Teplotni cidlo.

Moderátor: Moderátoři

Teplotni cidlo.

Příspěvekod asterix » čtv led 07, 2010 22:10

Jezdim Medvedem uz pres rok a nikdy jsem si niceho podezreleho v chlazeni nevsiml, ani v lete. Ale ted pri zimnich radovankach jsme s ITym prisli na to, ze nejek blbe funguje teplotni cidlo.
Stav veci: pri jizde s malym prisunem vzuchu (drift aspol) se rucicka teplomeru splha neudrzitelne vzhuru a pred koncem zlene zony zacina vrit chladici kapalina. Vetrak nespina.
Pri odpojeni stavy od cidla sepne vetrak a jede jak ma (furt), pri zapojeni cidla zas nic.

Vadne cidlo?
Naposledy upravil asterix dne čtv led 01, 1970 01:00, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
asterix
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř pro 17, 2008 17:26
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod Luděk Musil » pát led 08, 2010 07:19

Lada 21044i.
Tipoval bych na vadné čidlo teploty chladicí kapaliny (ten blbeček na výstupu vody z hlavy). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod asterix » pát led 08, 2010 08:50

Omlouvam se, neuvedl jsem model.
Diky Ludku. Napadlo nas to jako jedna z prvnich veci. Ale nemuze v tom byt jeste neco?
Diky.
Lada = Loud And Drifting Able
Medved = Muj Este Div Vitalni jEDinec
Uživatelský avatar
asterix
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř pro 17, 2008 17:26
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod Saša » pát led 08, 2010 09:13

U 21044i jsou tři (3) teplotní snímače . První je na hlavě - a je pro ukazatel teploty v tachometru . Druhé je v dílu přišroubovaném k hlavě (vedou odtud hadice) a to je pro ŘJ , ta spíná větrák při cca 102°C . Třetí není snímač ale spínač - ten se nachází v chladiči dole . Ten spíná větrák bez ohledu na ŘJ při teplotě cca 95 - 97°C .
Všimnul jsem si ale že né všechny 044i ho mají . (to v chladiči).
Pokud máte netěsnou chladící soustavu , tak voda může začít vřít i při teplotách pod 100°C a tím pádem větrák ŘJ nesepne .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JmJ » pát led 08, 2010 09:18

Cidlo v chladici neni.

Netesnosti tam drobne jiste budou (jsou), ale dle mych zkusenosti to na drobne netesnosti moc nehraje (muzu se mylit). Kazdopadne rucicka na budiku se dostane az na hranici zelene/cervene pole a ventilator nic. Pri normalni jizde byva lehce pred polovinou (asterix upresni). Rekl bych, ze ventilator ma sepnout jeste v zelenem poli, tak ve 2/3 - 3/4 budiku. Nebo je to u tehle stroju jinak?

Jak je to cidlo zapojeno? Nemuze u nej byt problem treba s ukostrenim?

Cidlo mozna doma druhe vyhrabu, zkusime vymenit. K te vymene otazka - na studenem motoru, je hladina kapaliny u cidla? Tedy je nutne odpoustet kapalinu? Resp. je nadeje, ze to nutne nebude? :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod dvk » pát led 08, 2010 09:41

Taky bych měl otázku, když se to nakouslo - kde se vám u 21044i drží při jízdě ručka teploměru ? U mě ručka vpořádku rychle vyleze na začátek zeleného pole, ale hned poté začne spínat ventilátor a drží teplotu opravdu pořád na začátku pole. V půlce zeleného jsem ji snad ještě neměl, ani při naloženém autě a dečkou na chladiči. Nechci to celé rozvrtávat, když je to možná normální, jako zas lepší než kdyby to vařilo, ale taky mi to nepřijde ideálka :/
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Saša » pát led 08, 2010 09:44

Čidlo (snímač) teploty vody pro ŘJ je zapojeno dvouvodičově přímo do ŘJ . Tam by s kostrou problém neměl bejt , ale není to vyloučeno . Pokud je po ruce jiné skuste ho vyměnit . Vody za tu chvilku neuteče ani deci . Za studena je v chladícím systému dokonce podtlak .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JmJ » pát led 08, 2010 09:52

Saša píše:Čidlo (snímač) teploty vody pro ŘJ je zapojeno dvouvodičově přímo do ŘJ . Tam by s kostrou problém neměl bejt , ale není to vyloučeno . Pokud je po ruce jiné skuste ho vyměnit . Vody za tu chvilku neuteče ani deci . Za studena je v chladícím systému dokonce podtlak .


ok. diky za info.

da se cidlo nejak promerit? pri jake teplote jaky odbor ci neco v tomto duchu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Saša » pát led 08, 2010 10:07

Proměřit se dá pomocí ohmetru . "teď" při teplotách 0- -5°C by mnělo mít hodnotu 9.5-12 kOhm . Při 90 je to cca 240 Ohm . Tabulka je jinak na straně 177 v servisním návodu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod asterix » pát led 08, 2010 14:53

Diky za rady, bude cim se o vikendu bavit ;) Jinak rucicka za asi vsech okolnosti krome extremu, kdy jsme na to prisli, ze se netoci ventilator, drzi mezi bilym a zelenym prouzkem.
Lada = Loud And Drifting Able
Medved = Muj Este Div Vitalni jEDinec
Uživatelský avatar
asterix
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř pro 17, 2008 17:26
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod dvk » pát led 08, 2010 14:57

asterix píše:Jinak rucicka za asi vsech okolnosti krome extremu, kdy jsme na to prisli, ze se netoci ventilator, drzi mezi bilym a zelenym prouzkem.

Díky, to je přesně ono.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Saša » pát led 08, 2010 16:40

Udělejte si tohle . Pak si všimnete problému ihned . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=110818#110818
Někde v polovině .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cooper » pát led 08, 2010 18:56

Taky mám Ičko.....Do zeleného mi to vylezlo až když jsem dal před chladič lepenku a Sahara nezpíná vůbec.....Čidlo na chladiči nemám. Termostat?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Maysner » pát led 08, 2010 20:51

Saša píše: Třetí není snímač ale spínač - ten se nachází v chladiči dole . Ten spíná větrák bez ohledu na ŘJ při teplotě cca 95 - 97°C .
Všimnul jsem si ale že né všechny 044i ho mají . (to v chladiči).


nevidel jsem ho v zadny strikacce. resp. v zadne nebylo zapojeny. musel to byt nejakej bastl. elektrika pro to natazena neni :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » sob led 09, 2010 00:18

Maysner píše:nevidel jsem ho v zadny strikacce. resp. v zadne nebylo zapojeny. musel to byt nejakej bastl. elektrika pro to natazena neni

Tím bych si jist nebyl . V servisní dokumentaci je to jasně nakresleno na straně 120 . a u mé 044i (Muzea Koroze) je to tak zapojeno . Spínač v chladiči je paralelně přiřazen k relé které spíná ŘJ .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků