Stmívač přístrojového štítu

Moderátor: Moderátoři

Stmívač přístrojového štítu

Příspěvekod Luděk Musil » stř dub 07, 2010 09:25

nebo-li regulátor intenzity jasu "budíků" dodávaný do vozidel 2103 a výš.
Minulý týden jsem dělal debordelizaci ve skříních (i se soupisem všech "syslátů") a narazil jsem i na tento přístroj. Vzpomněl jsem si, že zde někde (buď stará nebo nová řada) proběhla diskuse na téma stmívač a koncová - vypnutá poloha.
Tedy nelenil jsem, inkriminovaný přístroj vytáhl na světlo boží (šel jsem k ponku :lol: , cestou vzal z auta multimetr :) ) a změřil jeho hodnoty.
Takže v jedné krajní poloze má 1 ohm
V druhé krajní poloze má 6,5 ohm
V žádné z těchto poloh jsem nenaměřil/nezjistil rozepnutí kontaktů :idea: .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Cory » stř dub 07, 2010 09:37

ja mam regulator jasu a ten beha ako keby po pruzinke a v na jednom konci schadza z tej pruzinky dole-cize kontakty su rozopnute. Mam tych regulatorov viac, musim ich porovnat
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Luděk Musil » stř dub 07, 2010 15:22

Cory - zajímavé ... za chvíli jedu domů, takže ještě jednou tu skříň otevřu a podívám se i na ten druhý stmívač ... třeba to bude zrovna "on" :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Cory » stř dub 07, 2010 17:43

a este jedna zaujimavost-pri manipulovani s koleckom je citit, kedy zide kontakt z pruziny
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Lada Rider » stř dub 07, 2010 17:47

Aj ja to tak mam, uplne vlavo to cvackne - skoci dole a nic nesvieti...
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Lada Rider
 
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cooper » stř dub 07, 2010 17:47

Souhlas s Corym ;-) Na 2105 to tak máme.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Luděk Musil » čtv dub 08, 2010 05:38

Resume včerejší kontroly obou přístrojů.
Přístroj první: viz můj první příspěvek. Při srovnání obou přístrojů je reostat mírně odlišné konstrukce.
Přístroj druhý: naměřené hodnoty 1,1 - 6,8 ohm, na konci dráhy je jemný/znatelný, mechanický "odpor" a při dotočení do konce se elektrický obvod přeruší.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod EMI » čtv dub 08, 2010 11:16

Luďku viděl bych na "kulatý" reostat. Ten muj taky nemá krajní polohu ve smyslu sepnutýho kontaktu, ale prostě je to konec odporový dráhy (lépe řečeno začátek). A přesně tak jsem to psal v příslušným tématu. 1 ohm bych bral jako sepnutý stav - vzhledem k zátěži (přístrojovce) ten úbytek napětí nebude nijak markantní oproti sepnutýmu kontaktu

kulatý myšleni na kulatce a teda jak píšete, tak v hranách bude s kontaktem (ten jsem nikdy neviděl)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Luděk Musil » čtv dub 08, 2010 11:54

Myslím/mám pocit/četl jsem v tom topicu, že šlo spíše o rozepnutý stav daného přístroje - čili z plného jasu postupným stmíváním až do úplné tmy - to je to rozepnutí kontaktu.
Tak jsem to právě naměřil na reostatu ze středového panelu "sedmičky", kdy odpor měl vzsetupnou tendenci a na konci dráhy se obvod rozepnul.
Ten prvně měřený reostat (pokud si to dobře pamatuju) je z "šestky" vlastně 061. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod EMI » čtv dub 08, 2010 13:28

tak to jo :wink: já to bral tak, že kontakt spíná na plnej svit, sory :oops:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Cenek » pát dub 09, 2010 13:45

Já mám 2107 r.v. 1988 a reostat nemá polohu vypnuto (tedy není alespoň "cítit" při pohybu). Tedy, pokud není potřeba k přepnutí do této polohy velká síla (což nejspíš jak píše Luděk ne) a já tam nikdy nezašel. Jinak s tím manipuluju docela často, tak bych si všimnul...
Nejde to asi paušalizovat kulatá řada bez polohy "vypnunuto" / hranatá s. Co Lada kus to originál...
Podotýkám, že reostat je origo z výroby.
Cenek
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvekod Rankl » pát dub 16, 2010 19:23

taky bych přispěl k tomuto tématu.
zrovna tato věc- reostat- mi zahořela- přepálil se odporový drát cca v 1/8 dráhy. jedná se o typ, který necvaká, po maximálním setmění (konec odporového drátu) přeskočí posuvník na nýt téhož kontaktu, který je na posuvník napojen. nám 2107, rok výroby 1995.
teď dotaz: než někde vyzískám další mohu to propojit např 2ohm drátěným tesla odporem? když to propojím přímo (prenostím svorkovnici reostatu) tak letí pojistka- takže je s tím odporem v obvodu počítáno? nebo je problem jinde a pokažený reostat je pouze důsledek něčeho horšího? musim podotknout, že jsem to vše prohlédl a zatím nenašel jsem žádný jiný skrat.
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Příspěvekod Saša » pát dub 16, 2010 19:41

Rankl píše:nebo je problem jinde a pokažený reostat je pouze důsledek něčeho horšího?

Nejde o nic horšího pouze někde zkrat . A reostat byl nejtenší kus drátu v obvodu , tak posloužil jako pojistka .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Rankl » pát dub 16, 2010 20:03

no tahle část obvodu je koukam náročná, nemáte prosim někdo schéma s barvami drátů?
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Příspěvekod WLades » pon čer 28, 2010 10:21

Akurat vhodna tema na moj dlhorocny problem... ja mam 2106, a ten stmievac ma len dve polohy: zapnute a vypnute... v najvyssej polohe je zapnuty, a na tej odporovej drahe po jej celej dlzke je uz vypnuty. Moze to znamenat ze sa pokazil?, vedu tam dve kabliky, a zapojenie odporu v tom nevidim problem, uz som to niekolkokrat robil, ale tu som si myslel ze to tak ma byt - vyp/zap a nic viac...
Uživatelský avatar
WLades
 
Příspěvky: 17
Registrován: sob pro 19, 2009 19:11
Bydliště: Košice okolie

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků