Nikita - vadný orech spínačky?
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11055
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
To chce videt na vlastni oci. Bych si i udelal k tobe vylet, ale ted zrovna neni kdy. Nekterou cervencovou sobotu?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Ponuka, ktorá stojí za zváženie. Ďakujem, možno ťa vezmem za slovo
. V polovici augusta mi končí EK,TK.

Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
A hlavne na začiatku augusta je Buková a tam musíš prísť týmto. Už sa začali vynárať názory, že Buková je zraz plasťákov a Duchonka klasiky. A to jako ne-e.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 -
zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 -
fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 -

VAZ 2101 - 1979 -

VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Škoda, že toto nikto nekomentoval.dandy píše:Premeral som káble od altíka (skrutka) k baterke, od uhlíkov k regleru 15, z regleru 67 k spínačke a hodnoty odporu ako na obrázku (bez meraného kábla), max 00,7.Pre istotu pripájam obrázok nastavenia a zapojenia meradla, pretože si nie som 100% istý či som to mal správne zapojené a nastavené.
Trochu som sa dnes zrána "zabavil" a vymenil tach.lanko. Dostať ho cez prechodku za radiatorom bolo časovo náročné utrpenie pre moju poštopkanú pravačku, ale podarilo sa.
A vrátil som sa k elektrike. Baterka mala 12,37V.
Provizórne som nahradil kábel od poistky č.10 k regleru 15 a hodnoty: reg15 11.77V reg67 10,9V, poistka č10 10,87V. Pri štandardne pripojenej baterke.
Baterku som odpojil a s aku+ som spojil reg15. Reg15 mala 12,34V a reg67 11,48V, na poistke č10 bolo 0V, ale asi sa tam nemala ako dostať šťava, keďže bola odpojená baterka.
Oba "bypasy" mali riadne fastony a na baterke nová aku-svorka.
Chvíľkami mám chuť zamknúť garáž a zahodiť kľúč!!!
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Dandy, čtu toto téma pravidelně, ale z Tvého popisu jsem vždy akorát zmatený. Podle mě to měříš celé špatně. Měřit odpor kabelu je sice hezká věc, ale je potřeba měřit úbitky napětí při provozu. Samotný přechodový odpor se totiž nejvíc projeví při zátěži - průchodu elektrického proudu. Škoda, že v poslední době nemám chvíli volného času, zamyslel bych se a napsal ti tu elaborát. Nestíhám teď ani své záležitosti ...
V první řadě bych postupoval takto:
na kontakt č. 15 regulačního relé, bych zapojil sólo nový kabel přímo od plus polu baterie. Stávající samozřejmě odpojit. Nastartovat, změřit dobíjení. Pokud to bude dobíjet správně, je chyba v elektroinstalaci mezi baterií a regulátorem. Pokud to bude dobíjet špatně, je chyba v regulátoru, elektroinstalaci mezi regulátorem a alternátorem, či v alternátoru.
Varianta "nedobíjí správně": regulátor jsi psal že je nastavený. Natáhl bych sólo kabel od č. 67 regulačního relé, k uhlíkům alternátoru (tuším žlutý kabel?). Nastartoval, změřil znovu. Nedobíjí-li stále správně, přenastavil bych regulační relé.
Varianta "dobíjí správně": zapojit zpět kontakt č.15 do svazku, odpojit vstup u pojistky č.10 a zapojit na něj sólo kabel od baterie. Opět přeměřit dobíjení. A takto bych šel až k místu, které bude vadné.
Rozhodně to chce všechno měřit pod zátěží, čili za provozu. Měřit úbitky napětí na daných větvích elektroinstalace.
A ještě jeden nápad bych měl. Strč auto Vikovi a nech ho s ním odjet k nám na dílnu. Mrknu na to
V první řadě bych postupoval takto:
na kontakt č. 15 regulačního relé, bych zapojil sólo nový kabel přímo od plus polu baterie. Stávající samozřejmě odpojit. Nastartovat, změřit dobíjení. Pokud to bude dobíjet správně, je chyba v elektroinstalaci mezi baterií a regulátorem. Pokud to bude dobíjet špatně, je chyba v regulátoru, elektroinstalaci mezi regulátorem a alternátorem, či v alternátoru.
Varianta "nedobíjí správně": regulátor jsi psal že je nastavený. Natáhl bych sólo kabel od č. 67 regulačního relé, k uhlíkům alternátoru (tuším žlutý kabel?). Nastartoval, změřil znovu. Nedobíjí-li stále správně, přenastavil bych regulační relé.
Varianta "dobíjí správně": zapojit zpět kontakt č.15 do svazku, odpojit vstup u pojistky č.10 a zapojit na něj sólo kabel od baterie. Opět přeměřit dobíjení. A takto bych šel až k místu, které bude vadné.
Rozhodně to chce všechno měřit pod zátěží, čili za provozu. Měřit úbitky napětí na daných větvích elektroinstalace.
A ještě jeden nápad bych měl. Strč auto Vikovi a nech ho s ním odjet k nám na dílnu. Mrknu na to

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
A co pristroj ktorym to meras?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Vašátor píše: A ještě jeden nápad bych měl. Strč auto Vikovi a nech ho s ním odjet k nám na dílnu. Mrknu na to
Bola by to veľká česť a aj veľká zodpovednosť. Požadujem ale volant s kruhom a neručím za to, že po ceste na tak pekné auto nezbalím dáke maturantky.

VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 -
zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 -
fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 -

VAZ 2101 - 1979 -

VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Cory píše:A co pristroj ktorym to meras?
dandy píše:Používam tento merák: https://ru.aliexpress.com/item/Taiwan-P ... 05796.html
Nech meriam napätie kde chcem a ako chcem stále mi 1V v porovnaní s baterkou chýba!!! Už to ani neštartujem, pretože ak je tam takýto rozdiel, správne to dobíjať nebude a škoda trápiť baterku.
Niekde robím chybu.
Podľa tejto inštrukcie to nemôže správne dobíjať, ak na reg15 je 12,3V a reg67 je 11,5V. Platí to aj v prípade, že odpojím svorku aku+ a pripojím "bypas" aku+ na reg15. Meral som aj napätie na poistkách, na č1 je 12,3V, na č10. je 11.5V. Tieto cifry sú pri zapnutom zapaľovaní, s vypnutým sú o 0,15 až 0,2V vyššie (na poistke č10 je 0V). Preto som to ani neskúšal štartovať a tak merať.JmJ píše:Tak a to je prave mnou zmina zpetna vazba. Regulator musi vedet, jake napeti je aktualne v systemu. Pokud to vi spatne, dobiji spatne. Pri nizkem prebiji.Hurikán píše: Přechodovému odporu na přívodu k regulátoru by totiž odpovídalo i to, že "alternátor přebíjí". Regulátor totiž reguluje takovým způsobem, aby hodnota regulovaného napětí (např. 14,2V) byla na jeho vstupní svorce č. 15. Tohle napětí je pro regulátor napětí v soustavě auta. Pokud ale na přívodním vedení do regulátoru vznikne pod zátěží (regulátor zvyšuje proud tekoucí rotorem alternátoru) v důsledku přechodového odporu úbytek napětí např. 1V, tak v reálu je potom na baterii o ten 1V víc.
Regler Bulhar je nastavený, ale aktuálne tam mám elektronický s diodou. Použil som dva nové kusy a správa sa to rovnako ako s tým nastaveným bulharom. Elektronický sa dá ľahko kúpiť na rozdiel od Bulhara.
Asi určite sa neviem poriadne vykoktaťVašátor píše:Dandy, čtu toto téma pravidelně, ale z Tvého popisu jsem vždy akorát zmatený.

Tvoja ponuka a Viktorova ochota je viac než som čakal, ale vydrží to dôjsť cca 200km?
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Jaké že máš teď hodnoty dobijeni při zapnutych svetlech?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Keď s bude dať, pôjdem len na parkovačky a vezmem si na cestu aj baterku z gergeja. (Plus Dianka v 061 jako safety car).
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 -
zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 -
fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 -

VAZ 2101 - 1979 -

VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Vašátor píše:A ještě jeden nápad bych měl. Strč auto Vikovi a nech ho s ním odjet k nám na dílnu. Mrknu na to
Stane saViko píše:Keď s bude dať, pôjdem len na parkovačky a vezmem si na cestu aj baterku z gergeja. (Plus Dianka v 061 jako safety car).

Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Tak auto je už u nás na dílně. Vrhnul jsem se na to a je to tedy opravdu něco. Sešlo se tam hned několik věcí dohromady. To nejzávažnější jsem diagnostikoval v podstatě hned, respektive po telefonátu s Dandym, kdy jsem se ho znovu tázal na zkoušku alternátoru. Alternátor byl na zátěžovém testu? Ano byl. A pak Dandy mezi řečí zmínil docela podstatnou věc. Zátěž nebyla nastavovací odporová, ale zařazeným nějakým ventilátorem. A alternátor prý dával 29A. Přitom alternátor Žigulíka musí dát v plné zátěži přes 40A. I naměřené hodnoty dobíjení poukazovali na to, že alternátor nebude dávat plný výkon. Při buzení natvrdo přímo z baterie, ve vysokých otáčkách 14,4V.
Dal jsem se tedy do rozborky alternátoru. Uhlíky nové, ložiska SKF nová, komutátor čistý ... při rozebírání však dotyčný nedával pozor a utrhnul hnedle dva statorové dráty. Drátu od středu vinutí statoru si všimnul a opravil jej. Utrženého očka krajního vinutí už nikoli, viselo na vlásku, na izolaci. Veškeré kontakty, očka, apod. zaoxidované. Diodový můstek odměřen a je OK. Očko statoru opravené a OK. Alternátor složený, namontovaný, dobíjení slabé = 13,4V při zvýšených. Při buzení natvrdo ve vysokých otáčkách 15,8V, hurá
. Elektroinstalace vozu komplet odpojená, zapojen solo okruh dobíjení/regulátoru a indukční cívka. Dobíjecí napětí 13,9V. Stále málo. Rozdíl mezi napětím měřeným na alternátoru a baterii 0,4V! Další problém nalezen, zítra musím prověřit silovou kabeláž. Úbitek jak na kostře, tak na plusáku. Po zapojení zpátky do elektroinstalace vozu šlo dobíjení opět dolů. Někde bude ještě další šotek.
Apropo, ten nastavený regulátor k alternátoru vůbec nereguluje, nekmitá. Blíže jsem ho zatím nezkoumal, ale přijde mi pružinka až moc napružená, kotva drží nahoře a budí naplno. Odpovídalo by to i tomu, že alternátor dobíjel málo = málo proudu, při plném buzení napětí 14,4V a víc ani ránu.
Zítra opět jdeme na to
Dal jsem se tedy do rozborky alternátoru. Uhlíky nové, ložiska SKF nová, komutátor čistý ... při rozebírání však dotyčný nedával pozor a utrhnul hnedle dva statorové dráty. Drátu od středu vinutí statoru si všimnul a opravil jej. Utrženého očka krajního vinutí už nikoli, viselo na vlásku, na izolaci. Veškeré kontakty, očka, apod. zaoxidované. Diodový můstek odměřen a je OK. Očko statoru opravené a OK. Alternátor složený, namontovaný, dobíjení slabé = 13,4V při zvýšených. Při buzení natvrdo ve vysokých otáčkách 15,8V, hurá

Apropo, ten nastavený regulátor k alternátoru vůbec nereguluje, nekmitá. Blíže jsem ho zatím nezkoumal, ale přijde mi pružinka až moc napružená, kotva drží nahoře a budí naplno. Odpovídalo by to i tomu, že alternátor dobíjel málo = málo proudu, při plném buzení napětí 14,4V a víc ani ránu.
Zítra opět jdeme na to

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Nikita - vadný orech spínačky?


Maxi sklamanie z chlapa, ktorý mi kedysi spoľahlivo robil štartéry na formana, piano a aj na Nikitu I. Za socíku v Drutechne aj na kilečko altík. Odtiaľ ho vlastne poznám.Vašátor píše:... při rozebírání však dotyčný nedával pozor a utrhnul hnedle dva statorové dráty. Drátu od středu vinutí statoru si všimnul a opravil jej. Utrženého očka krajního vinutí už nikoli, viselo na vlásku, na izolaci. Veškeré kontakty, očka, apod. zaoxidované.
Vašku ďakujem.

Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
Tak už to šlape komplet. Dobíjení nastavené se světly na 14,0-14,2V.
V elektroinstalaci jsem při opravě objevil další zajímavou závadu. Na pojistce dobíjení úbitek napětí 0,6V! Pojistková skříň nová. Očistil jsem kontakty jak na pojistkovce, tak na nové pojistce a bylo po problému.
Objeven i problém s hořící pojistkou předního potkávacího světla. Dandymu asi při výměně pojistkovky upadl drát vedoucí k dodělanému spínači ostřikovačů, načež vnořil ruku za přístrojovku a faston připojil omylem na kostru
. Zapojení ostřikovačů na pojistku světel mi přišlo podivné, tak jsem to přepojil tak, aby fungovali ihned po zapnutí klíčku
.
V elektroinstalaci jsem při opravě objevil další zajímavou závadu. Na pojistce dobíjení úbitek napětí 0,6V! Pojistková skříň nová. Očistil jsem kontakty jak na pojistkovce, tak na nové pojistce a bylo po problému.
Objeven i problém s hořící pojistkou předního potkávacího světla. Dandymu asi při výměně pojistkovky upadl drát vedoucí k dodělanému spínači ostřikovačů, načež vnořil ruku za přístrojovku a faston připojil omylem na kostru


Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11055
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Nikita - vadný orech spínačky?
To se krasne cte, sikulky
.

Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107