Spouštění ventilátoru u 1,7i

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Ivo » pon srp 10, 2009 15:57

Pepa píše:Jak ste měřily teplotu motoru?

Multimetrem s teplotním čidlem, přímo v chladiči. Tím pádem byl odvíčkovaný a nemohl se tam tvořit žádný přetlak. Nejdřív jsem to měřil u sebe v autě, protože jsem měnil chladič ( hliníkový už nechci vidět) a jen tak ze zajímavostti jsem si tu teplotu chtěl změřit. Když byla teplota v chladiči 95°C, tak mi sepla vrtule. Pak přijel Cooper a že zkusíme tu jeho vrtuli. Tam to neseplo ani při 110°C, ale až jsme odpojili to čidlo. Konektory jsem vystříkal kontaktolem a zkoušel s nima i hýbat, ale bez výsledku. Prostě, v momentě, kydž se připojí zpět čidlo, tak ventilátor skape. Zkusím příště vyměnit čidlo a jestli to nepomůže, tak se bude řešit dál. Ale to už asi beze mě, protože o elektrice vím akorád to, že kope a nedá se jí to vrátit.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

... hodnoty napätí ...

Příspěvekod slama » úte srp 25, 2009 22:13

Zdravím,

tiež mi nefunguje el. sahara, ale ja mám 1.7i v 2106 čiže mám trošku iný problém. Neviete aké hodnoty nadobúda ten spínancí kontakt, ktorý ide do relátka pre spínanie sahary? Je červeno-čiernej farby. Lebo či ho zapojím voči + polú, alebo voči - pólu aj tak mi to relátko proste nezopne ....

Či už pri zapojenom čidle teploty vody, alebo odpojenom ...

Dik za info.

slama :twisted:
Kedysi dávno, bol raz jeden kartón vodky, nepochopený tesár a kváder železa.Viete čo vzniklo? Ano ... LADA :)

FLICK FLICKING FLICKERS

žiguli SUxXx
Uživatelský avatar
slama
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob črc 19, 2008 21:49
Bydliště: SVK

Příspěvekod Saša » stř srp 26, 2009 00:21

slama píše: Neviete aké hodnoty nadobúda ten spínancí kontakt,

Pokud myslíš to "čidlo" vespod v chladiči , tak je to jen termospínač s pevně nastavenou teplotou . Umí dokonce spínat i samotný ventilátor bez přídavného relé .
1.7í má dva snímače teploty . Jeden pro teploměr na palubce a druhý pro ŘJ .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod slama » stř srp 26, 2009 01:15

Saša píše:
slama píše: Neviete aké hodnoty nadobúda ten spínancí kontakt,

Pokud myslíš to "čidlo" vespod v chladiči , tak je to jen termospínač s pevně nastavenou teplotou . Umí dokonce spínat i samotný ventilátor bez přídavného relé .
1.7í má dva snímače teploty . Jeden pro teploměr na palubce a druhý pro ŘJ .


Nerozumeli sme sa ... mňa zaujíma polarita výstupného signálu z RJ pre zopnutie relátka (relátka ktoré spína napájanie sahary) ...
Kedysi dávno, bol raz jeden kartón vodky, nepochopený tesár a kváder železa.Viete čo vzniklo? Ano ... LADA :)

FLICK FLICKING FLICKERS

žiguli SUxXx
Uživatelský avatar
slama
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob črc 19, 2008 21:49
Bydliště: SVK

Příspěvekod Saša » stř srp 26, 2009 15:03

Aha . ŘJ UZEMŇUJE . Takže relé jednou stranou cívky na + a druhý k ŘJ .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » stř srp 26, 2009 16:49

Saša píše: Aha . ŘJ UZEMŇUJE . Takže relé jednou stranou cívky na + a druhý k ŘJ .

Takto je řešena většina výkonových spínacích obvodů ... viz příloha.
Přílohy
spin_obv.doc
(37.5 KiB) 514 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod slama » čtv srp 27, 2009 19:43

Tak chyba bude zrejme v RJ, pretože na samotnom (čierno-červenom) kábli určenom na spínanie sahary som nenameral žiadne zmeny napätia (po odpojení, pripojení čidla na meranie vody - motor však zvyši otáčky)ako voči zapornemu, tak voči kladnému polu ...

P.S.: skúšal som to zapojiť aj voči + samozrejme ...

Takže tak, zrejme to zapojím na klasický termostat na chladiči ...

slama :evil:
Kedysi dávno, bol raz jeden kartón vodky, nepochopený tesár a kváder železa.Viete čo vzniklo? Ano ... LADA :)

FLICK FLICKING FLICKERS

žiguli SUxXx
Uživatelský avatar
slama
 
Příspěvky: 89
Registrován: sob črc 19, 2008 21:49
Bydliště: SVK

Příspěvekod Marek » sob bře 12, 2011 20:59

Sid píše:...akonáhle sa s tým výde na diaľnicu, tak sahara beží stále.

Tohle mi trochu není jasné. Proč by při jízdě po dálnici měl ventilátor na chladiči trvale běžet??? Naopak při jízdě po dálnici prochází chladičem tak obrovské množství vzduchu, že se chladicí systém ochlazuje náporem a ventilátor vůbec nepotřebuje.

[ Komentář přidal: Laďuša: ne březen 13, 2011 13:45 ]
Pokračování OT odtuď: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=319668#319668
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Sid » ned bře 13, 2011 09:46

Lebo na 21044 je spínanie Sahary spravené inak. Nespína sa od chladiča, ale od teploty motora. Na diaľnici a zvlášť za horúčavy to ozaj beží stále bez vypnutia.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod radek mb » ned bře 13, 2011 10:20

To si Marku myslím taky.Sahara spouští akorát v kolonách a při pomalém popojíždění,kdy motor běží v nízkých otáčkách,tím pádem se u vodní pumpa točí pomalu a nežene takové množství vody skrz chladič.
Z toho plyne,že pokud spíná sahara a běží při běžné jízdě na dálnici,je tam něco špatně.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Marek » ned bře 13, 2011 10:28

Ano, to zcela určitě špatně je a jsem rád, že v tomto názoru jsme za jedno (že na to nejsem sám :wink: ).

Pokud motor pracuje v provozních otáčkách, má samozřejmě tomu odpovídající otáčky i vodní čerpadlo v motoru. Tím pádem je zajištěna optimální cirkulace vody. Chladič je díky rychlé jízdě ochlazován silným náporem vzduchu a tudíž je chlazení tímto způsobem velice efektivní. A tudíž je jasné, že elektrická vrtule nemůže pracovat.
Jak tu bylo zmíněno - ventilátory na chladiči se spínají pouze při řekročení provozní teploty motoru (zpravidla o 10-15%). K přehřátí motoru dochází zpravidla při popojíždění v kolonách nebo při pomalé městské jízdě s častými rozjezdy. Je-li vůz v pohybu, ventilátory nemají důvod pracovat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Sid » ned bře 13, 2011 11:08

A ja vravím že je všetko v poriadku. Už dávno som sa nad tým udivoval a bolo mi povedané, že to tak má byť a je to tak správne.
Jednoducho sa tam ventilátor zapne, keď ručička výde 3mm nad biele pole. A pri jazde na diaľnici pri 35 C vylezie ručička kľudne aj za polovicu zeleného poľa a kým sa nevráti nazad, tak ten ventilátor bude bežať. Ale to platí len na diaľnici. Na cestách mimo obce, kde jazdíme 70-90kmh sa vetrák zopne len celkom výnimočne. V meste len pri pomalom presune a sátí na križovatkách tiež len občas a na krátku dobu.
Zdôrazňujem, že vodná pumpa, termostat, chladič a víčko chladiča sú nové a ich činnosť je odskúšaná.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod Cory » ned bře 13, 2011 11:09

Sid píše:že vodná pumpa, termostat, chladič a víčko chladiča sú nové a ich činnosť je odskúšaná.


Nemate tam vodnu pumpu z klasiky? 1,7 ma inu,
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Marek » ned bře 13, 2011 11:13

Sid - Ty si možná myslíš, že je to tak správně, ale je Ti tu řečeno, že to správně není. Pokud se Ti motor na dálnici přehřívá, je něco špatně. Právě na dálnici totiž motor pracuje mnohdy podchlazený a často se stává, že dokonce zavře termostat, protože motor se zchladí až pod 80°C.

Máš někde chybu. Podle mého názoru máš buď nekvalitní tepelnou výměnu v chladiči v důsledku jeho znečištění a omezeného průtoku, nebo máš nesprávně fungující termostat, který otvírá při vyšší teplotě, anebo máš problém ve vodní pumpě (nedostatečná cirkulace v okruhu).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Sid » ned bře 13, 2011 11:16

Samozrejme, že tam máme takú, ako tam má byť. Skontrolované. Menil ju ešte autorizovaný servis Lada v Pezinku. To bola asi prvá vec, ktorú sme kontrolovali. Je to tá väčšia.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron