Přepětí

Moderátor: Moderátoři

Přepětí

Příspěvekod Cooper » pon srp 24, 2009 19:46

Tak se mě stala s elektrikou nepříjemná "nehoda". Sednu normál do auta, nastartuju, vycouvám z parkovácího místa, kouknu na palubku a voltmetr zaseklý až na dorazu vpravo. Tak jsem rychle zaparkoval zpátky a všecko vypnul. Skočil jsem domů pro multimetr a že tohle přepětí změřím, jestli není chyba ve spínačce. Alternátor mi dobíjí málo 13,4 s rozsvícenými světly. Najednou takové přepětí. Zatím se to znova neopakovalo.

Co se stalo a co mi může takové přepětí poškodit? Nebyla to jen chyba palubního voltmetru? Co na to Jan Tleskač?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Mojma » pon srp 24, 2009 20:21

Zdarec, mně se to taky stalo, ale za jízdy. Všiml sem si toho až na mě řidiči začli blikat. Říkám si, aha nesvítím, chcu rozsvítit, ale světla jsou zaplé, mrknu na palubku a voltmetr úplně nadoraz. Zastavil jsem a dal jsem regulátoru napětí dvě velké rány a hned tam bylo 14,5 V, nějak se tam spekly kontakty, doma jsem je očistil a zatím je pokoj. Odnesly to akorát dvě H4 a vyteklo trochu kyseliny z baterky, to jsem rychle oplachoval vodou abych neměl díru v podběhu :D . Jinak když ti to málo dobíjí, tak ten regulátor vyměn, na vrakáčích je jich dost. Vem si jich víc a odzkoušej je :wink:
Uživatelský avatar
Mojma
 
Příspěvky: 30
Registrován: stř srp 19, 2009 21:51
Bydliště: Prostějov

druh dobíjení

Příspěvekod Lada_BV » pon srp 24, 2009 20:27

Jaké je tam dobíjení ?
1. regulace dobíjení v alternátoru
2. relé dobíjení někde na blatníku

Pokud máš regulaci mimo alternátor, tak se může stát, že na relé dobíjení se na okamžik přilepí kontakty a začne to přebíjet. Mě to udělalo jednou v zimě v 05,00 hod. ráno. První záblesk, jak z foťáku, za okamžik druhý záblesk a tma - obě H4 v prd.li. Pokud to dlouhodobě přebíjí, tak Ti vyhoří žárovky, vyvře baterie atd. - jen problémy.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Lada_BV
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR

Příspěvekod Ivo » pon srp 24, 2009 20:31

Jenom upřesním, že jde o model 21044i. Takže regulace v altíku a nevím o tom, že by se jich na vrakovištích bylo dost.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Mojma » pon srp 24, 2009 22:06

Tak to sorry, já myslel, že máš s exter. regulátorem, tak to máš blby, cely altik rozdělat :(
Uživatelský avatar
Mojma
 
Příspěvky: 30
Registrován: stř srp 19, 2009 21:51
Bydliště: Prostějov

Příspěvekod Luděk Musil » úte srp 25, 2009 06:42

Celý altík se rozdělávat nemusí, ale pro snazší manipulaci s ním a regulátorem napětí je velmi vhodné jej vyjmout z vozu. L.
PS: já jednou vybíral regulátor i s uhlíky z alternátoru "v namontovaném stavu" ... ven jsem ten regulátor dostal - dovnitř už ne.
PS2: s "íčkem" jezdím od roku 2004 a problém s přepětím jsem neměl (s podpětím a nedobíjením ano :( )
PS3: a jako nouzové řešení je možné "spářit" alternátor z íčka s regulátorem ze Samary
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Maysner » úte srp 25, 2009 18:42

Luděk Musil píše:PS: já jednou vybíral regulátor i s uhlíky z alternátoru "v namontovaném stavu" ... ven jsem ten regulátor dostal - dovnitř už ne.


ja zas mel problem jej dostat ven. blbec co ho predemnou vymontovaval rozdrbal sroubky. i nejkratsi sroubovak byl dlouhej, takze se to blbe delalo (zase tolik nadavek......). pomohli az nejaky kleste. zpatky s novyma sroubama sel pekne
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Wolf » stř srp 26, 2009 06:12

