Spouštění ventilátoru u 1,7i

Moderátor: Moderátoři

Spouštění ventilátoru u 1,7i

Příspěvekod Cooper » ned srp 09, 2009 19:43

Tak zase zdravím

U svého auta jsem zjistil že musím ventilátor zapnout ručně, vypínačem na palubce. Zkoušeli jsme si Ivem proč to tak vlastně je. Zapojili jsme ventilátor tak jak má být. Zahřáli auto až na 100°C, ale ventilátor nesepnul ( Na druhém autě sepnul při 95°C a vypnul při 85°C). Ventilátor by měla spínat ŘJ. Zkusili jsme proměřit čídlo teploty vody.....Při teplém motoru byl odpor na snímači 0,435 ohmů, při studebném 1,něco ohmu. Napětí do čidla jde přesně 5 V. Naprosto nerozumím tomu, proč jednotka vlastně ventilátor nezapne, když to vypadá že čidlo teplotu snímá a jednotka čidlo napájí......

Děkuji moc za každou radu.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jelen » ned srp 09, 2009 20:01

Tak změrte odpory a napětí u čidla u zdravého auta, pokud jsou stejné. Pokud ne, tak je špatné čidlo. Pokud ano, šel bych po drátech a pokud jsou v pořádku a mají dobrý kontakt, tak to asi bude něco vyhořelýho v ŘJ.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Maysner » ned srp 09, 2009 20:09

po odpojeni cidla se musi ventilator rozbehnout. pokud se nerozbehne muze byt chyba v dratech. pokud se rozbehne po odpojedni, ale pri dosazeni teploty ee, bude vadny cidlo
me taky nebehal ventilator. mel jsem funglovku pojistkovku na nozovky z ua. nebyl tam jeden pin, prave na ten cernocervenej dratek od rj co se napojuje z motorovyho prostoru. zevnitr mi sedelo vse.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jelen » ned srp 09, 2009 20:20

Po odpojení? Nemusí se ty dráty z čidla spojit? Alespoň tak to je u karburátorový verze, že po spojení drátů z čidla se rozeběhne. Třeba je Ičko jiný, to bohužel neznám.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Cory » ned srp 09, 2009 20:21

Nie je samotny ventilator KO?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Maysner » ned srp 09, 2009 20:22

u icka po odpojeni. rj zjisti ze ji chybi cidlo teploty a aby nedoslo k poskozeni motoru, okamzite spusti ventilator
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Ivo » ned srp 09, 2009 20:26

Je to tak, jak píše Maysner. Zkoušeli jsme to. Po odpojení čidla, se ventilátor spustí a zvýší se otáčky motoru. Takže podle tebe Maysnere, je v háji čidlo? Ale ohmy se podle teploty mění, ale problém u mě je v tom, že nevím, jakou hodnotu to má ukazovat. Umím to akorát změřit. Tak příště zkusíme vyměnit čidlo a uvidí se.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Maysner » ned srp 09, 2009 20:32

pokud mas druhy cidlo zkus ho vymenit. pokud to s nim nebude chodit mohla by pak byt chyba v rj jak psal jelen. ale kdyz vyhodnoti odpojedni a spusti ventilator :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cooper » ned srp 09, 2009 20:41

Koukal jsem se do toho návodu ke stříkačkám a odpory souhlasí. Prostě se signál z ŘJ nedostane k ventilátoru......
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Maysner » ned srp 09, 2009 20:43

Cooper píše:Koukal jsem se do toho návodu ke stříkačkám a odpory souhlasí. Prostě se signál z ŘJ nedostane k ventilátoru......


dostane se k ventilatoru. jinak by ti ho nezapla pri odpojeni dratu
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cooper » ned srp 09, 2009 20:52

No to je kruci fakt.....To jsem blázen, v čem to může být......Ventilátor funguje, Řj ventilátor pustí, čidlo taky funguje, napětí k čidlu z ŘJ je......z ŘJ do čidla 5 V, čidlo studené 1 ohm, teplé 0,4 a drobné.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod JmJ » pon srp 10, 2009 06:53

Cooper píše:No to je kruci fakt.....To jsem blázen, v čem to může být......Ventilátor funguje, Řj ventilátor pustí, čidlo taky funguje, napětí k čidlu z ŘJ je......z ŘJ do čidla 5 V, čidlo studené 1 ohm, teplé 0,4 a drobné.


signal od cidla do ridici jednotky se dostava ve spatnem stavu nebo ridici jednotka nedela to co delat ma.

RJ pozna ze cidlo nema, ale pokud cidlo ma, tak hodnoty ktere z nej jdou nejsou dobre. nebo proste RJ nepracuje spravne. pokud jde o SW, tak bych ze spravne funkce stavu "nemam cidlo" nevyvozoval ze musi byt ok i stav "mam cidlo, je vysoka teplota".

Ale to jsou vsechno jen hypotezy. Zkusil bych merit hodnotu cidla na dratech u ridici jednotky, ne u cidla.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Drobek81 » pon srp 10, 2009 07:07

nemuze byt nekde prechodak? To by pak bylo trebas vice jak 1ohm na vstupu do RJ porad...

Pro Sobicka: icko ma cidlo nohore na natrubku nad vodni pumpou, nikoliv na chladici jako slabsi kousky (nejslabsi dokonce cidlo nevedou :lol: ) ;-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Pepa » pon srp 10, 2009 09:06

Nemůže být chyba v čidle teploměru? Jak ste měřily teplotu motoru? Mě u 1,7 leze teploměr při popojíždění v koloně dost vysoko, ventilátor sepne dřív jen při zvýšení otáček motoru, asi má vliv, že je čidlo až na tom bazmeku a ne na hlavě. Pepa
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Uživatelský avatar
Pepa
 
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Příspěvekod Saša » pon srp 10, 2009 11:41

Cooper píše:Při teplém motoru byl odpor na snímači 0,435 ohmů, při studebném 1,něco ohmu. Napětí do čidla jde přesně 5 V.

Někde se Vám vytratila určitě předpona "K" (Kohm) . "0.435 ohmů" nedovede změřit jen tak nějaký multimetr .
Pokud vím tak ŘJ (1.7 SPI) spíná ventilátor až při 108°C . Ke spínání při nižší teplotě slouží teplotní čidlo (spínač) v chladiči .
U dobře fungující chladící soustavy (která udrží přetlak) neznamená 108°C var vody ! Ta začne vařit až při daleko vyšší teplotě .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků