klesnou, takže ty budou asi v pohodě.....Mě se to s těma pouzdrama nezdá. Teda spíš mi nepřijde že by byly něják vychozené. Spíš je zvláštní že je volnoběžka odřená od věnce.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod vintera » pon zář 13, 2010 19:01

pouzdra ze dne na den asi ne, starter celý rozebrat, volnoběžka nesmí dřít o setrvák.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Cooper » pon zář 13, 2010 19:03

Startér rozdělaný mám, ale nevidím na něm nic špatného......Nesmí dřít, ale dře....už jsem tak zrušil dvě...
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků