zapalování 1,7i

Moderátor: Moderátoři

zapalování 1,7i

Příspěvekod Pavlík Brno » sob led 16, 2010 17:51

poslední dobou mi to chytalo na 3 válce (po ohřátí to jelo na 4 válce :) ), tak sem sundal shnilé dorvané zapalovací kabely, a bůhví jak staré svíčky.
Překvapilo mě na zapalovacím bloku po sejmutí kabelů, že 2 kontakty byly rezavý, až se z toho sypal rezavý prach, a 2 kontakty čisté lesklé jak nové. Má to nějakou příčinu? nebo jenom náhoda ke smazání tématu.
Přílohy
zapalko2.JPG
Pavlík Brno
 
Příspěvky: 175
Registrován: sob úno 04, 2006 16:55
Bydliště: Brno

Re: zapalování 1,7i

Příspěvekod Cooper » sob led 16, 2010 17:56

Pavlík Brno píše:poslední dobou mi to chytalo na 3 válce (po ohřátí to jelo na 4 válce :) ), tak sem sundal shnilé dorvané zapalovací kabely, a bůhví jak staré svíčky.
Překvapilo mě na zapalovacím bloku po sejmutí kabelů, že 2 kontakty byly rezavý, až se z toho sypal rezavý prach, a 2 kontakty čisté lesklé jak nové. Má to nějakou příčinu? nebo jenom náhoda ke smazání tématu.


No, já mám stejný problém, nastartuju a jede to na 3 válce, po ohřátí na 4. Svíčky mám nové i kabely (asi 5000 km) měněno hned po koupi......Zapalovací blok jsem eště nezkoumal.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Tommel » sob led 16, 2010 17:58

Ja mam na kombiku rezavej jeden kontakt, na 05ce jsem měl myslim 2 rezave :lol: , žadnej velkej vliv to nemělo ani po očištěni
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 3252
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob led 16, 2010 18:06

Tommel píše:žadnej velkej vliv to nemělo ani po očištěni
Nicméně po stránce estetické je to nepřijatelné ... fuj. Navíc kvalitní kontakt je dle mne k nezaplacení, aspoň to očisti a nakonzervuj.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » sob led 16, 2010 18:10

Koko Loko píše:
Tommel píše:žadnej velkej vliv to nemělo ani po očištěni
Nicméně po stránce estetické je to nepřijatelné ... fuj. Navíc kvalitní kontakt je dle mne k nezaplacení, aspoň to očisti a nakonzervuj.


nejlepe nevodivou barvou, treba zlutou :mrgreen:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cooper » sob led 16, 2010 18:16

Neřešte barvu kontaktů a raději poraďte proč mě to jede studené na 3 hrnce :-(
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod asterix » sob led 16, 2010 21:31

Mam takovy dojem, ze i mne to obcas hodne zaprdi zastudena a pak po chvilce zas OK.
Uživatelský avatar
asterix
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř pro 17, 2008 17:26
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod EMI » ned led 17, 2010 09:21

íčková elektrika jde místo mě, ale nejsou tam náhodou dvě zdvojený cívky a dycky pálí dvě svíčky s tim, že jdna pálí do ztracena? Potom kdyby to jelo na 3 válce, tak by byla chyba maximálně ve VN části (kabel, svíčka) a potom mechanická (podpálenej ventil, kroužek atp.) :idea:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Cooper » ned led 17, 2010 11:31

EMI píše:íčková elektrika jde místo mě, ale nejsou tam náhodou dvě zdvojený cívky a dycky pálí dvě svíčky s tim, že jdna pálí do ztracena? Potom kdyby to jelo na 3 válce, tak by byla chyba maximálně ve VN části (kabel, svíčka) a potom mechanická (podpálenej ventil, kroužek atp.) :idea:
)


No, jenže jak se to zahřeje, tak to jede normálně.....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod EMI » ned led 17, 2010 14:34

bejt to právě něčim takovým, tak si myslim, že po ohřátí by to už jelo. Pak už by to dokázalo chytnout i s tim malým tlakem nebo mizernou směsí. ... ale jak říkam, platilo by to za předpokladu, že to zapalování je tam opravdu tak udělaný, jak jsem popsal. tlaky jsi měřil?
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Cooper » ned led 17, 2010 14:36

EMI píše:bejt to právě něčim takovým, tak si myslim, že po ohřátí by to už jelo. Pak už by to dokázalo chytnout i s tim malým tlakem nebo mizernou směsí. ... ale jak říkam, platilo by to za předpokladu, že to zapalování je tam opravdu tak udělaný, jak jsem popsal. tlaky jsi měřil?


Neměřil....na co....Jede to úplně normálně. Podle mě za studena nepálí jedna svíčka....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Drobek81 » ned led 17, 2010 14:44

nemate derave vyfuky??? Mne to za studena delalo kdyz sem mel dirku na vyfuku...ted tam je zas, nejak neni cas ani chut na vymenu :)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod EMI » ned led 17, 2010 14:45

noo tak potom je to vyřešený :D
pokud by to byla ta svíčka, tak jí stačí prozačátek vyměnit za některou,o kterej víš, že jde resp. kabel. kdyby potom přestal jít válec, kterej předtim šel, tak máš prakticky opraveno 8) ... prakticky za 5 minut zjistíš závadu.

tlaky bych taky změřil, když už tak jen pro zajímavost - Ivo měřák určitě mít bude :wink:

... malá poznámka z dob, kdy jsme začínali na motorkach: jiskru to neházelo mockrát, ale nikdy se mi nestalo, aby to bylo opravdu svíčkou :mrgreen:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Saša » ned led 17, 2010 14:58

Je to tak každé dvě svíčky mají jeden společný zapalovací transformátor jehož VN vývody jsou vyvedeny k svíčkám . Jiskru hází proto obě svíčky najednou (jedna do komprese a druhá do výfuku (1+4 a 2+3) . Elektricky se obvod uzavírá z jedné svíčky na druhou pžes motor (né přes kostru) . Ať vás NENAPADNE skoušet která svíčka nepálí pomocí vytažení VN kabelu od svíčky ! Jednak hrozí reálné nebezpečí úrazu vysokým napětím (řádově vyšším než z indukční cívky) a navíc je velká pravděpodobnost zničení zapalovacího transformátoru (proražení) nebo i celého bloku .
Jsou li koncovky ZT rezavé , je to známka nedokonalého kontaktu kde vznikalo jiskření . Očistit , namazat , vyměnit VN kabely a pro sichr změřit odpor mezi těni kontakty měl by bejt cca 5-6 kOhm .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Ivo » ned led 17, 2010 14:59

Ivo sice měřák má, ale je tak lenivý, že zatím neměřil tlaky ani u svojich aut :lol: .
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků