Pánové, velice vám děkuji za rady. V sobotu jsem vše zvládl za hodinu a půl.
Postup byl následující:
1, Sundat víko z rozdělovače.
2, Natočit motor klikou tak aby palec směřoval na první válec
3, Udělat rysky na rozdělovači-bloku a palci-rozdělovači
4, Vše nafotit
5, Odmontovat matici přítlačné podložky na bloku motoru
6, Vytáhnout rozdělovač
7, Odšstoubovat palec, vybít pérový kolík na hřídeli rozdělovače a hřídel vysunout
8, Odšroubovat kontakty, odšroubovat šroubky držící ložisko
9, Vyloupnout ložisko (jde to hladce šroubováky)
10, Demontovat ostatní šroubky a pod.
11, Vše uplně vymýt v benzínu (rozdělovač vypadal jako nový)
Montáž v opačném pořadí. Při montáži nezapomonout namazat hřídel. Ta díra na mazání je opravdu neprůchozí. Jsem to ty 4 roky mazal jako blbec a zbytečně.
Montáž je v opačném pořadí. Před vsunutíkm do bloku motoru jsem natočil palec na kontak prvního vílce na rysky z bodu 3 a vsunul do bloku motoru a otočil ho na rysky které jsem si udělal před demontáži. Pak jsem pomocí žárovky přesně nastavil rozepnutí na 5° a pootočil rozdělovačem o 2° tak že jsem měl 7°. Následně motor nastartoval a stroboskopem zjistil že předstih při 1000 je +-7°.
Je to tak správně? Nikdy jsem předstih nešteloval. Prosím potvrďte mi jestli je předstih správně.
Co říci závěrem? Nebylo to až tak těžké a jsem rád že jsem ušetřil peníze. Motor je teď o poznání živější a jeho chod je takový "medový a hutný". Otáčkoměr přestal žít svým vlastním životem a ukazuje otáčky jako přibitý. Ještě jednou děkuji všem za rady.
Edit: Zapoměl jsem dodat: Po složení a nenamontovaném rozdělovači do motoru jsem ještě seřídil mezeru mezi kontakty na 0.4mm. Bylo docela složité přitáhnout ty šroubky na kontaktech aby se mezera nezměnila.