Já myslím, že když se vytáhne baterka, tak to jde docela dobře ... samozřejmě za předpokladu dobrých šroubů :wink:
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Maysner » stř srp 26, 2009 07:38

diky lpg jsem lezel pod autem. origo susplech tam nemam. jinak se musi sundat
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cooper » sob srp 29, 2009 18:28

Tak se mě zase stala nepříjemná věc.....Nastartuju, kouknu na voltmetr a ručička na voltmetru kmitala, né moc, jen mezi bílým a čárkou 14V.....Jak jsem zvýšil otáčky tak začala kmitat rychleji. Pomůže teda výměna toho regulátoru? Koukal jsem se na net a našel jsem jen jeden, stojí 300...
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Hurikán » sob srp 29, 2009 18:52

Kmitající rafička voltmetru, resp. kmitající napětí bývá způsobeno:

- špatně dosedajícími uhlíky (buď jsou již krátké, takže vyměnit, nebo je špatný komutátor na rotoru - přesoustružit/vyměnit)

- špatná kostra - nejčastěji bývá oxidace v hliníkovém domečku, kde bydí regler. Takže rozebrat, vyčistit, nakonzervovat

- špatný kontakt pojistky buzení - poměrně častá vada. Většinou stačí očistit a napružit pérové kontakty a vyměnit pojistku za model s porcelánovým tělem. Plastové jsou na nic.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cooper » ned srp 30, 2009 17:11

Problém asi vyřešen. Měl jsem auto v práci, tak jsem najel nad kanál, kouknul na altík. Včecky kontakty jsem povytahoval, očistil, nastříkal sprejem. Pomohlo to....Při vypnutých světlech je ručička na voltmetru přesně na čárce, při zapnutých kousek pod čárkou.

Zase se projevil nepřítel žigulů-koroze :-(

Chcu mít to auto ještě minimálně 4 roky, ale bojím se že rez zvítězí :( Budu bojovat :twisted:
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Cooper » pon zář 28, 2009 18:26

Tak problém se znova objevil. Zase mě zlobilo přepětí, jak jsem jel do práce. Najedno začaly světla svítit více, palubka se rozžhavila a rozsvítilo se Check Engine. Rychle jsem zastavil a "restartoval" motor, nepomohlo to. Nedá se nic, do práce to dojedu. Najednou se ale napětí vrátilo na 14V. Jel jsem hned s práce za kamarády na vesnici. Cesta v pohodě, napětí správné. Alternátor jsem tam sundal, vyčistil, dal zpátky.....to jsem neměl dělat. Ručička voltmetru se okamžitě po přidání plynu zaráží hluboko za stupnici. Na baterce měřím napětí 20,1V. Najednou prsk.....baterka začala plivat kapalinu. Chcípám to.

Napadá mě jedině regulátor. Jeden uhlík byl trošku kratší než druhý. Někdo mi říkal že diody, ale to by prý ale nedobíjelo a né přebíjelo.

Nevíte někdo vo co go?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Krwel » úte zář 29, 2009 00:06

Učitě vyměň regulátor a doufej, že diody v altíku budou v pohodě :wink:
Ex: Lada 2105, Lada 2107
Lancia Kappa 2.4JTD SW "Parníček"
Uživatelský avatar
Krwel
 
Příspěvky: 128
Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvekod Saša » úte zář 29, 2009 08:07

Cooper píše:Někdo mi říkal že diody, ale to by prý ale nedobíjelo a né přebíjelo.

O těch diodách sem Ti na sraze říkal já , ovšem byla řeč o těch pomocných . Tyhle altíky mají 9 diod (6 výkonových +3 pomocné) Pokud se některá (pomocná) odpojuje (studený spoj) tak regulátor zvýší buzení a tím i výstupní napětí . Regulátor totiž "neměří" výstupní napětí , nýbrž napětí na těch pomocných diodách . Doporučuji altík vyndat a celý diodový můstek skontrolovat . Montáž jiného regulátoru by nemuselo odstranit závadu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků