Jak ten altík odpojuješ? Rozpínáš obvod buzení? Předpokládám, že máš pětku, altík G222. Takže na podběhu by jsi nemusel mít regulátor, pokud jej tedy někdo nedodával.
Origo zapojení alternátoru G222: Dva silné špagáty s očky pod šroubek na alternátoru. Jeden vodič zakončený fastonem jdoucí tuším od pojistky č.10 (G-67) vedoucí do "kostky" regulátoru. Případně ještě jeden vodič zakončený fastonem jdoucím do konektrou na těle alternátoru na výstup pro relé kontrolky dobíjení, ten ovšem není důležitý. Máš to takhle zapojeno? Nahoď fotku té krabičky na podběhu, vede z ní něco do altíku?
Pokud jsi koupil novou kostku regulátoru s uhlíky v jednom kuse, doporučuji rozborku, vyčištění od špon, případné odjehléní odlitku a řádné složení s ohledem na případné zkraty či přechoďáky. Občas je lepší užít jen nové pecky regulátoru a zbytek užít starý, neb tvary nebývají dodrženy, pecka nesedí, stabilizátor se přehřívá a po dosažení větší teploty začne třeba přebíjet, po schládnutí pak jede v pořádku ... někdy taky vůbec
.
Další možností je pokud máš na tom podběhu další regler a vycházeje z předpokladu, že je dobrý, vyhodit regulátor z altíku, dát tam obyčejné jedničkové uhlíky (pozor na délku šroubků, je třeba užít kratších jinak prošroubuješ vinutí), na regulátor přivézt klíčkových 12V, na jeho výstup připojit kontakt od uhlíků a zkusit co to bude dělat
. Nejlepší variantou by bylo užít regulátoru odzkoušeném v jiném autě. Pak už zbývá mrknout do altíku na diody, stav vinutí a kroužků od rotoru. Měl jsem kdysi jeden rotor co se v klidu vždycky tvářil jako dobrý, ale poměrně pravidelně odstřeloval regulátory, měl asi nahodilé mezizávitové zkraty, nebo se třeba přerušoval ... po výměně za jiný vše v pořádku.
Témat o nedobíjení či přebíjení je tu dost a jsou jistě čitelnějnější než mé mnohoslovné bláboly o ničem
, hledej.