bezkontakt a indučka

Moderátor: Moderátoři

bezkontakt a indučka

Příspěvekod mušketýr » pát úno 19, 2010 20:26

Dočet sem se že indučka na bezkontakt je jiná.Protože ho tam hodlám lupnout,tak se ptám co mě čeká když tam dám původní.Taky mě napadlo tam dát z favorita.Mám obě-jak z karbecu tak ze stříkačky.Tož mudruj kerou tam dát.
Palec a víčko je na kontaktu i bezkontaktu stejný?
Dík za info.
Mušketýr
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát úno 19, 2010 20:43

Hodnoty "bezkontaktních" dílů:
Cívka primár cca 0,2 Ohmu
Cívka sekundár cca 4,9 KOhmu
Rezistor v palci cca 0,9 KOhmu

Chodit ti to bude i s obyčejnou cívkou, ale nemusí to být ono. Cívku z Favorita s elzapem užít můžeš, má též primár pod 1 Ohmem.

Odpor palce je u klasického 4,7KOhmu, tam už bych to v případě záměny tak tragicky neviděl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod EMI » sob úno 20, 2010 20:11

slyšel jsem, že ale použití zapalování z favorita nebo něčěho jinýho způsobí časem odpálení otáčkoměru - že by tam vznikaly vyšší nap. špičky ? otáčkoměr měří přeci hlavně je. to by ale musel osvětlit nějaký kovanější elektrikář než jsem já :oops: říkam, jen jsem to zaslech...

... a časem mi taky napadlo: Jistě znáte systém zapalování od starých škodovek. Snad to řeknu dobře. Tam byla cívka konstruovaná na napětí asi 8V (napětí soustavy při startu) a přídavný odpor, přes který běžela cívka při normálním běhu motoru a bylo na něm napětí 14,4-8V. Tj. byl připojen na svorku 15 a vývod pro ovl. cívku startéru od klíčku (číslo z hlavy nevim) byl zároveň přiveden i na cívku napřímo. Jednoduše při startu dostala cívka svoje plný napětí i při poklesu napětí soustavy vlivem odběru startéru. u žigulíka to neni a tak mi napadlo implantace cívky ze škodovky na zvýšení energie jiskry. samozřejmně víme, že naše stroje chytaj při dobrým seřízení excelentně ale je to zamyšlení pro plynaře třeba.... tak a do mě :P
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Lada_BV » sob úno 20, 2010 21:41

Dobrá myšlenka, také jsem nad tím přemýšlel, ale protože s autem jsou problémy při startu jen když je akumulátor v prd...., tak to skončilo jen myšlenkou.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Lada_BV
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR

Re: bezkontakt a indučka

Příspěvekod popest » ned úno 21, 2010 02:10

musketyr píše:Dočet sem se že indučka na bezkontakt je jiná.Protože ho tam hodlám lupnout,tak se ptám co mě čeká když tam dám původní.Taky mě napadlo tam dát z favorita.Mám obě-jak z karbecu tak ze stříkačky.Tož mudruj kerou tam dát.
Palec a víčko je na kontaktu i bezkontaktu stejný?
Dík za info.
Mušketýr


Kdyz použiješ cívku určenou ke kontaktnímu zapalování na bezkontakt, zhorší se kvalita jiskry o proti klasickému kontaktu (úbytek na spíncím tranzistoru je vetší než u kontaktů -> klesne nabíjecí proud cívky -> klesne energie akumulovaná v cívce...) a také nedokážeš využít všech možností bezkontaktního zapalvání jako je např. konstantní doba plnění cívky (s touto vymožeností souvisí právě velice nízký odpor primárního vinutí), apod...
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Cory » ned úno 21, 2010 14:37

ja mam taku cievku s predradenym odporom http://www.corylada.szm.com/rozdelovac6.html
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Jelen » ned úno 21, 2010 14:51

Já mám bezkontakt s původní cívkou a chová se to naprosto normálně, mimochodem, Cory, jak jsme na tom s tou cívkou k bezkontaktu? :-P
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Cory » ned úno 21, 2010 14:54

stale cakam na spanilý príjazd tvojej indučky :D Keby sa dostala ku mne, tak uz je vymenena :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Jelen » ned úno 21, 2010 16:11

To by mě zajímalo, kde se zasekla, asi u tommela ;)
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Tommel » ned úno 21, 2010 16:17

hm podivam se do garaže, buď už jsem ji dal někomu kdo to měl doručit a nebo je u mně v garaži.....mrknu v tydnu
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 3252
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků