Přepětí

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Cooper » úte zář 29, 2009 13:27

Saša píše: Montáž jiného regulátoru by nemuselo odstranit závadu .


Jo....udělal bych to, ale auto mi stojí 100 km od baráku u kamarádů na vesnici. A rád bych dostal auto domů, tak koupím regulátor a budu doufat že to je jeho závada :-(
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Saša » úte zář 29, 2009 15:02

Cooper píše: A rád bych dostal auto domů,

Tak z altíku vyndej regulátor s uhlíky a dojeď na baterku . 100km zvládne uplně bez problému .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cooper » úte zář 29, 2009 18:44

Saša píše:
Cooper píše: A rád bych dostal auto domů,

Tak z altíku vyndej regulátor s uhlíky a dojeď na baterku . 100km zvládne uplně bez problému .


Tak jsem byl dneska u Viléma, a pučil mě tři druhy regulátorů. Obávám se, že bude pasovat ten Samarácký, který je nedražší. Pokud to ale nebude regulátorem, tak zkusím teda dojet do Ostravy na baterku. Baterka už ale párkrát "vystříkla" tak snad bude mít dosta kapacity.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Maysner » úte zář 29, 2009 18:50

no. ja mam v brne nesmirnej problem sehnat regulator na altik, co montovali do jednobodu. maj jen na nivu, ale ta ma altik trochu jinej, a pak na starsi typy :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte zář 29, 2009 18:51

Asi blbá rada, ale šance na dojetí si můžeš pojistit vyndáním jedné H4, orgáni snad prominou :) . Nevím jak u stříkaček, ale u své věčně přebíjející sedmy vyhazuji pojistku od buzení místo demontáže uhlíků a když baterka dochází, tak ji na chvilku zase vrátím :mrgreen: . Jednu dobu kdy mi "hořel" jeden regler za druhým, jsem přemýšlel i o odpojování buzení ovládaném z kabiny :mrgreen: . Je ovšem pravdou, že u karburátorového stroje těch 20V nemá celkem co fatálně zničit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cooper » úte zář 29, 2009 19:01

Maysner píše:no. ja mam v brne nesmirnej problem sehnat regulator na altik, co montovali do jednobodu. maj jen na nivu, ale ta ma altik trochu jinej, a pak na starsi typy :roll:


Jo, zkus se optat na ten do Samary, myslím si, že bude pasovat.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Maysner » úte zář 29, 2009 19:04

ee. ja mel regler s sebou a nic nesedelo :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cooper » úte zář 29, 2009 19:05

Koko Loko píše:Je ovšem pravdou, že u karburátorového stroje těch 20V nemá celkem co fatálně zničit.


A já mám jak na potvoru tu stříkačku :-( Uvidíme, jak to po víkendu dopadne. Btw, co je to za pojístku?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Cooper » úte zář 29, 2009 19:06

Maysner píše:ee. ja mel regler s sebou a nic nesedelo :roll:


A co přesně nesedělo? Díry? nebo co?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Maysner » úte zář 29, 2009 19:07

uz je to naka doba co jsem to zjistoval. tehdy jsem osadil nakej 70A altik magneton z VW a jezdim si spokojene dal :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » stř zář 30, 2009 06:21

Cooper:
Ona inkriminovaná pojistka buzení má na víčku napsáno G67. Jinak je to pojistka č. 9.
A regulátor ze Samařice bude do toho altíku pasovat.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Saša » stř zář 30, 2009 08:42

Už jsem to tu psal , "naše" íčkové a většina altíků se zabudovaným regulátorem uvnitř nemají pojistku buzení ! není jí kam zapojit . Ani vyndání kontrolky nemusí vést k nenabuzení altíku , mnohdy se o to postará zbytkový magnetizmus staršího altíku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cooper » stř zář 30, 2009 15:27

No, eště takový dotaz.....Otec mi říkal že si alternátor zničím když ho nechám napojedný na motor klíňákem a odpojím ho od baterky, tak že ho zničím.....Takhle jsem ujel asi 10 km. Vyndané konektory a dráty od baterky odpojedné....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Saša » stř zář 30, 2009 16:40

Pokud Je altík odpojen muže zbytkový magnetizmus v rotoru spůsobit "výrobu" elektřiny ve statoru na který jsou napojeny usměrňovací diody a nezatížený (odpojený neřízený) altík napěťově "vyletí" nad průrazné napětí těchto diod (cca 42V) a diody se zničí ! Je proto lepší ho nechat zapojen na + baterie (ten kontakt se šroubem) a odpojit pouze buzení . To platí pro altíky s VNĚJŠÍ regulací . Takzvané samonabuzení je ovšem u těhle altíků málo pravděpodobné .
Jiná věc může nastat u altíku s regulátorem uvnitř . Tyto jsou konstruovány jako SAMO nabuzovací a k zničení jak regulační části tak diod může dojít velmi snadno když je zcela odpojen ! Proto když přebíjí vyndejte na dojetí regulátor s uhlíky . + od baterie tam nechte . Zabrání to zničení hlavních usměrňovacích diod .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cooper » stř zář 30, 2009 18:16

No super.....tak jsem zvědavý jestli to ty diody vydržely nebo ne...:-(
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků