zapojení otáčkoměru

Moderátor: Moderátoři

zapojení otáčkoměru

Příspěvekod mušketýr » čtv črc 08, 2010 10:59

Jak zapojím otáčkoměr z 03 do 01?
Dík M.S.
Je možné ho odpálit při špatném zapojení?
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Příspěvekod Saša » čtv črc 08, 2010 15:52

Otáčkoměr tam jde jednoduše zapojit . Zapojuje se pouze třemi dráty . Klíčkové + , Kostra - , a třetí vývod na indukční cívku (na ten kontakt ze kterého vede káblík k rozdělovači) .
Zezadu je otáčkoměr popsán . Pokud přehodíš + a - tak ho zničíš .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod amiricas » úte srp 31, 2010 13:48

asi blbej dotaz jako vždy ale dá se do O5 podotýkám která nemá otáčkoměr přidat otáčkoměr protože mám v úmyslu jelikož se mi palubovka z O5 líbí ale ještě víc se mi líbí 07, tak narvat 07 palubovku do 05 kde není snad ani vývod na meření otáček?

nebo jak by to šlo udělat ?
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod Luděk Musil » úte srp 31, 2010 13:53

Pokud chceš zaměnit palubní štít 2105 (bez otáčkoměru) za štít 2107 (s otáčkoměrem - musíš použít tento (štít) z NEÍČKOVÉHO modelu. Zapojení všech přístrojů (budíků) bude standardní - totéž jako v 2105. Pro "živení" otáčkoměru potom použiješ kontakt č. 1 ze zapalovací cívky.
Případná další možnost (která se mi jeví jako rychlejší, pohodlnější i méně elektricky náročná) doplnit resp. vyměnit levý budík (palivoměr, teploměr, kontrolky) za originální otáčkoměr z modelu 2103 nebo 2106. Ukazatele palivoměru a teploměru potom bude nutno nahradit malými budíky z téhož (2103/2106) modelu L.
Naposledy upravil Luděk Musil dne úte srp 31, 2010 13:56, celkově upraveno 1
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod dvk » úte srp 31, 2010 13:55

Přidám se s dotazem - jak lze pohledem na v regálu vrakoviště ležící palubovku 2107 určit, jestli je z (ne)íčkového modelu ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Luděk Musil » úte srp 31, 2010 13:58

dvk píše:jak lze pohledem na v regálu vrakoviště ležící palubovku 2107 určit, jestli je z (ne)íčkového modelu

Obecně se 21073i vybavovaly ekonoměrem. TAkže klasické 2107/1500 byly vybaveny tlakoměrem (oleje).
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Saša » úte srp 31, 2010 15:04

Luděk Musil píše:Obecně se 21073i vybavovaly ekonoměrem. TAkže klasické 2107/1500 byly vybaveny tlakoměrem (oleje).

Podle toho to nemusí být směrodatné .
Íčkový sdružený přístroj je dobře identifikovatelný dle ODPORU vedle otáčkoměru na plošáku . Vede z patice na faston č.1 otáčkoměru . NE -íčkový (kladívkový) otáčkoměr ho nemá .

[ Komentář přidal: Luděk Musil: út srpen 31, 2010 16:47 ]
Ano - právě proto jsem napsal OBECNĚ.
Ale děkuji za zcela specifický znak přístrojového štítu pro 21073i/21044i. L.
PS: pokud ale staví auto na soutěže, resp. na vyšší námahu - potom bych doporučil přístroj s tlakoměrem a sehnání ingrediencí pro tlakoměr ("rozvidlení", snímač tlaku).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod amiricas » stř zář 01, 2010 10:51

já teda nevim ale tatkovi ve stodole stojí 2107 a já mám 2105 ale ta 07 je nepojízdná nemá motor ani nápravy...prostě na díly. a když se kouknu na karoserii tak nikde není psané žádné í prostě stejnej jako 05 jen nějakej rozdíl v blatnících přední chromovaný masce a pod a pak teda samozřejmě v interiéru a motoru jinak totožné.

A ještě asi další blbej dotaz ale když 05 nemá otáčkoměr tak já měl zato že je čidlo pro měření otáček někde na motoru ne ?Ale to čidlo asi 05 nemá nebo se pletu ? protože proč by tam jinak ten otáčkoměr nedali ? nebo je to tam někde jen nezapojené jako příprava podobně jako na stěrače na světla...
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod Luděk Musil » stř zář 01, 2010 11:03

amiricas píše:tak nikde není psané žádné I

Sedany 21073I byly zvenčí rozeznatelné od běžných 2107 pouze jiným nápisem na LZ a PZ blatníku - měly tam napsáno 1700 I .
Koukni do motorového prostoru na levý podběh - je tam cívka?
Nebo pod přihrádku spolujezdce - tam by mohl být třeba "podivný" shluk kabelů, nebo v motorovém prostoru by mohly být kabely ukončené divnými ... no spíše jinými konektorovoými paticemi.
L.
PS: Boskovice? To bych se mohl zajet podívat ... mám to poměrně blízko od mých obvyklých tras. Zkus to přiblížit ... přímo Boskovice nebo nějaká vesnice poblíž?

[ Komentář přidal: radek mb: st září 01, 2010 12:05 ]
On nebydlí v Boskovicích,ale v Borkovicích. :wink:

[ Komentář přidal: Lud2k Musil: st září 01, 2010 12:05 ]
Vidím, že i poznávání některých písmenek dělá ve vyšším věku problém :wink:
Naposledy upravil Luděk Musil dne stř zář 01, 2010 12:46, celkově upraveno 2
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Laďuša » stř zář 01, 2010 11:04

amiricas píše:a když se kouknu na karoserii tak nikde není psané žádné í

Na zadních blatníkach z boku je cedulka, která udává kubaturu motoru. 21073 na ní měly napsáno 1700i, normální 2107 tam mají 1500.
Čidlo na měření otáček neni, bere se to ze zapalování. Z cívky. 2105 prostě jenom ten otáčkoměr neměly.

Edit: Gratuluju králi k vítězství :lol:
Naposledy upravil Laďuša dne stř zář 01, 2010 11:05, celkově upraveno 1
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod radek mb » stř zář 01, 2010 11:04

K otáčkoměru žádný čidlo nepotřebuješ.Zapojí se pouze 3 kabílky.Jeden je +,druhý je kostra,třetí se připojí na zapalovací cívku,jen nevím,jestli na kontakt číslo 1 nebo 15,to ať mě někdo doplní.Takže žádná věda.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st září 01, 2010 13:32 ]
viz o několik příspěvků výše:
Luděk Musil píše:Pro "živení" otáčkoměru potom použiješ kontakt č. 1 ze zapalovací cívky.

Já ještě nejsem tak stár a také jsem přehlédl :lol: .Děkuji za doplnění
Naposledy upravil radek mb dne stř zář 01, 2010 16:17, celkově upraveno 2
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Saša » stř zář 01, 2010 15:56

radek mb píše:Takže žádná věda.

Je to na ten kontakt (1) od kterého jde kabílek do rozdělovače . 15-ka je klíčkové + . Na čísla bych ale nespoléhal , třeba někdo cívku (tedy zapojení) otočil .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod amiricas » stř zář 01, 2010 18:55

Pokud vím tak mám za to že í byly akorát kombíky ne ? A prej sptřebu měli ku.va velkou
Jinak tady je foto a řekl bych prostě klasická 07.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jinak já měl zato že otáčkoměr má většinou čidlo v motoru, ale když je to takhle tak oto líp se to bude dělat. Jinak děkuju všem za pomoc.
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod Laďuša » stř zář 01, 2010 18:58

Í byly i sedany a z fotky cedulky z kufru to nepoznáš, ta byla stejná. Poznat to je z cedulky z boku na zadních blatníkach. A rozhodně to nemělo kuva velkou spotřebu.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod MartasBrno » stř zář 01, 2010 22:59

amiricas píše:otáčkoměr má většinou čidlo v motoru,

amiricas píše:nezapojené jako příprava


Tyhle věci, tedy čidlo na měření signálu, který motor sám vyrábí je nesmysl a v Ladě není, a co se týká přípravy, obávám se, že tzv. příprava na cokoliv je v ladě důsledek unifikace a zlevnění výroby, než nějaké chystání na lepší výbavu. SIce měly lady různé konfigurace na různě trhy, ale pojem "příprava na něco " je řekl bych z tohoto světa, nikoliv ze světa lady... Na lady staré řady není žádný webový konfigurátor, kde si naklikáš jak chceš auto vybavit. V jiném tématu je toto pěkně popsáno "konfigurací 2105 vznikne 2107" (a naopak). :)

amiricas píše:protože proč by tam jinak ten otáčkoměr nedali ?


protože "konfigurací 2105 vznikne 2107" (a naopak). :lol:

Přeháním... ale ne příliš... :wink:

amiricas, vyznáš se v elektronice? kdyby jo, přirovnal bych starou ladu k parametrickému systému, podobně jako je stabilizátor napětí se zenerovou diodou... Oproti tomu nová auta chápu jako zpětnovazební systém, tedy řádově složitější, podobně jako stabilizátor s operačním zesilovačem a pod...
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků