problem s dobijenim-vice v tematu

Moderátor: Moderátoři

problem s dobijenim-vice v tematu

Příspěvekod jackfree » pát srp 14, 2009 14:27

Pred ctyrmi dny se mi rozstvitila kontrolka dobijení, bylo to v noci a dojel sem jen tak tak..beterka byla uz uplne vybita, kontrolka dobijeni svitila nepretrzite, voltmetr byl v cervenem poli, zkontroloval sem napnutí klínového remene, spoje na kontaktech, kabely mezi altikem a akumulatorem a baterku nouzově trochu dobil z jiného auta... cca pul hodinky, pote sem na ni nastartoval kontrolka nesvitila, voltmetr byl v bilem(to sem si vysvetlil jako že baterka ktera je ulne vybita a zatězuje el.soustavu tim ze odebira pro sebe) tak sem se rozjel ale po cca kilometru to same kontrolka dobijeni, voltmetr v červenem poli a dojel sem jen tak... kontrolka nezhasinala ani pri vytoceni motoru do vysich otacek, V metr porad v cervenym, tak sem usoudil ze odesel alternator... nahradil sem ho tedy jinym(puvodni 14V, 80A - novy 14V, 90A) zapojil sem ho shodně s predeslym(svorky sou popsany), baterka se pres noc trochu vzchopila (nemel sem moznost ji dobit), nastratoval sem ...kontrolka dobijeni nesvitila, voltmetr na hranici zeleneho pole(usoudil sem ze je vse v poradku), rozjel sem se a voltmetr ukazoval plnou baterii(rucicka na rysce v zelenem poli jako obvykle)to mi prislo divne a za cca 5km zase setejny problem kontrolka dobijeni sviti, Vmetr v cervenym a motor uz zacal vynechavat, baterka je uplne vybita ...
nemam moznost dat auto do servisu bo sem v zahranici a tak potrebuji radu nekoho chytreho kdo tomu rozumí, co a jak mam zkontrolovat, nebo cim by to mohlo byt... mam Ladu Niva 1.7i rok 96, pisu dotaz sem protože je to tu vic nevstavovanejsi nez sekce Niva...
V autoelektrice se moc nevyznam ale toto mi nedava smysl, dnes sem koupil multimetr a nabijecku na autobaterii, zkusim dobit baterku a vse promerit,...ale opravdu uz nevim
prosim rady typu dat to do servisu ani nepiste, jen aletrnator tu stoji 600CHF!
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod peet2101 » pát srp 14, 2009 15:01

Podívej se na uhlíky, kolikrát se mi stalo že se uhlík vzpříčil v pouzdře a po ošoupání neměl kontakt a pak se zatřepe motorem nabo něco klepne do altíku a uhlík poskočí a zase se vzpříčí a pořád dokola.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod MartasBrno » pát srp 14, 2009 15:08

Novou Nivu neznám, ale: Jestli máš multimetr, tak změř napětí baterie při vypnutém motoru, na volnoběh a při zvýšených otáčkách. Pak pro jistotu ještě jednou přímo na alternátoru, jestli se tam dostaneš. Hodnoty mají být stejné. Zkus ještě měřit na altíku napětí mezi kostrou motoru a kostrou alternátoru, jestli není zoxidovaný tento spoj. Napětí zde musí být nula.

Ber to s rezervou, zkouším poradit, ale s tímto chováním jsem se zatím nesetkal.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pát srp 14, 2009 16:06

Zkus změřit napětí na baterce. Jak je baterka stará? Může odcházet jeden článek.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod jackfree » sob srp 15, 2009 17:52

Tak multimetr mam, a co sem nameril...dobil sem baterku a ta ma 12,70V cca...stejne tak i kdyz je napojena ve voze, po nastartovani ma miň, takze altik nedobiji, zkusil sem tam tedy dat ten puvodni zpet, je to ale ten altik se kterym se zavada oběvila... a po nastartovaní cca 13,7V sice to nebylo 14,4 nebo kolik ma byt ale dobijel... tak sem to cca kilometr projel... a pak ze pojedu do mesta a po nastartovani baterka zase12,1 a altik nic nedaval, napeti stejen jako na baterce...
Ted bych rad polozil par otazek... ma 1.7 i regulator napeti(regulacni rele) a muze to byt jeho porucha?
Ma na to vliv nejaka pojistka? tusim ze na 10. pozici je 8A pojistka regulator a buzení u stare rady?
Jake jsou mozne zavady aletrnatoru?
je tedy mozne ze by altik odchazel postupně? dává, nedává - viz uhlíky? nebo se jeho vykon snizuje postupne? nebo vzdy vypadne uplne?
a posledni dotaz: Co bych mel namerit na tom tenkem dratku co vede na svorku altiku? je to nulak hvězdice nebo co je to za vodic?
Take se mi nekdy po otoceni klickem nerozsviti kontrolka dobijeni na kontrolu a rozsviti se az po startu až když signalizuje problem...
Děkuji, všem za rady
Jinak aternator co sem tam měl je ISKRA 14V 80A, dvouvývodovy, made in Slovenia
a co se tyče kontroly kontroly uhliku, uvitam stručny navod, děkuji
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod MartasBrno » ned srp 16, 2009 11:39

Takže, pokud to ještě nemáš opravené, tak se tu pokusím nahlas zauvažovat.
Schemata která jsem našel (moc jsem nehledal) jsou mi nesrozumitelná, ale šlo by vyjít z tvého obsáhlého popisu.
Ty napětí který jsi naměřil jsou správný. Je to stav kdy dobíjení funguje. To že jsi naměřil 13,7V není chyba, kdyby ti někdo přišlápl plyn, vylezlo by to nejspíš na těch 14,4, toto vypadá dobře.
Píšeš ale že se ti někdy po otočení klíčkem nerožne kontrolka. Tady jsem na tenkém ledě, nevím jak je to zapojené, ale je možné že bez kontrolky to nabíjet nebude. Může to být obvod buzení. Viděl bych to tak, že chyba bude někde po cestě: spínačka, kontrolka, relé dobíjení (elektronický regulátor - u tebe integrované v altíku), uhlíky, kroužky. Všechny tyhle věci mají nějaké spoje které si zaslouží kontrolu. Kablík může být snad i natržený / nalomený a nemusí to být vidět. Altík může být opotřebený, ložiska + uhlíky.
Odpovědi:
Každé auto má regulátor napětí, akorát může vypadat trochu jinak a je umístěn trochu jinde a ano, může to být poruch a regulátoru.
Pojistku nevím, ale bude tam.
Altík se opotřebí, ojedou se uhlíky a ložiska -> a ještě víc uhlíky které odskakují a nemají kontakt. pak to nebudí a tím pádem nedobíjí. Když se mění uhlíky, je dobré měnit i ložiska. Ostatní závady bych u tebe neviděl... Koukni do podobných témat, poslední dobou se tu rozšířily.
Když altík odchází, tak skokově, plynulé snížení výkonu si nedokážu představit.
Ten tenký drátek do altíku právě nevím. Předpokládám že je to ten vývod na kontrolku. Nepodceňoval bych ho. Radši.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned srp 16, 2009 19:08

Pořádně zkontroluj a očisti veškeré spoje na kabeláži od alternátoru. Je možné, že je někde špatný kontakkt a potom to blbne. 13,7 V na volnoběhu je v pohodě.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pon srp 17, 2009 10:57

Altíky s vestavěnou regulací obyčejně ke svému provozu potřebují kontrolku dobíjení a to o určité Watáži ! Když nesvítí po otočení klíčku , tak to nebude dobíjet . Může to znamenat buď vadvou žárovku (uklepané vlákno které se sem tam dotkne) nebo "studený" spoj někde po "cestě" (+ , kontrolka , regulátor , uhlíky . kostra) .
Altíky se mohou pokazit všelijak . Altíky Lada sice netrpí na zcela běžné závady Škodováckých (Š105-Felície) které se uvnitř pravidelně mechanicky "rosypávají" ale když začne altík takhle "blbnout" (dobíjí/nedobíjí) skouknul bych uhlíky - lépe je vyměnit za nové (pasují tam Škodovácké za cca 15kč kus , musí se jen připájet) a skontroloval kontakty . "Nové" altíky již nemají samostatnou pojistku v okruhu buzení . Pokud by i po tom altík blbnul , je na "čase" jeho rozborka a oprava nejspíš uklepaného spoje (studeňáku) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod čmelák » pon srp 17, 2009 14:46

skontroluj poistku! ci nema vakel a raz je spojena raz nie :-D
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod jackfree » stř srp 19, 2009 11:06

dobrá tak děkuji za rady , ted to vypada ze by to mohl byt asi ten dratek od kontrolky, bez něhož alt nefunguje... takže by mohlo byt i špatne rele te kontrolky, si myslim... bude tam asi nekde spatny spoj a proste to bud dava nebo ne... vse znovu zmerim a uvidim...
kazdopadne puvodni altik je v haji bo sem si v nem zapomel zastrceny sroubovak a pustil motor a odneslo to kolecko vnitrniho chlazeni... to je tak když se něco meni 5X po sobe porad dokola a jeste v noci... jeste se mi zda že mi kontrolka dobijeni nekdy jakoby malinko slabe svitila, nevim jestli to neni zpusobene prunikem svetla o podsviceni nebo tak, ale otatni kontrolky to nedelaji...
a potom se chci zeptat jestli když kontrolka se po otočeni kličku rozsviti, jde do altiku plus, ten se nabudi a když po nastrtovani zhasne, tak už tam plus nejde?|altik ho už pak nepotřebuje?
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Saša » stř srp 19, 2009 15:30

+ přes kontrolku pouze budí (předbuzuje) alternátor a napájí elektroniku . Po roztočení se přes pomocné diody už altík sám naplno budí a na výstupu pro kontrolku se oběví + a tím pádem kontrolka zhasne , páč + proti + nic "nedělá" .
To vše platí pro altíky se "zabudovaným" regulátorem . Ty už nepotřebují žádná "zařízení" okolo , jen tu kontrolku .
Pokud se již altík nabudil a točí se , tak již nemusí být kontrolka připojena . Bez ní je nabuzení problenatické nebo zcela nemožné . U altíků které už mají naběháno mnoho hodin může zůstat takzvaný zbytkový magnetizmus který altík po roztočení do vysokých otáček nabudí (předbudí) i přes nepřítomnost kontrolky (nebo její vadu).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod jackfree » ned srp 23, 2009 15:15

Tak sem zjistil ze 1.7 Niva nema asi spinaci rele kontrolky dobijeni, protoze po sejmuti palubovky a jsem zjistil ze mistozarovicky je na dobjeni cervena dioda a takovy obvod na tistenem spoji, ktery asi umi to co rele, tedy po otoceni klickem nabudi alt a pri poklesu napeti rozsvti kontrolku si myslim..
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Maysner » ned srp 23, 2009 17:56

jackfree píše:Tak sem zjistil ze 1.7 Niva nema asi spinaci rele kontrolky dobijeni, protoze po sejmuti palubovky a jsem zjistil ze mistozarovicky je na dobjeni cervena dioda a takovy obvod na tistenem spoji, ktery asi umi to co rele, tedy po otoceni klickem nabudi alt a pri poklesu napeti rozsvti kontrolku si myslim..


to si myslim ze bude nejakej bastl. kdyz by to v 96tym zacli delat u niv, davali by to aji do klasiky. a ani u 2000 nic takovy neni :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod jackfree » ned srp 23, 2009 18:20

člověče vypada to udělany od vyroby, vše je přesné atd.. a taky sem ted psal do sekce Niva a typek tam ma stejnou palubku na fotce a tam je videt kam to patri a ma steejen jako ja,... ja an to taky koukam blazen... ale je fakt ze mi pro rozsviceni kontrolek cvakne rele a pro rozsviceni kontrolky dobijeni/rozsveci trosku pozdejc/ sem poslouchal a nikde nic necvakne..
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Saša » pon srp 24, 2009 14:50

jackfree píše:a jsem zjistil ze mistozarovicky je na dobjeni cervena dioda a takovy obvod na tistenem spoji, ktery asi umi to co rele, tedy po otoceni klickem nabudi alt

Nevymýšlejte teorie . Žádné relé kontrolky dobíjení (u altíků bez elektroniky) nebudí alternátor ! A u altíků s elektronikou tam žádné NENÍ !!!
Pokud "někdo" použil místo žárovky v kontrolce dobíjení LED diodu musel vyřešit také to aby se chovala jako žárovka . Proto ta dodělávka .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků