Trojpáčka - dočasné řešení?

Moderátor: Moderátoři

Je bistabilní relé na světelnou houkačku pro přepínání dálkové/tlumené pouze dočasné řešení?

Ano, dál už se trojpáčka nerozebere
1
14%
Trojpáčka se bude postupně rozkládat na prvočinitele a na palubní desce okolo volantu se mi začnou hromadit nesmyslné spínače pro "dočasnou" náhradu disfunkce
1
14%
Investuju a vyměním trojpáčku
5
71%
 
Celkem hlasů : 7

Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod Michal Karásek » pon čer 07, 2010 20:46

Z mně neznámého důvodu přestala páčka pro přepínání světel plnit svoji obvyklou fci. při přepnutí na dálkové v ní ruplo, světla přestala svítit úplně a po delším přemlouvání a hýbání se opět rozsvítila podkávací světla. V ratejně s trabantšrotem jsem našel funkční bistabilní relé (jedno cvaknutí, dálkové, další cvaknutí podkávací etc.). Zapojil jsem ho na světelnou houkačku, která zatím funguje. Výhodu vidím pouze v tom, že při pokusu o přepnutí a selhání zůstanou svítit pořád podkávací. Jak dlouho může trojpáčka s touhle vadou dál fungovat, to je ve hvězdách

P.S.:
Zítra bude schéma, nové bistabilní relé můžu zájemcům vyrobit za cca 150 keš nebo poskytnout dokumentaci k výrobě zdarma.
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Michal Karásek
 
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Příspěvekod JmJ » pon čer 07, 2010 22:44

Rekl bych, ze svetelna houkacka musi pracovat, jinak je auto nezpusobile provozu. Nevim to jiste.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Michal Karásek » pon čer 07, 2010 23:00

Světelná houkačka pracuje - přes diodu pouští proud zároveň na cívku bistabilního relé a zároveň na relé dálkových... nevýhoda je, že i při vypnutých světlech cvaká přepínání, na řešení se pracuje...
jinak, v dnešním provozu je světelná houkačka tak trochu mimo - vzhledem k celoročnímu svícení se světelné houkání provádí přepínáním dálkových a tlumených.
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Michal Karásek
 
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Příspěvekod Marťas » pon čer 07, 2010 23:10

Měl bych doma jednu trojpáčku navíc, kdybys měl zájem můžeme se domluvit.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod peet2101 » úte čer 08, 2010 07:46

JmJ, Třeba na mojí 01 nikdy nešla, a neslyšel sem že by na TP něco říkali.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod rendos » sob dub 04, 2015 18:15

Můj problém je že páčka odešla ,koupila se nová a po půlroce se odporoučela taky. Může být problém v tom že tam jsou 60W žárovky?
Vaz 21011
rendos
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 19, 2011 21:30
Bydliště: Vacenovice

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob dub 04, 2015 20:28

Predpokladam, ze tvuj kulatec nema svetliska pres relatka. Porid novou x-packu a svetla zapojit pres rele. X-pacce se vyznamne ulevi.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod rendos » sob dub 04, 2015 20:40

Asi nemá,je to rok 76. Tak to bude problém,mechanické věci zvládnu, ale elektrika to je můj konec.
Vaz 21011
rendos
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 19, 2011 21:30
Bydliště: Vacenovice

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod Laďuša » sob dub 04, 2015 20:57

Kdysi jsem nakreslil takovej obrázek, kterej znázorňuje, jak se dodělá relátko do obvodu tlumených světel. Červený věci jsou nový, spodní obdélník znázorňuje interiér, horní pak motorovej prostor.
Přílohy
Relé tlum.jpg
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12116
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod rendos » ned dub 05, 2015 19:56

Díky moc,evidentně se bez rad Vás zkušenějších majitelů neobejdu. S těmito vozy se už do servisu nejezdí ...:-)
Vaz 21011
rendos
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 19, 2011 21:30
Bydliště: Vacenovice

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod tomass » čtv dub 09, 2015 09:10

Jen bych doplnil, že ta relátka tam musí být dvě. Druhé principielně úplně stejně zapojené, ale pro dálková světla. Trojpáčky odcházely u H4 žárovek na potkávací i dálkový a vytavoval se kontakt i při použítí světelné houkačky. A do obvodu cívky relé bych přidal pojistku. Třeba takovou, co se dává v tom šroubovacím krytu, nebo nasouvací nový typ. Pro cívky stačí pojistka 8A (menší se tento model nedělá), nebo v novém krytu 2A. Takhle není cívka relé jištěná a při zkratu se rozžhaví.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod Roman » čtv dub 09, 2015 12:48

"Takhle není cívka relé jištěná a při zkratu se rozžhaví." Dalsi katastroficky scenar, to by som rad videl - rozzeravenu cievku rele :shock:
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod tomass » čtv dub 09, 2015 14:55

Žádný katastrofický scénář. Co se stane při mezizávitovém zkratu ? Přerušení cívky je samozřejmě častější závada. Co zkrat v kabeláži na kostru ? Proč se asi jistí až na pár vyjímek veškerá elektrika v autě ?
Vím o čem píšu. U 2101 "odborný elektrikář" připojil ovládání k LPG (sadu přepínače v kabině) PŘED pojistku v pojistkové skříňce. Jde tam jen o dva elektroventily, tak vlastně o nic, že ? Kabely se spekly, smrděla izolace, nešel vypnout motor klíčkem. Můžu Ti říci, že v tu chvíli to legrace nebyla. Když začneš vyndavat pojistky (samostatná pojistka tam taky nebyla) a dým z izolace vedoucí k přepínači skrz palubku nepřestává.....odpojíš nakonec baterku a nezbyde, než na cestě odpojit kabeláž a ručně zapnout aspoň ventil benzínu, abys dojel.

Lidem taky furt můžeš říkat, nestoupej na točitou židli a stejně si sem tam někdo nabíje držku. :D Komu není rady tomu není pomoci. Romane, nedokážu si Tě zařadit, jestli máš teoretické zkušennosti s elektronikou, praktické, obojí (a ignoruješ běžné zásady), případně vůbec žádné. Podle teorie, že se Tobě nic takového stát nemůže nebo je to málo pravděpodobné, nemusíš dělat z druhého pitomce. Opatření se nedělá jen pro všechny případy, ale i pro ty méně obvyklé. Doufám, že se přidá Mušketýr k Tvému názoru, povolá svoje "auto elektro experty" a budete ze mě dělat vola oba dva. :D
Princip zapojení od Laďuši je správný (pro názornost), ale nedotažený do finálu. A Ty tady budeš mystifikovat Rendose, který píše, že elektrice nerozumí ? Nic osobního, ale tohle je fakt síla. :shock:
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod Roman » čtv dub 09, 2015 17:47

O specenych kabloch nepochybujem, zaujala ma ta rozzhavena civka. Za tym si stojim, ze je to blbost. Pri medzizavitovom skrate v cievke rele sa nic nerozzeravi - maximalne sa odpali vyvod cievky ku kontaktu ku ktoremu je pribodovany. O pripojeni akychkolvek spotrebicov v aute bez poistky, ktora chrani obvod pred skratom som nic nehovoril, preto som aj citoval tvoju konkretnu vetu. Som elektrikar slaboprudar, v elektrike okolo aut som sa profesionalne "motal" poslednych dvadsat rokov mojho zamestnania - montaze autoradii, montaze audiosustav, zabezpecenie aut, GPS zariadenia pre logistiku a vyhladavanie, montaz a servis sedadiel Recaro atd. (predtym aj potom je to moj konicek) videl som vela rele, ktore prestali fungovat ci uz kvoli prerusenej cievke, alebo spalenym kontaktom ale razzeravena cievka je BLBOST. A teda mi ukaz, kde "ignorujem bezne zasady" Napisal som niekde, ze tam poistku nema davat? O tom co kde kto blbo zapojil by som mohol napisat knihu....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv dub 09, 2015 20:27

Nemaje zrovna k dispozici schéma, ale mám pocit, že ovládání světel u sedmy není stejně jako třeba zapalování jištěno pojistkou. Dovolil bych si tvrdit, že jde o záměr s pádným důvodem. Raději, ať mi zhoří auto než abych si v rozbil fifák kvůli pojistce řazené v obvodu který má být "bezpečný". Už takhle se mi moc nelíbí, že jedno relé dělá obě světla.

Teorie je hezká věc, ale praxe je většinou jiná.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků