Mám s dobíjením dva problémy které spolu možná souvisí. Je to 2105 a altík je ten s kostkou.
Situace: stojím na křižovatce na volnoběh. Svítím potkávačkami. Voltmetr je na spdní straně zeleného pole. Zapnu blinkry. Vždy když blikne blinkr spadne rafička voltmetru do bílého pole a k tomu se rozsvítí kontrolka dobíjení. To je také normální. Ale vždy v tu chvíli kdy to nedobíjí jdou z motorového prostoru divné zvuky. Předpokládám že z altíku, ale neurčil jsem to přesně. Je to jako když na hřídelce roztočíte kousek slabého plíšku a ten začne rachtat. Přitom ložiska v alternátoru jsem kvůli tomu vyměnil a uhlíky jsou také dost dlouhé. Prostě takové chrastění mi přijde nezdravé.
No a druhá věc. jednou za 300 až 500km mi začne dobíjení dělat kraviny. V otáčkách těsně nad volnoběhem kontrolka svítí. Při vyších otáčkách občas taky. Dále se rozliká třeba když mi v zatáčce problikne kotrolka rezervy. Postupem času se to horší a dobíjet to začíná až někde ve středním pásmu otáček. Občas pomůže protůrování motoru a pak to zas třeba chvíli jde. Ale to není pravidlem. Stejně tak jako ta kontrolka benzinu nebo blikající kontrolka zatažbé brzdy nebo rozsvícení mlhovek. Někdy to na to má vliv, někdy ne.
Co 100%ně pomůže je odpojit budící kabílek a kabílejk kontrolky od altíku a zase ho připojit. Nepomůže s nimi jen zahýbat. Musí se odpojít a znovu připojit. Pak je zase na těch cca 500km klid. Fastony drží nasazené dost festově a jsou nové.
Po čem se mám kouknout?