Pred ctyrmi dny se mi rozstvitila kontrolka dobijení, bylo to v noci a dojel sem jen tak tak..beterka byla uz uplne vybita, kontrolka dobijeni svitila nepretrzite, voltmetr byl v cervenem poli, zkontroloval sem napnutí klínového remene, spoje na kontaktech, kabely mezi altikem a akumulatorem a baterku nouzově trochu dobil z jiného auta... cca pul hodinky, pote sem na ni nastartoval kontrolka nesvitila, voltmetr byl v bilem(to sem si vysvetlil jako že baterka ktera je ulne vybita a zatězuje el.soustavu tim ze odebira pro sebe) tak sem se rozjel ale po cca kilometru to same kontrolka dobijeni, voltmetr v červenem poli a dojel sem jen tak... kontrolka nezhasinala ani pri vytoceni motoru do vysich otacek, V metr porad v cervenym, tak sem usoudil ze odesel alternator... nahradil sem ho tedy jinym(puvodni 14V, 80A - novy 14V, 90A) zapojil sem ho shodně s predeslym(svorky sou popsany), baterka se pres noc trochu vzchopila (nemel sem moznost ji dobit), nastratoval sem ...kontrolka dobijeni nesvitila, voltmetr na hranici zeleneho pole(usoudil sem ze je vse v poradku), rozjel sem se a voltmetr ukazoval plnou baterii(rucicka na rysce v zelenem poli jako obvykle)to mi prislo divne a za cca 5km zase setejny problem kontrolka dobijeni sviti, Vmetr v cervenym a motor uz zacal vynechavat, baterka je uplne vybita ...
nemam moznost dat auto do servisu bo sem v zahranici a tak potrebuji radu nekoho chytreho kdo tomu rozumí, co a jak mam zkontrolovat, nebo cim by to mohlo byt... mam Ladu Niva 1.7i rok 96, pisu dotaz sem protože je to tu vic nevstavovanejsi nez sekce Niva...
V autoelektrice se moc nevyznam ale toto mi nedava smysl, dnes sem koupil multimetr a nabijecku na autobaterii, zkusim dobit baterku a vse promerit,...ale opravdu uz nevim
prosim rady typu dat to do servisu ani nepiste, jen aletrnator tu stoji 600CHF!