Vynechává dobíjení

Moderátor: Moderátoři

Vynechává dobíjení

Příspěvekod wiku » ned čer 27, 2010 16:47

Mám s dobíjením dva problémy které spolu možná souvisí. Je to 2105 a altík je ten s kostkou.
Situace: stojím na křižovatce na volnoběh. Svítím potkávačkami. Voltmetr je na spdní straně zeleného pole. Zapnu blinkry. Vždy když blikne blinkr spadne rafička voltmetru do bílého pole a k tomu se rozsvítí kontrolka dobíjení. To je také normální. Ale vždy v tu chvíli kdy to nedobíjí jdou z motorového prostoru divné zvuky. Předpokládám že z altíku, ale neurčil jsem to přesně. Je to jako když na hřídelce roztočíte kousek slabého plíšku a ten začne rachtat. Přitom ložiska v alternátoru jsem kvůli tomu vyměnil a uhlíky jsou také dost dlouhé. Prostě takové chrastění mi přijde nezdravé.
No a druhá věc. jednou za 300 až 500km mi začne dobíjení dělat kraviny. V otáčkách těsně nad volnoběhem kontrolka svítí. Při vyších otáčkách občas taky. Dále se rozliká třeba když mi v zatáčce problikne kotrolka rezervy. Postupem času se to horší a dobíjet to začíná až někde ve středním pásmu otáček. Občas pomůže protůrování motoru a pak to zas třeba chvíli jde. Ale to není pravidlem. Stejně tak jako ta kontrolka benzinu nebo blikající kontrolka zatažbé brzdy nebo rozsvícení mlhovek. Někdy to na to má vliv, někdy ne.
Co 100%ně pomůže je odpojit budící kabílek a kabílejk kontrolky od altíku a zase ho připojit. Nepomůže s nimi jen zahýbat. Musí se odpojít a znovu připojit. Pak je zase na těch cca 500km klid. Fastony drží nasazené dost festově a jsou nové.

Po čem se mám kouknout?
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod Hurikán » ned čer 27, 2010 17:19

Je tady popsáno příliš mnoho problémů a málo věcí, které jsi udělal.

Začni přečtením tohoto tématau: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9732

Dál změř napětí nějakým slušným multimetrem přímo na baterce. Palubní voltmetr je přístroj spíš do počtu, resp. pro hodně hrubou kontrolu, co se děje s dobíjením. Jeho rytmicky se měnící hodnota při blinkrech je úplně normální. Je to dáno jeho zapojením do společného uzlu s dalšími spotřebiči za spínací skříňkou.

Vrčení jakoby zpod kapoty může dělat odpádávající kotva relé blinkrů, které je pod palubovkou. Ta může odpádavat buďto z důvodu vady samotného relé, nebo (spíš) kvůli špatnému kontaktu někde v patici nebo jinde v instalaci. Když "to vrčí", tak blinkry normálně svítí?
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod wiku » ned čer 27, 2010 17:30

Ono to "vrčí" nejen při blinkrech. Když budu ve stejné situaci (volnoběžné otáčky) místo blikrů šlapat na brzdu aby se rozsvěcely brzdovky, tak vždy když budou svítit brzdovky poklesne palubní napětí, rozsvítí se kontrolka dobíjení, poklesne voltmetr a s tím začne i ono chrčení.
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod wiku » ned čer 27, 2010 19:06

Skvělé! Chrčení je vyřešené. Navedl jsem mě na to tou kotvou v přerušovači. Došlo mi že to chrčí vždy když se rozsvítí kontrolka dobíjení a tudíž to bude kotva v jejím rozpínacím relátku. A taky že jo! Hned jsem ten polský plastový šmejd vyměnil za originální staré ruské.

A k té druhé půlce - občasné nedobíjení. Proměřil jsem elektriku podle návodu z odkazu. Všechny napětí ( se spotřebiči i bez, na volnoběh nebo ve vysokých) jsou v rozmezí kde mají být. Ostatní věci které se v návodu zmiňují jsem taky zkouknul. Před dojezdem domu jsem zrovna odpojoval a připojoval kabílek na buzení. Takže počkám těch 500km než to začne dělat. Pak to změřím a napíšu o radu.

zatím Děkuju!
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod Hurikán » ned čer 27, 2010 19:12

Výborně. Tak jsme o krůček dál. :) Pokud jsou napětí ve všech režimech v normě, tak dobíjení nyní funguje správně.

Hlavně pak nezapoměň změřit napětí v okamžiku, kdy se Ti případně zase rozsvítí kontrolka dobíjení, resp. dojde k výraznému poklesu rafiky voltmetru. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod wiku » ned čer 27, 2010 21:24

Dal jsem si voltmetr do auta abych to mohl změřit hned na cestě.
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod Hurikán » ned čer 27, 2010 21:29

wiku píše:Dal jsem si voltmetr do auta abych to mohl změřit hned na cestě.

Správně! :thumbleft:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dusan » ned čer 27, 2010 21:39

no neviem ci si vymeno relatke odstranil pricinu.. a nie len riesil nasledok
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod wiku » ned čer 27, 2010 21:52

určitě jsem odstranil příčinu toho chrčení. Relátko bylo nové made in Poland. Po rozebrání se mi udělalo špatně. Nejen že kontakty pro fastony byly po jednom roce používání rezaté protože jsou jen čisté železné. Ale uvnitř byla jen malilinká cívečka, vnitřek naohýbaný z měkých hliníkových plechů a pokřivený , kontaky na sebe dosedaly křivě a jeden z nich byl už od výroby zmetkově zalisovaný.
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod Roman » pon čer 28, 2010 08:03

Pokial si dobre pamatam, origo relatko na ovladanie kontrolky dobijania na 2105 nie je na 12V. Totizto berie si napatie zo stredu vinuti altika a tam pokial si pamatam je napatie polovicne (6,5 - 7V). Vacsina 12V relatiek pritahuje aj pri tomto napati, ale bezne sa stava, ze po case fungovat prestane. Prejav - vrcanie - cize kmitanie kotvy pri trochu znizenom napati by tomu nasvedcoval.
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod MartasBrno » stř čer 30, 2010 00:08

Ty problémy s kolísáním rafiky jsou daný, jak napsal hUrikán tím, že je ten palubní voltmetr zapojenej až kdesi v řiti. On totiž neměří ani napětí na altíku, ani napětí na baterce, ale napětí kdesi za klíčkem nebo někde v dupě. Ten bude správně ukazovat jen tehdy, když budou všechny vodiče, spoje a spínaci a jisticí prvky v pořádku, případně když budou všechny spotřebiče na společném okruhu vypnuté. Když sem nedávno laboroval se světlama a s blinkrama, dokonce i to dobíjecí relátko mi na 01 zavrčelo a zaklapalo v rytmu s kontrolkou dobíjení, bylo to v pojistkách. Od tý doby co jsem přihl všude všechny pérka, vyčistli oxidaci kantaktolem a nasázel to zpátky to zase svítí a bliká spolehlivě. Tohle bude problém i toho palubního voltmetru.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod vintera » stř čer 30, 2010 08:50

podobně jsem měl u 04 neposlušný voltmetr, pravidelně po průjezdu městem určitými dírami přestávalo auto dobíjet, tedy voltmetr ukazoval chybu, asi někde něco ve spojích. Auto však bylo téměř denně v provozu a v zimě startovala pětiletá baterka i v téch největších mrazech na jedno otočení, tak jsem to neřešil. A jsem také názoru, že voltmetr v ladě spíše signalyzuje nedokonalost v zapojení elektrické soustavy, než aby měl skutečnou vypovídací schopnost. Změřil jsem opakovaně při různé zátěži napětí dobíjení na kontaktech baterie a vždy byly hodnoty v normě na rozdíl od palubního voltmetru.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Cooper » stř čer 30, 2010 21:19

Já nemít na palubce voltmetr, tak vůbec netuším že se mi zbláznil regulátor a altík dává 20 voltů.....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod vintera » čtv črc 01, 2010 09:04

při 20 voltech svítí žárovky jako na autech při nočních závodech, nebo už praskaj, zblázní se přerušovač blinkrů. když jsem poprvé začal jezdit s ladou s voltmetrem, taky mě jeho funkce chvíli děsila, ale po pár kontrolách na svorkách baterie jsem jej začal brát s nadhledem a mám klid. V ladě je asi lepší kontrolka než voltmetr.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Luděk Musil » čtv črc 01, 2010 09:21

vintera píše:V ladě je asi lepší kontrolka než voltmetr
Moje řeč ... u mě to taky při blinkrech lítá tak, že mám pocit, pokud to nechám dýl zapnutý - tak se rafička utrhne a přeletí přes celý sdružený přístroj :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků