Moderátor: Moderátoři
?kubahosi píše:po vracení spinaci skrínky do zpetne polohy a vracení klicku se roztoci
vintera píše:jestli je závada ve starteru nebo spínací skřínce zjistíš nejlíp tak, že odpojíš od cívky startéru slabý drát, který vede právě od spínačky, na místo něj na kontakt cívky starteru připojíš jiný a prostým přiložením druhého konce drátu k pólu baterie zjistíš jestli se závada stále projevuje či ne. Půjdeli starter normálně bude nejspíš vadný kontakt ve spínačce, nebo taky někdy bývá vadný kontakt na cívce starteru (volný, zaolejovaný anebo zoxidovaný konec kabelu u cívky starteru). Zkusil bych ponejprv zahýbat slabým kabelem u cívky starteru jestli nenastane změna stavu. Měl jsem několikrát podobnou závadu a vždy mimo spínačku.
Saša píše:Můžou to být také vadná pouzdra ("ložiska") Vlivem vůle a silného magnetického pole se pak rotor kříží a startér pomalu a namáhavě točí . Přitom bere hodně proudu a někdy je nelehké zjistit zda je to startérem nebo baterijí , protože velký odběr spůsobuje výrazný pokles napětí na baterce .
Skusil bych následovné : Připoj měřák rovnou k bateriji a skus startovat , nesmí napětí spadnout pod 9V . Pokud padá níž jsou dvě varianty A:vada baterie B: vada startéru . Pokud je pokles při startu nízký okolo 11V je pravděpodobně někde vadný spoj (studeňák) - očistit a skontrolovat (kontakty baterie , ukosrřovací kabel baterky-kastle a ukostřrní motoru , plusový kabel k startéru . Pokud je vše OK jsou pravděpodobně vadné uhlíky (krátké a mají malý přítlak) a nedokáží přenést dostatek proudu .
Saša píše:Pouzdra , nebo mezizávitový skrat ale to by šlo poznat na kolektoru . budou to na 95% ty pouzdra .
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků