Stránka 3 z 4

Napsal: ned bře 13, 2011 11:19
od Marek
Nicméně i přesto je tam něco dost zásadně špatně.

Co se stane, když ty ventilátory odpojíš a pojedeš po dálnici? Přehřeje se motor do kritických teplot? Nebo normálně pojede s konstantní provozní teplotou? Vsadím se, že B je správně.

Napsal: ned bře 13, 2011 11:25
od MartasBrno
...A bude to blbým termostatem?

Napsal: ned bře 13, 2011 11:35
od Sid
Pozrite sa do hnacej sústavy na tému CHLADENIE VOZU 21044. Tam som to rozoberal. A uvidíte, že to tak má byť. Alebo má aj Drobek aj DVK zlé chladenie. A týmto končím debatu mimo tému.

Napsal: ned bře 13, 2011 11:37
od Saša
Sid píše:A ja vravím že je všetko v poriadku.

Tím bych si nebyl tak jistý . Ventilátor u 1.7 spíná ŘJ a to op dosažení 102°C . Elektrický ventilátor není stavěn ani není schopen uchladit motor při vyším výkonu . Množství vzduchu nasávaného ventilátorem je pouze zlomek toho co proproudí chladičem náporem . Jen pro klid skontroluj kam větrák fouká . Musí sát vzduch z chladiče ! Už jsem totiž viděl že někdo zapojil větrák obráceně a divil se že se motor přehřívá .
PS: a dlle čeho víš že za jízdy po D běží ventilátor ? Dle kontrolky ? tady ovšem může být háček , pokud je zapojena přímo na ventilátor bude "ukazovat" bludy ! Ventilátor se totiž proudícím vzduchem točí a protože je to motor s pernamentnímy magnety vyrábí napětí (jako větrná elektrárna) a klidně při vyšší rychlosti rozsvítí kontrolní žárovku .
A to že pumpu měnil autorizovaný servis není záruka (ba naopak) že je tam ta pravá . A určitě ani v servisu ani ty jsi neměřil důležitou vzdálenost lopatek od těla pumpy .

Napsal: ned bře 13, 2011 11:48
od Sid
Vetrák fúka tak, ako má. To, že pracuje spoznám veľmi jednoducho. Ukáže to palubný voltmeter. Doporučujem pozrieť tému, ktorú som uviedol. Viacerí to tak majú a etše zatiaľ sa motor nikomu neuvaril,takže je to úplne v poriadku. Nie. Nemeral som to. Je to originál žigulácka pumpa? Je. Je väčšia ako u klasiky? Je. Tak to musí byť ona.

Napsal: ned bře 13, 2011 13:40
od Laďuša
A neni zelený pole náhodou optimální stav? Mě už příde divný to, že by to spínalo v zeleným poli.

A koukam, že to tu je úplně mimo, jdu to hodit někam jinam.

Napsal: pon bře 14, 2011 07:53
od Marek
Bohužel stále se budu opakovat. Jestliže ventilátor chlazení na chladiči se točí při jízdě po dálnici, je to špatně a je třeba to řešit. Jak se zmínil Saša - motory těchto ventilátorů nejsou konstruovány na trvalý provoz a už vůbec ne na provoz s extrémními axiálními silami proudění vzduchu.

Ale co mně je do toho..... Když si myslíš, že je to správně, mysli si.

Napsal: pon bře 14, 2011 08:40
od dvk
Čau Side, fakt to není úplně obvyklé tak jak to píšeš. Mě se i při rychlé jízdě drží teplota pořád na začátku zeleného pole, to už musím jet aspoň s půl tunou nákladu v autě nebo na vozíku, aby se zvedla. Teplota se zvedne teprve po zastavení, pak i sepne sahara, ale za jízdy nikdy. Teda pokud nelítáte po dálnici stabilně 140km/h :wink:

A ještě k té indikaci sepnutí sahary, že to poznáš na voltmetru ... jestli chceš mít jistotu, tak si připoj kontrolku na vinutí relátka co spíná saharu.

Napsal: pon bře 14, 2011 08:41
od Luděk Musil
Tak já teda nevím jak u které 044i, ale u té mojí (a i u předchozí 073i) spouštěl ventilátor opravdu vyjímečně, konkrétně při pojíždění v koloně, potom při nedostatku chladiva (kouknul jsem dovnitř a viděl jsem žebra) a párkrát v opravdu horkém létě. Jinak se mi tedy ventilátor na chladiči nerozbíhá. L.
PS: a DVK mi připomněl - před 14 dny jsem to opravdu hnal po dálnici stabil 140 v obsazení já, Hurikán, 100 litrů piva, harmonika, dva notebooky a řádek kachliček ... auto sedělo jak kačena, ale teplota se držela stabilně tak milimetr v zeleným poli.

Napsal: pon bře 14, 2011 08:44
od JmJ
Sid píše:Alebo má aj Drobek aj DVK zlé chladenie


DVK myslim jezdi pravda na benzin, kazdopadne drobek jezdi na plyn a ten vice topi a navic jezdi casto pomerne dost zatizen a navic jezdi docela rychle.

mi na 1.3 v horku sahara na dalnici jede taky, ale to zrejme proto, bo chudera 1.3 uz nemuze s plynem na podlaze po 50 km toho ma proste dost :-) a navic stary chladic atd.

ale pokud pojedu 130 - 140 s 1.7, tak to zrejme nepojedu na plny plyn a motor se nebude zdaleka tak trapit a hrat.

priklanim se k tomu, ze pokud se jede s 1.7 130 - 140 s normalnim nakladem po dalnici, tak i v horku by nemela sahara jet tahem.

Napsal: pon bře 14, 2011 08:50
od Marek
Takže, Side - myslím, že argumentů je tady víc než dost. Nejen já se Ti snažím vysvětlit, že něco je špatně :wink:. Neber to tak, že Tě chceme poučovat. Je to dobře míněná rada.

Napsal: pon bře 14, 2011 19:02
od Ivo
Sundej si dečku z masky, nebo vyndej papír, co máš před chladičem, protože normální to určitě není. Žigul není stodvácka, aby v létě vařila a v zimě mrzla.

Re: Spouštění ventilátoru u 1,7i

Napsal: úte lis 03, 2020 19:13
od Panthymaeus (Honza)
Oživuji téma pro případné další majitele vozů se vstřikováním, které trápí problém s ventilátorem.

Ač jsem čidlo přeměřoval a měřil správné hodnoty, nefungovalo. Po výměně čidla se zdá být problém úspěšně vyřešen.

Doporučuji nezkoušet rady se zkratováním čidla - auto je z toho celé poblázněné a nechce ani startovat. :) Pokud se musí jezdit a není náhradní čidlo, funguje čidlo po startu odpojit - pak ventilátor jede stále. V danou chvíli asi auto běží v nějakém nouzovém režimu a drží vyšší otáčky. Pokud se čidlo odpojí před startem, ventilátor neběží, ale auto startuje a jezdí.

Bavím se samozřejmě o čidle jenž je dvou-pinové a je umístěno vpředu vedle hlavy (viz. obrazek). Náhradní díl má číslo 2112-3851010 a já ho koupil přímo od lady za 172Kč (bez DPH). Na mé 21044ce je ještě druhé čidlo (jedno-pinové), které má kvůli budíku na palubce. Na chladiči nemám žádné (ani u druhé 2104ky).
Screen Shot 2020-11-03 at 19.30.38 copy.jpg
K výměně samotné mohu jen potvrdit, že není třeba směs upouštět. Lze jedno rychle vyšroubovat a druhé našroubovat bez ukápnutí jediné kapky (u studeného motoru).

Re: Spouštění ventilátoru u 1,7i

Napsal: pát lis 06, 2020 13:53
od Henry
U mna na Nive (ale je to rovnaky system) je situacia taka, ze najprv sa ventilator normalne zapinal pri cca. 100°C na budiku a neskor prestal uplne (nie som si vedomy, ze by som nieco robil/menil/odpajal), takze ho musim spinat manualne, aby som motor neuvaril. Odpor cidla na motore aj dalsieho nahradneho som premeral, maju takmer rovnake hodnoty a sedi to aj s tabulkou zavislosti odporu od teploty podla prirucky k SPI. Pri nezapojenom konektore sa ventilator rozbehne a na jednom pine je spravnych referencnych 5 V z RJ. Ked ten konektor zapojim do cidla, dava to nezmyselne vysoke napatie na tom signalnom kabli (ak si dobre pamatam, tusim cca. 2,5 V aj pri teplom motore, podla prirucky by to malo byt 1-2 V). To by mohlo vyzerat na prechodovy odpor v zemniacej vetve cidla. Ale ked na konektor napriamo napojim rezistor s hodnotou 130 Ω (simuluje teplotu cca. 110°C), ventilator sa rozbehne. Nerozumiem.. Nastastie pri zohriatom motore lambda sonda spravne skoriguje dodavku paliva (lambda=1), takze RJ mysliaca si, ze motor je studeny, mi v praxi nijako neprekaza. Ale bolo by fajn mat to funkcne.

Re: Spouštění ventilátoru u 1,7i

Napsal: pát lis 06, 2020 16:55
od Panthymaeus (Honza)
Henry píše:... Nastastie pri zohriatom motore lambda sonda spravne skoriguje dodavku paliva (lambda=1), takze RJ mysliaca si, ze motor je studeny, mi v praxi nijako neprekaza. Ale bolo by fajn mat to funkcne.
Největším problémem téhle situace je asi vyšší spotřeba paliva. Pokud si auto myslí, že má studený motor, má bohatší směs než v ohřátém motoru. Čidlo není drahé, tak bych ho zkusil vyměnit, maximálně bude do zásoby.