Otackomer 21044i

Moderátor: Moderátoři

Otackomer 21044i

Příspěvekod Croft » ned srp 16, 2009 20:02

Nevite na jakym principu pracuje - bude pracovat kdyz se do nej bude poustet stridave 0 a 12 V? Ten muj puvodni z 21061 na tom totiz nemaka. Dik
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned srp 16, 2009 20:16

Ne nebude, ale jestli vydržíš až se dokopu rozhodit přístrojovku, tak budu mít volnej originál z 2107.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » ned srp 16, 2009 20:28

Nevím jak jsou na tom otáčkoměry v Ladě, ale takový otáčkoměry ze škodovek, mám na mysli polské MERA - LUMEL jestli nekecám, mají na vstupu obvůdek který bere jen špičky o hodnotě cca 20-50V. Předpokládám, že otáčkoměry ostatních výrobců určené k napojení na indukčku budou mít velice podobné chování. je to mj. z důvodu aby otáčkoměr neodešel při napěťových špičkách a taky aby nebyl citlivý na zákmity které se na průběhu primárního napětí zapalování objevují. Špice které to bere můžou mít stovky voltů (konkrétně nemám podloženo).
Je to zapojený tak, aby to bralo ty správné špice. Mezní délku hrany jsem neměřil, nezajímala mně, ale zjistit se dá.
K čemu to chceš použít?
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Croft » ned srp 16, 2009 20:41

potrebuji to napojit na imsoft, ja uz mam udelanej jeden otackomer primo na miru a funkcni - diodovej - pracuje pekne, ale ten puvodni by se tam hodil vic
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » ned srp 16, 2009 20:53

muzem to zkusit napojit na ickovej. nejaky mam doma. ale neprodam
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » ned srp 16, 2009 21:11

Pokud máš původní 06 tak jde upravit. Jestli ho rozděláš a potom zase složíš tak ti někdo nebo já pomůžeme / upravíme otáčkoměr tak aby s tím fungoval. Je to otázka chvíle hledání a 0,80Kč. :lol:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Croft » pon srp 17, 2009 04:56

No prave ze se me ho povedlo rozdelat - dostal jsem se i k tomu tistaku - ale v tom jak to funguje se fakt nevyznam.
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » pon srp 17, 2009 16:46

Takže jsem si obvod nasimuloval a vypadlo mi zhruba to, že otáčkoměr v původním provedení pracuje od výšky pulzů cca 20V a víc. Jako úpravu pro zvýšení citlivosti bych udělal výměnu horního kondenzátoru v kapacitním děliči za tvarovačem vstupních impulzů za dvojnásobnou hodnotu nebo v rozsahu cca 100nF až 220nF. Nic by se tím nemělo pokazit.
Tady je upravené schema z jiného tématu. Jestli nevíš co s tím, klidně napiš, jsme oba z Brna, tak někde bys mi to předal a já upravil. Nejlíp tento týden. Trvá to tak minutu.

Edit: Prakticky ověřeno.
Přílohy
otackomer_lada_2.jpg
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod dvk » úte črc 20, 2010 13:11

Ahoj, dovolím si oživit tohle téma.

Jak je u 1.7i otáčkoměr vlastně zapojený ? Na ŘJ nebo jak ? Nefunugje mi a chystám se to rozebrat, na co se mám připravit, popř. kde hledat chybu ? Děkuju.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod MartasBrno » úte črc 20, 2010 14:20

Pokud máš možnost indikovat (nebo lépe zobrazit ) pulzy co jdou do otáčkoměru, tak bych je prvně zkontroloval, jestli jsou přítomný. Pokud jo a vypadaj schopně (osciloskop s sebou), hledal byhc chybu v otáčkoměru samotným. Pokud ne, bude chyba v místě, odkud se pulzy berou. Kde je to v íčku nevím, asi ŘJ.

Každopádně íčkový otáčkoměr pracuje s 12V pulzy, obyčejný s poněkud kravskými o cca minimálně dvojnásobné velikosti. Proto ta úprava obyčejného do íčka výše. Íčkový otáčkoměr by měl jít vyzkoušet i samostatně v autě tak, že se připojí na kostru a palubní napětí a přes vstup se mu bude škrtat drátem s palubním napětím. Měl by pak ukazovat údaj úměrný frekvenci a pravidelnosti škrtání. Neověřeno - jen teorie.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » úte črc 20, 2010 15:19

Otáčkoměr u 1.7 í-čka je napojen na zapalovací blok . ŘJ na činost otáčkoměru nemá vliv .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod MartasBrno » úte črc 20, 2010 15:45

A bere opravdu 12V pulzy? Teď jsem znejistěl.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » úte črc 20, 2010 15:55

To ti nevím . Buď 5 nebo 12 ale nejspíš to jen kostří . Ještě sem to "nezkoumal" .
"Staré" otáčkoměry s připojením na indukčku pracují s +12 a -300V špičkama .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod MartasBrno » úte črc 20, 2010 16:23

Aha. To že to jen kostří je klidně možný. Jinak ty staré by fakt měly pracovat jak píšeš, ale podle zapojení výše na schematu to tak u žigula není a podle toho co jsme našel v tom škodováckém, tak tam taky ne. Oboje pracuje s kladnými špicemi od cca 20V výše. Zkoušel jsem to na stole generátorem se škodováckým a simuloval na počítači s žiguláckým a ze schematu to vyplývá...

Jsem zvědavý, kde má dvk chybku...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » úte črc 20, 2010 16:27

Těch -300V je tam po rozpojení kontaktů přerušovače vliven indukce při rozpojení indukční zátěže .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků