Kontrolka dobíjení

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Little Red Riding Hood » čtv úno 19, 2009 11:28

Lada_BV, čím si to pajel??.. normální pajkou??.. ja mam s okem docela práci to rozehřát... :| a čim jsi to teda nahradil??..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Lada_BV » čtv úno 19, 2009 16:03

Little Red Riding Hood píše:čím si to pajel??
No pájel to švagříček elektrikář a samozřejmě klasická páječka s očkem z drátu je na ty plechy krátká, pájel to normální velkou pájkou na 220 V a šlo to rychle a super. Jinak diody samozřejmě pájel malou pájkou.


Little Red Riding Hood píše:a čim jsi to teda nahradil?
diody byly nahrazeny diodami BY 2000
http://www.e-soucastky.cz/sidioda-3a-20 ... 0+dp70907/
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Lada_BV
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR

zase divoce dobíjí a nedobíjí

Příspěvekod Lada_BV » stř čer 23, 2010 13:51

A zase řeším alternátor.

1. Začalo to zase při teplotách pod 10°C. Po nastartování auta alternátor nedobíjí vůbec a kontrolka nesvítí (po otočení klíčku před startem svítí). Po cca. 5 minutách se voltmetr probere a dobíjí to normálně. Pak již není problém. Jakoby to souvisí s teplotou motoru, vím, že je to blbost, ale když je motor zahřátý, tak problém není, ale jakmile vystydne, třeba 8 hodin stání u práce, tak zase nedobíjí.
2. Nyní když je nad 10°C, tak to začalo střídavě dobíjet dobře (14,2 V na baterce) a méně (13,8V na baterce), vždy měřeno při otáčkách vyšších než 1.000 ot/min. Tento stav je stálý a nemění se s teplotou motoru.

Nutno podotknout, že baterka byla zakoupena 01.10.2004 (EXIDE 12V 61 Ah 640 A) tudíž má cca. 5 a půl roku a startuje velmi dobře. Ještě upřesnění, když zapnu na autě světla i mlhové, zapnu el. saharu, vyhřívání zadního okna a jiné další pažravé spotřebiče, tak napětí na baterce klesne jen o nějakou desetinku, takže usuzuji, že alternátor je výkonově dostačující - je to 60 A, Made in Slovenia s regulací na nosníku uhlíkú a fastonem na kontrolku dobíjení. Přijde mi, že problém č.1 a č.2 spolu moc nesouvisí. S alternátorem najeto od opravy diod něco přes 15.000 km.

Nenapadá mě nic jiného, než vadný regulátor dobíjení.
Kromě toho, že se velmi špatně shání, tak stojí přes 850,- Kč a kupovat jej stylem výměna - pokus - omyl se mi nechce a počkám na rady odborníků.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Lada_BV
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR

Příspěvekod vintera » stř čer 23, 2010 20:47

minulý týden mi po nastartování vždy tak na pět minut kolísal voltmetr a občas problikla kontrolka, při cestě z města již Ok, myslel jsem uhlíky, vyndal regler, byly OK. Koupil jsem nový regler za 150 (magneton)vyměnil a je vše OK. Také jsem měl pocit, že to souvisí s teplotou, než se něco ohřeje. Asi v tom regleru. Koupím si ještě jeden dokud jsou.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Luděk Musil » pát čer 25, 2010 08:32

Hele - je to možná fabulace/blbost co teď napíšu.
Nemá tohleto všechno blbnutí na svědomí kostra motoru? Prostě když je studenej tak nekostrří tak dobře jako teplý motor?
Ale jak říkám - je to možná blbost a hledání ducha. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Lada_BV » pát čer 25, 2010 22:21

Luděk Musil píše:Hele - je to možná fabulace/blbost co teď napíšu.
Nemá tohleto všechno blbnutí na svědomí kostra motoru? Prostě když je studenej tak nekostrří tak dobře jako teplý motor?
Ale jak říkám - je to možná blbost a hledání ducha. L.


Už víc než rok mám motor ukostřený na dvou místech.
1. klasicky dole u setrváku
2. nahoře měděným páskem mezi baterkou a hlavou motoru

Pokusně můžu udělat dálší kostru mezi šroubem alternátoru (klíč 19mm) a minus pólem baterie.

A jestli to bude blbou kostrou, tak mě odvezou, protože mi dnes přišla výše citovaná regulace dobíjení za litr peněz.

:angry5:
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Lada_BV
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR

Příspěvekod Luděk Musil » pon čer 28, 2010 06:01

Lada_BV píše:Už víc než rok mám motor ukostřený na dvou místech
To, že to máš ukostřený už tak dlouho na dvou místech dohromady nic neznamená, Zkus očistit na obou koncích ten měděný pásek a ukostřit znova. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků