Stránka 2 z 3

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: čtv dub 09, 2015 21:45
od Vašátor
Michale, bistabilní relé je velmi dobrý nápad :wink: . Moje zkušenosti s trojpáčkou, kde nejsou světla ovládána přes relé, jsou takovéto: - několikrát mi odešla trojpáčka na potkávacích světlech, nikdy však na dálkových
- vždy se jednalo o vytavený kontakt (což lze poznat tak, že se potkávací světla při přitažení páčky k palubce rozsvítí)
- trojpáčku lze opravit (rozebrat, vytavený kontakt vrátit na své místo a vlepit dvousložkovým lepidlem - používám lepidlo s příměsí kovu, trojpáčka již dvě sezony drží).

Ad. Laďušovo schema) lze to řešit i jednodušeji. Pokud se bavíme o Ladách, kde světla přes relé nejsou - tudíž s pojistkovou skříní ve voze, lze relé zapojit přímo k pojistkové skříňce. Relátkem se přemostí kabel trojpáčky, ovládání relé se pak zapojí na trojpáčku. V podstatě je to to samé, jen se relé zapojí "do" pojistkové skříně. Samotné relé jištěné není, ale jeho výstup již ano. Defakto se jedná o standartní zapojení.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2015 09:23
od tomass
Koko Loko píše:Raději, ať mi zhoří auto než abych si v rozbil fifák kvůli pojistce řazené v obvodu který má být "bezpečný". Už takhle se mi moc nelíbí, že jedno relé dělá obě světla.
Teorie je hezká věc, ale praxe je většinou jiná.


Relé NIKDY nevyhodí pojistku za normálních okolností, jen při závadě. Bere kolik, 200 mA ? Když se obracíš na praxi, tak kolikrát jsi zažil, že by vypadly najednou obě pojistky od obou vláken potkávacích světel ? Mě se tahle náhoda už stala. Pojistky byly už od pohledu unavený a při rázu při zapnutí je to hned. Jedu si takhle na dálkový, přepnu potkávací a tma. Už jsem to měl kousek a dojel na dálkový. Obě pojistky potkávacích v háji. Pár měsíců poté se nám něco podobného stalo u dodávky, kde ale odešly obě potkávací vlákna žárovek taky takhle najednou při zapnutí. Jistit relé nepřináší žádné riziko - teoreticky, ani prakticky.
Proč se Ti nelíbí 1 relé na obě světla ? Vyrábějí se 30A, 40A, 70A, 100A, stačí si vybrat. :)

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2015 09:45
od tomass
Roman píše:O specenych kabloch nepochybujem, zaujala ma ta rozzhavena civka. O tom co kde kto blbo zapojil by som mohol napisat knihu....
Každá cívka, relé, tlumivka se může "zapéct". Rozžhavenou do červena jsem cívku fyzicky přímo v tom inkriminovaném okamžiku neviděl, ale seškvařených a zapečených několik. Je reálné, že rudé byly. Otázkou je jen jak moc. Relé jsem viděl v několika případech zapečené, většinou od přechoďáku na kontaktech. Viděl jsem také cívku relé, které bylo celkově pokroucené (usazené v plastu) se zmodralým drátem a očouzeným smaltem.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2015 11:29
od Roman
" Viděl jsem také cívku relé, které bylo celkově pokroucené (usazené v plastu) se zmodralým drátem a očouzeným smaltem."
Comu sa pri poistke 8A, ktoru doporucujes absolutne nezabrani.....Proste v automobilovom rele cievku nerozzeravis ani keby si sa poxxxl.... A k tomu som pisal moj prvy prispevok.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2015 13:36
od tomass
Druhá varianta je také novější typ pojistky (nožová), kde můžeš dát třeba 2A. To tam píšu taky. :) Dělají se samozřejmě i pro menší proud než 2A, jak jistě víš.....

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2015 15:00
od Vašátor
Pánové :!: Vraťte se k tématu, mluvte věcně a nedohadujte se o blbostech :!:

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2015 21:15
od Jelen
Jedno lehké OT, které po zodpovězení smažu. tomass: nejsi stejná osoba, jako Thomas_124 na Mercedes-Classic.cz ?

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2015 21:17
od Jelen
Jinak abych jen neplácal, doporučuju koupit novou trojpáčku (starší, použitou, ale dobrou, je jich dost a budou určitě lepší než nová výroba) a zakomponoval tam relé, které páčce hodně odlehčí. Pokud si na to sám netroufáš, určitě je tu dost lidí, co to rádi udělaj, třeba za pozvání na pivo, nebo tak, navíc pokec u práce na autě bývá nejlepší.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2015 21:42
od rendos
Moc dík kluci,zkusím oslovit kamaráda jestli si na to troufne ale mám jednu otázku.
Jestli to chápu správně tak páčka nevydrží přepínat proud cca 2x5A do světel tak co kdybych koupil novou páčku a místo normálních žárovek tam dal LED ,ty by mají podstatně menší proud ne?
Našel jsem tyto:
http://www.hadex.cz/k706-zarovka-led-h4 ... 7xsmd5050/

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2015 21:48
od valda1971
Páčce určitě pomůžeš, jen by mne zajímalo, jak je to s legislativou těchto LED svštel a jak to svítí...?

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: sob dub 11, 2015 08:33
od Roman
Legislativu to urcite nema a svietit to bude dost divne, aj kvoli tomuto : "tlumené/dálkové světlo je řešeno změnou intenzity svitu LED (2,5/4W)" , tak nejako sa riesili svetla na niektorych americkych autach, ale tam ten znizeny vykon sluzil tusim ako parkovacky.....

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pon dub 13, 2015 10:13
od tomass
Jelen píše:Jedno lehké OT, které po zodpovězení smažu. tomass: nejsi stejná osoba, jako Thomas_124 na Mercedes-Classic.cz ?


Jelene, nejsem to já. Na tyto stránky jsem snad ani nezabloudil.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pon dub 13, 2015 10:38
od tomass
rendos píše:Moc dík kluci,zkusím oslovit kamaráda jestli si na to troufne ale mám jednu otázku.
Jestli to chápu správně tak páčka nevydrží přepínat proud cca 2x5A do světel tak co kdybych koupil novou páčku a místo normálních žárovek tam dal LED ,ty by mají podstatně menší proud ne?
Našel jsem tyto:
http://www.hadex.cz/k706-zarovka-led-h4 ... 7xsmd5050/


LED H4 zcela určitě nebudou mít homologaci. Při tomto příkonu nemají minimálně dostatečný světelný tok jako halogenová žárovka. Bude to vidět na první pohled, že to svítí málo. Možná bude LED vytvářet podivné stíny s ohledem na konstrukci led a řekl bych, že i svým způsobem oslňovat protijedoucí. Potkávací vlákno má u normální H4 kalíšek aby soustředilo světlo na vozovku. Myslím, že i kdyby se pominula legislativa u LED, tak to bude svítit ještě výrazně méně, než starý asymetrický žárovky (pozor, asymetrický nejdou do H4 reflektorů !) které svítí i tak mizerně, že je při nich vidět docela dost špatně.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pon dub 13, 2015 17:39
od Viko
tomass píše: Potkávací vlákno má u normální H4 kalíšek aby soustředilo světlo na vozovku.


A okrem toho sa nachádza za ohniskom paraboly.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: úte dub 14, 2015 09:29
od tomass
Vidíš Viko, to jsem přehlédl. Ještě bych doplnil, že ty LED směrem dopředu nemají vůbec žádnou funkci. H4 žárovka má ještě černěný vrchlík. Clona, která je před žárovkou na křidélkách je někdy černá, někdy lesklá. Plní funkci clony a ne odrazu světla. Tak ty ledky tam v čele jsou naprosto k ničemu. Žil byl jeden číňan, asiat, mongol, nebo korejec, který napájel do patice H4 bezhlavě všude kam se vešly kolem dokola ledky a tak vznikl tento výtvor, který je naprosto k ničemu. Protože byl pilný, teď jich má někde přepravní kontejner (možná více kontejnerů) a neví co s nima. Tak to pomalu prodává po světě a čeká, kdo mu na to skočí. :D