budík tlaku

Moderátor: Moderátoři

budík tlaku

Příspěvekod Little Red Riding Hood » úte led 12, 2010 23:07

dal by se budik tlaku oleje, "tak nějak" převinout aby měřil v menším rozsahu, napřiklad do 3 barů??..

čidlo by to mělo zvladnout ne??.. měřit, tlak paliva..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod EMI » stř led 13, 2010 12:35

jenom nápad, neříkam, že by to mohlo fungovat. Budík jsem ještě rozebranej neměl ale typuju, že uvnitř bude poměrovej měřící přístroj (myslim že se mu říká logometr), a tam se od sebe odčítaj toky jedn. zkříženejch cívek. jedna je napájena přímo a druhá od čidla. a jestli uvažuju dobře, tak by stačilo změnit napjecí napětí - takže snížit :?:

ale ono to bude jako dycky u mě blbě :mrgreen: .. uvidíme, Saša a Petr HC to rozštípnou 8)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Little Red Riding Hood » stř led 13, 2010 13:49

EMI, díky, že si to načal..

no právě doufám že si tady toho někdo všimne.. :)
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » stř led 13, 2010 15:31

Už jsem si všim . U tlakoměru nevím jak je řešen , ten jsem nemněl rozebrán , ale pokud je tam křížový systém tak ten měří pořád stejně i když je napájen různým napětím . Proto staré Lady (až po 110) nemají stabilizované napětí pro palubku .
Jaký tlak paliva chceš měřit ? u í-čka . Lada olejový (03/06) snímač na to zrovna vhodný moc není , ale fungovat bude . určitě by ale budík šel upravit aby ukazoval třeba na plnou výchylku 3bar . Jinak tlakových senzorů je v nových autech spousty . Pár (desítek) mi jich doma leží . 5ekni co přesně chceš měřit a jak (ručička/digit.) a po něčem kouknu nebo poradím .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » stř led 13, 2010 16:15

Saša, chtěl bych měřit tlak paliva, takže budik mi stačimaximálně do 3 barů, řikal sem si že by na to byl fajn budik i čidlo ze žigula, jednak to mam doma a druhak to sedne do palubky k ostatním budíkům... ale nebraním se i jine možnosti, ale asi by mi to stačilo rafičkou...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » stř led 13, 2010 16:22

Že chceš měřit tlak paliva to je mi jasné , ALE u jakého systému - Karburátor nebo vstřikování ?
Je tam obrovský rozdíl .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » stř led 13, 2010 17:25

Saša, u karbecu, chci měřit tlak jakej je na hadici za vracečkou, do karbecu... nic jineho mě ani nezajima.. :)
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » stř led 13, 2010 20:14

Takže si někde kup manometr se zadním vývodem . Cena tak 200kč . A rozsahem max 1 bar . pokud neseženeš 0.6 - 0.8 , jinak ručička bude proklatě nízko . Víc než cca0.8 bar stejně jehlový ventil neudrží . Běžný tlak je 0.2bar .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » stř led 13, 2010 21:58

Saša, ja bych to rači přenesl na palubku, ale v motorovem prostoru by to bylo velice exektivní.. :)
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » čtv led 14, 2010 11:41

A kdo říká že to bude v motoru . V UL letadlech také není v motoru ale na přístrojovce .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » čtv led 14, 2010 11:46

Saša, to bych ale musel natahnout hadici pod palubku... :?

ještě zpět k tomu ladabudíku... šlo by teda odebráním nektereho z vinutí, něčeho docílit??
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » čtv led 14, 2010 11:54

Odmotáním by to patrně šlo . Jak znám ruské budíky tak tam možná bude i odpor a jeho změnou ... . Ale nejsem si jist že mastodontní olejový snímač tlaku bude rozumně umět měřit tak malé hodnoty .
Kabinové měřáky se buď připojují kapilárou , nebo oddělovačem , aby při poruše neteklo palivo do kabiny .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » čtv led 14, 2010 12:25

mastodontní.. :D hmm.. no možná nakonec bude přece jen jelepší a nejjednodužší dát manometr s kohoutkem pod kapotu a nastavit maximální tlak na 0,8bar, jestli je to teda skutečně tak že jehla udrží maximálně 0,8bar.. ale zase dohaje otázka o kolik spadne tlak, když bude motor v otáčkách...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod MartasBrno » čtv led 14, 2010 14:08

Jo, s kohoutkem, nebo snějakou tryskou aby toho případně neteklo moc - ale tahat benzín pod palubku je fakt drsný, myslím že charakteristický pach žigulů u tebe nabyde nových rozměrů :wink: Není náhodou budík tlaku bimetalový? nebo je bimetalový snímač? Asi bych si nadával práci s odmotáváním původního budíku, spíš bych pro něj dobastlil nějaké zapojení... podle použitého snímače.
Nejjednodišší stejně bude téčko, kus hadice a manometr jak psal Saša.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » čtv led 14, 2010 18:46

Popis dával Marek zde . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9005
Teď sem koukal do měřáku tlaku oleje a je tam křížový . Čili dvě vinutí proti sobě .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků