Neznámé zápalko => do Lady?

Moderátor: Moderátoři

a co tohle

Příspěvekod rosta » pon pro 14, 2009 19:35

? prej by to mělo být elektr.zapalko-potřeboval bych vědět jak se to zapojí
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod MartasBrno » pon pro 14, 2009 20:18

z čeho jsi to vykuchal?

Jestli máš dobrý voči a věříš kreslířům, zkus toto,
pozice 58 130Т-3734010 Коммутатор транзисторный типа TK102 в сборе

http://www-us.agrotech.com.ua/esp/catal ... 2/101.html

případně tady to je se zoomem, lepší.
http://parts.tehsoftnn.ru/1/10/112/101.shtml
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod rosta » pon pro 14, 2009 21:07

já to nevykuchal-dostal jsem to s dílama z 1500-mám k tomu indukční cívku-bude mě to k něčemu dobrý ? a co k tomu chybí aby to fungovalo? - z toho schématu to moc vidět není
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod MartasBrno » pon pro 14, 2009 21:32

podle všeho nic, mělo by to nahradit Původní cívku a odlehčit přerušovač, proto je tam ta elektronická krabice. je to tranzistorový zapalování. Z toho schematu to vyčíst jde, ale chce to soustředění. Někdo si to asi sehnal jako pokrokový zápalko, jen je otázka jak velikej přínos by to mělo.

osobně bych si to prohlíd, případně namontil, zkusil jezdit a pak třeba dal za sklo - nikdo jinej v ulici zaručeně nic podobnýho nemá. na tyhle věci su úchyl, kdybys bydlel za rohem, řekl bych ti prodej mi to :lol:

EDIT:
takže zapojení zleva doprava je:
kostra (to je vidět)
+ cívky (pozor, viz níže)
studenej konec cívky (ten co jde normálně na kladívko)
kladívko.

V origo zapojení je ještě blok 16 130Т-3705050 Сопротивление добавочное типа СЭ107, což je vložený odpor který se při startování přemosťuje. To je super, akorát že při provozu má být zapojený a jeho hodnotu neznáme. Jeho hodnota je příslušná té origo cívce která k tomu je.
Absence odporu by mohla jít obejít vyřazením výhody kterou to nabízí tím, že se použije jenom zápalko a původní žigo cívka, která je stavěná na běžný palubní napětí. K tomu se ale může vyjádřit nějakej odborník.
Je to pěkná relikvie.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Chester » pon pro 14, 2009 23:00

MartasBrno píše:velikej přínos by to mělo

nevim jak na autě, ale na Mustangu (fichtl) mi tyristorový zapalování udělalo divy.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvekod MartasBrno » pon pro 14, 2009 23:59

jasně, záleží to na všem - stavu ložisek, stavu kontaktů, seřízení, čistotě všeho... Elektronika může pomoct tyhle vlivy eliminovat.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod rosta » úte pro 15, 2009 21:15

MartasBrno píše:podle všeho nic, mělo by to nahradit Původní cívku a odlehčit přerušovač, proto je tam ta elektronická krabice. je to tranzistorový zapalování. Z toho schematu to vyčíst jde, ale chce to soustředění. Někdo si to asi sehnal jako pokrokový zápalko, jen je otázka jak velikej přínos by to mělo.

osobně bych si to prohlíd, případně namontil, zkusil jezdit a pak třeba dal za sklo - nikdo jinej v ulici zaručeně nic podobnýho nemá. na tyhle věci su úchyl, kdybys bydlel za rohem, řekl bych ti prodej mi to :lol:

EDIT:
takže zapojení zleva doprava je:
kostra (to je vidět)
+ cívky (pozor, viz níže)
studenej konec cívky (ten co jde normálně na kladívko)
kladívko.

V origo zapojení je ještě blok 16 130Т-3705050 Сопротивление добавочное типа СЭ107, což je vložený odpor který se při startování přemosťuje. To je super, akorát že při provozu má být zapojený a jeho hodnotu neznáme. Jeho hodnota je příslušná té origo cívce která k tomu je.
Absence odporu by mohla jít obejít vyřazením výhody kterou to nabízí tím, že se použije jenom zápalko a původní žigo cívka, která je stavěná na běžný palubní napětí. K tomu se ale může vyjádřit nějakej odborník.
Je to pěkná relikvie.
díky moc- v sobotu nebo v neděli si budu hrát :twisted:
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

zapalko

Příspěvekod rosta » stř pro 16, 2009 21:13

a chodilo by to na origo lada bezkontaktní rozdělovač ? a poprosil bych o přesunutí tohoto tématu do elektr.soustava-měl bych ještě pár otázek. díky
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod MartasBrno » stř pro 16, 2009 21:53

Bez úprav ne. Je jednodušší ho dát jen na klasiku kladívko, na ot je stavěný. A stejně ve mně ještě hlodá červík, jak to je s tou cívkou... Ideál by byl k tomuto sehnat ještě ten předřadnej odpor a dát to jako sadu komplet. když se odpor (jeho hodnota) nesežene, bál bych se tu dodanou cívku použít. To bych použil radši běžnou Lada. Anebo je ještě jedna možnost, použít cívku z jiné "elektroniky", třeba z favorita, ta je s odporem pokud vím nějak dohromady, ale nevím nakolik se ty dvě zápalka funkčně liší.
Komplikuju to co?

nejednodušší cesta jak toto uvést do "zkušebního" provozu je zapojit to normálně jak jsem psal:
zapojení zleva doprava
kostra
+ cívky
studenej konec cívky
kladívko.

jo a je do auta ZIL 131.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod rosta » ned pro 20, 2009 20:34

tak jsem to zapojil podle návodu a nic-ani to neškytlo :? jen točil startér-a nemělo to ani snahu chytit.....jestli to někdo chcete za pivo to nechám
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod MartasBrno » stř pro 23, 2009 00:33

Jak jsem již psal, beru všemi deseti.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Kewint » stř pro 23, 2009 02:18

nedávno jsem to na vrákači videl na jedné 01...byl k tomu jakýsi vypínač na přepínaná dráttku od rozdělovače :|
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Kewint
 
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod MartasBrno » stř pro 23, 2009 10:30

Asi to byl přepínač "rychlý návrat" ke staré dobré mechanické technologii kdyby elektronika selhala. je to otázka jednoho drátu a vypínače navíc.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Lada Rider » stř pro 23, 2009 10:44

ten vypinac bol origo aj v tom ceskoslovenskom tyristorovom zapalku, taka zelena skatula natreta kladivkovou farbou... ked sa pokazilo, prepol si na normal a siel si dalej. mal som to v 011.
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Lada Rider
 
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků