jistě, to beru. stejně tak jako při připojení si nejdřív zapojim + a pak -. odpojovač na + bude mít nevýhodu, že budu muset zajistil dobrou izolaci kontaktů a pro klid duše bych určitě odpoj. připevnil na kastli izolovaně. Pokud bych bral, že pri práci na autě odpojim bat. pouze odpoj., tak je jedno zda odpojim + nebo -. v případě poruchy (sepnutí) odpoj. jsou následky pořád stejný. Pokud bych něco dělal na autě, tak stejně sahnu pro 13ku klíč a odpojim mínusovou klemu úplně
ještě teda doplnim, že ten nataženej plus k rádiu bych doplňil o pojstku, protože v případě nějaký poruchy a odpojení baterky by to byl jedinej přívod proudu do auta. Ten nápad s - odpojením a přemostěním je chytrej, ale už vidim sebe: sednu do auta, zapomenu na odpojenou baterku, otočim klíčkem a pojistka či odpor je vpr...
ad odpor: no pokud prodloužim vedení je řešení zase zvětšit průřez, ale je to neekonomické řešení
tady pokud natahnu 2 metry navíc, tak zvýšim délku řekněme 4-5 krát... muže bejt? tj. 4-5 x větší kabel a to už je blbost žejo
já sám mam už připojení baterie udělaný většíma kaleblama ze starý svářecí stanice, ale délku jsem nezvětšoval -> odpor mam dokonce menší. a pozor taky na původní klemy, setkal jsem se s tim, že tam zatekla voda, zoxidovalo to a přechoďák dělal problémy se startováním (RI na 2)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....