Diagnostika Lady 21044 1.7i

Moderátor: Moderátoři

Diagnostika Lady 21044 1.7i

Příspěvekod TomasK10 » úte kvě 19, 2009 10:06

Nemáte někdo skušenosti s diagnostikou na Ladu 21044 1.7i Jaký použít kabel a software?
Jak softwerově nastavit nulovou pozici škrtící klapky???Někde tadyk na forum byl návod jak si kabel udělat,ale nevím jaké funkce podporoval.
TomasK10
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte bře 10, 2009 11:07
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod Saša » úte kvě 19, 2009 10:48

Nulovou polohu škrtící klapky NELZE nastavit softwarově , je nastavená mechanicky dorazovým šroubem a ten je z výroby "zapečetěn" (hliníkový plíšek) . Pokud jde o volnoběžný systém tak ten se při každém vypnutí klíčku "nuluje" . Soft. nemám a i když rozumím elektronice tak si s PC moc nerozumím . Jinak ŘJ og GM (044i) umí vyblikat "chybové" kódy . To už jistě víš .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod TomasK10 » úte kvě 19, 2009 11:28

O vyblikání závad vím.Poloha škrtící klapky je snímáma potenciometrem,a dává řidící jednotce data kolik je otevřena v procentech,když je klapka zavřena má ji říkat že je v nule a podle toho by měla nastavit krokový motorek volnoběhu.Chtěl bych si ověřit jestli to je opravdu pravda, a jestli softwerově je to OK.Dráha potenciometru může byt poškozená zrovna na začátku a řídicí jednotka múže dostávat někdy povel že je klapka pootevřena i když ve skutečnosti není.Novou mám ale měla by se nastavit. Nevím jestli je to pravda ale skouším logicky uvažovat. Například u felicie po vyčištění klapky se stává že motor nedrží správně volnoběh že kolísa v rozmezí 100 a víc otáček, řeší se to tak že se dá řídící jednotka do základního nastavení (některé servisi řešili novou řídicí jednotkou, to je dost nákladné)
TomasK10
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte bře 10, 2009 11:07
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod Saša » úte kvě 19, 2009 12:23

TomasK10 píše:Dráha potenciometru může byt poškozená zrovna na začátku a řídicí jednotka múže dostávat někdy povel že je klapka pootevřena i když ve skutečnosti není

Tak s tu tím Máš naprostou pravdu a je to poměrně častá závada . Už se vyrábějí i "věčné" snímače s halovou sondou (na novou řadu) a mám dojem že by šly zaměnit . Víc asi ví PetrHC .
Pokud pojedeš na sraz do MH tak Pátrač má přivést originál servisní přístroj TECH-1 Tím jde vše skouknout a nastavit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod TomasK10 » úte kvě 19, 2009 13:12

Já jsem na srazu ještě nikdy nebyl.Chtěl bych se dozvědět od někoho jestli má skušenosti s kabelem a softwarem na ladu, naše vstřikování je GM a to má i opel, nevíte někdo který opel má jednobodové vstřikování se stejnou řídící jednotkou?Nechce se mi kupovat nějaký kabel který nebude fungovat
TomasK10
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte bře 10, 2009 11:07
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod Saša » úte kvě 19, 2009 13:26

V kabelu nevidím problém , ten si udělám , jde pouze o převodník úrovní a zapojení je témněř vždy stejné . Ač jsem maturoval kdys z ruštiny už z ní neznám nic . Na ruských stránkách je toho mnoho (myslím www.chiptuner.ru ) ale bohužel ty BUKVY (písmenka) . Pokud se tím prokoušeš a podaří se Ti něco stáhnout tak Ti na oplátku vyrobím kabel . Jestli je tam i schéma tak dej odkaz .
Jinak stejný systém i stejné díly má Opel Astra 1.6 (ten starší - prostě jednobod) . Některé mají ale ještě rozdělovač .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Luděk Musil » úte kvě 19, 2009 13:38

Saša píše:Pokud pojedeš na sraz do MH tak Pátrač má přivést originál servisní přístroj TECH-1 Tím jde vše skouknout a nastavit .

Saša: ten přístroj je momentálně v mém držení, už jsem jej zkoušel i přifázovat, ale je někde nějaká chyba v kabeláži ... takže si vem do MH vercajk. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Saša » úte kvě 19, 2009 13:50

OK vemu běžné servisní vybavení . Plus přenosných 220V .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod TomasK10 » úte kvě 19, 2009 14:38

Némáte schéma toho kabelu,není problém si ho udělat.Nějaký software jsem si stáhl, ale bez toho kabelu to nemůžu vyzkoušet jestli to bude komunikovat
TomasK10
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte bře 10, 2009 11:07
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte kvě 19, 2009 14:59

Luděk Musil píše: ... ten přístroj je momentálně v mém držení, už jsem jej zkoušel i přifázovat, ale je někde nějaká chyba v kabeláži ... takže si vem do MH vercajk. L.
Nebo si udělej v práci pauzu a vydej se na malou procházku. Zítra bych měl býti k zastižení na pracovišti mezi 14 a 16 hodinou.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Drobek81 » úte kvě 19, 2009 15:06

Koko Loko píše:Zítra bych měl býti k zastižení na pracovišti mezi 14 a 16 hodinou.

to zni dobre i pro mne 8)
Tudiz pred ctvrtou se muzu zastavit na promereni lambdy? Ted uz je vse nachystane tak by to melo jit v pohode :wink:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte kvě 19, 2009 15:10

V tomto období se budu "učit" a ve čtyři musím odlétat, na tuto "špinavou" práci by se hodil spíše čtvrtek.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Drobek81 » úte kvě 19, 2009 15:14

dobra tedy, rekni v kolik...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte kvě 19, 2009 17:41

Ve čtvrtek, lehce po 14 hodině.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod plavec » úte kvě 19, 2009 21:33

pouze by mne zajímalo jestli má tato krabice daignostickou zásuvku ještě ten starší typ (obdélník) anebo už OBD II.
Děkuji.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků