Spouštění ventilátoru u 1,7i
Moderátor: Moderátoři
Nicméně i přesto je tam něco dost zásadně špatně.
Co se stane, když ty ventilátory odpojíš a pojedeš po dálnici? Přehřeje se motor do kritických teplot? Nebo normálně pojede s konstantní provozní teplotou? Vsadím se, že B je správně.
Co se stane, když ty ventilátory odpojíš a pojedeš po dálnici? Přehřeje se motor do kritických teplot? Nebo normálně pojede s konstantní provozní teplotou? Vsadím se, že B je správně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Sid píše:A ja vravím že je všetko v poriadku.
Tím bych si nebyl tak jistý . Ventilátor u 1.7 spíná ŘJ a to op dosažení 102°C . Elektrický ventilátor není stavěn ani není schopen uchladit motor při vyším výkonu . Množství vzduchu nasávaného ventilátorem je pouze zlomek toho co proproudí chladičem náporem . Jen pro klid skontroluj kam větrák fouká . Musí sát vzduch z chladiče ! Už jsem totiž viděl že někdo zapojil větrák obráceně a divil se že se motor přehřívá .
PS: a dlle čeho víš že za jízdy po D běží ventilátor ? Dle kontrolky ? tady ovšem může být háček , pokud je zapojena přímo na ventilátor bude "ukazovat" bludy ! Ventilátor se totiž proudícím vzduchem točí a protože je to motor s pernamentnímy magnety vyrábí napětí (jako větrná elektrárna) a klidně při vyšší rychlosti rozsvítí kontrolní žárovku .
A to že pumpu měnil autorizovaný servis není záruka (ba naopak) že je tam ta pravá . A určitě ani v servisu ani ty jsi neměřil důležitou vzdálenost lopatek od těla pumpy .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Vetrák fúka tak, ako má. To, že pracuje spoznám veľmi jednoducho. Ukáže to palubný voltmeter. Doporučujem pozrieť tému, ktorú som uviedol. Viacerí to tak majú a etše zatiaľ sa motor nikomu neuvaril,takže je to úplne v poriadku. Nie. Nemeral som to. Je to originál žigulácka pumpa? Je. Je väčšia ako u klasiky? Je. Tak to musí byť ona.
- Laďuša
- Příspěvky: 12136
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
A neni zelený pole náhodou optimální stav? Mě už příde divný to, že by to spínalo v zeleným poli.
A koukam, že to tu je úplně mimo, jdu to hodit někam jinam.
A koukam, že to tu je úplně mimo, jdu to hodit někam jinam.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Bohužel stále se budu opakovat. Jestliže ventilátor chlazení na chladiči se točí při jízdě po dálnici, je to špatně a je třeba to řešit. Jak se zmínil Saša - motory těchto ventilátorů nejsou konstruovány na trvalý provoz a už vůbec ne na provoz s extrémními axiálními silami proudění vzduchu.
Ale co mně je do toho..... Když si myslíš, že je to správně, mysli si.
Ale co mně je do toho..... Když si myslíš, že je to správně, mysli si.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Čau Side, fakt to není úplně obvyklé tak jak to píšeš. Mě se i při rychlé jízdě drží teplota pořád na začátku zeleného pole, to už musím jet aspoň s půl tunou nákladu v autě nebo na vozíku, aby se zvedla. Teplota se zvedne teprve po zastavení, pak i sepne sahara, ale za jízdy nikdy. Teda pokud nelítáte po dálnici stabilně 140km/h 
A ještě k té indikaci sepnutí sahary, že to poznáš na voltmetru ... jestli chceš mít jistotu, tak si připoj kontrolku na vinutí relátka co spíná saharu.

A ještě k té indikaci sepnutí sahary, že to poznáš na voltmetru ... jestli chceš mít jistotu, tak si připoj kontrolku na vinutí relátka co spíná saharu.
Naposledy upravil(a) dvk dne pon bře 14, 2011 08:42, celkem upraveno 1 x.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10614
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tak já teda nevím jak u které 044i, ale u té mojí (a i u předchozí 073i) spouštěl ventilátor opravdu vyjímečně, konkrétně při pojíždění v koloně, potom při nedostatku chladiva (kouknul jsem dovnitř a viděl jsem žebra) a párkrát v opravdu horkém létě. Jinak se mi tedy ventilátor na chladiči nerozbíhá. L.
PS: a DVK mi připomněl - před 14 dny jsem to opravdu hnal po dálnici stabil 140 v obsazení já, Hurikán, 100 litrů piva, harmonika, dva notebooky a řádek kachliček ... auto sedělo jak kačena, ale teplota se držela stabilně tak milimetr v zeleným poli.
PS: a DVK mi připomněl - před 14 dny jsem to opravdu hnal po dálnici stabil 140 v obsazení já, Hurikán, 100 litrů piva, harmonika, dva notebooky a řádek kachliček ... auto sedělo jak kačena, ale teplota se držela stabilně tak milimetr v zeleným poli.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
DVK myslim jezdi pravda na benzin, kazdopadne drobek jezdi na plyn a ten vice topi a navic jezdi casto pomerne dost zatizen a navic jezdi docela rychle.Sid píše:Alebo má aj Drobek aj DVK zlé chladenie
mi na 1.3 v horku sahara na dalnici jede taky, ale to zrejme proto, bo chudera 1.3 uz nemuze s plynem na podlaze po 50 km toho ma proste dost

ale pokud pojedu 130 - 140 s 1.7, tak to zrejme nepojedu na plny plyn a motor se nebude zdaleka tak trapit a hrat.
priklanim se k tomu, ze pokud se jede s 1.7 130 - 140 s normalnim nakladem po dalnici, tak i v horku by nemela sahara jet tahem.
VAZ 2104 1.3 1989
Sundej si dečku z masky, nebo vyndej papír, co máš před chladičem, protože normální to určitě není. Žigul není stodvácka, aby v létě vařila a v zimě mrzla.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010

Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008

- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spouštění ventilátoru u 1,7i
Oživuji téma pro případné další majitele vozů se vstřikováním, které trápí problém s ventilátorem.
Ač jsem čidlo přeměřoval a měřil správné hodnoty, nefungovalo. Po výměně čidla se zdá být problém úspěšně vyřešen.
Doporučuji nezkoušet rady se zkratováním čidla - auto je z toho celé poblázněné a nechce ani startovat.
Pokud se musí jezdit a není náhradní čidlo, funguje čidlo po startu odpojit - pak ventilátor jede stále. V danou chvíli asi auto běží v nějakém nouzovém režimu a drží vyšší otáčky. Pokud se čidlo odpojí před startem, ventilátor neběží, ale auto startuje a jezdí.
Bavím se samozřejmě o čidle jenž je dvou-pinové a je umístěno vpředu vedle hlavy (viz. obrazek). Náhradní díl má číslo 2112-3851010 a já ho koupil přímo od lady za 172Kč (bez DPH). Na mé 21044ce je ještě druhé čidlo (jedno-pinové), které má kvůli budíku na palubce. Na chladiči nemám žádné (ani u druhé 2104ky).
K výměně samotné mohu jen potvrdit, že není třeba směs upouštět. Lze jedno rychle vyšroubovat a druhé našroubovat bez ukápnutí jediné kapky (u studeného motoru).
Ač jsem čidlo přeměřoval a měřil správné hodnoty, nefungovalo. Po výměně čidla se zdá být problém úspěšně vyřešen.
Doporučuji nezkoušet rady se zkratováním čidla - auto je z toho celé poblázněné a nechce ani startovat.

Bavím se samozřejmě o čidle jenž je dvou-pinové a je umístěno vpředu vedle hlavy (viz. obrazek). Náhradní díl má číslo 2112-3851010 a já ho koupil přímo od lady za 172Kč (bez DPH). Na mé 21044ce je ještě druhé čidlo (jedno-pinové), které má kvůli budíku na palubce. Na chladiči nemám žádné (ani u druhé 2104ky).
K výměně samotné mohu jen potvrdit, že není třeba směs upouštět. Lze jedno rychle vyšroubovat a druhé našroubovat bez ukápnutí jediné kapky (u studeného motoru).
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Spouštění ventilátoru u 1,7i
U mna na Nive (ale je to rovnaky system) je situacia taka, ze najprv sa ventilator normalne zapinal pri cca. 100°C na budiku a neskor prestal uplne (nie som si vedomy, ze by som nieco robil/menil/odpajal), takze ho musim spinat manualne, aby som motor neuvaril. Odpor cidla na motore aj dalsieho nahradneho som premeral, maju takmer rovnake hodnoty a sedi to aj s tabulkou zavislosti odporu od teploty podla prirucky k SPI. Pri nezapojenom konektore sa ventilator rozbehne a na jednom pine je spravnych referencnych 5 V z RJ. Ked ten konektor zapojim do cidla, dava to nezmyselne vysoke napatie na tom signalnom kabli (ak si dobre pamatam, tusim cca. 2,5 V aj pri teplom motore, podla prirucky by to malo byt 1-2 V). To by mohlo vyzerat na prechodovy odpor v zemniacej vetve cidla. Ale ked na konektor napriamo napojim rezistor s hodnotou 130 Ω (simuluje teplotu cca. 110°C), ventilator sa rozbehne. Nerozumiem.. Nastastie pri zohriatom motore lambda sonda spravne skoriguje dodavku paliva (lambda=1), takze RJ mysliaca si, ze motor je studeny, mi v praxi nijako neprekaza. Ale bolo by fajn mat to funkcne.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spouštění ventilátoru u 1,7i
Největším problémem téhle situace je asi vyšší spotřeba paliva. Pokud si auto myslí, že má studený motor, má bohatší směs než v ohřátém motoru. Čidlo není drahé, tak bych ho zkusil vyměnit, maximálně bude do zásoby.Henry píše:... Nastastie pri zohriatom motore lambda sonda spravne skoriguje dodavku paliva (lambda=1), takze RJ mysliaca si, ze motor je studeny, mi v praxi nijako neprekaza. Ale bolo by fajn mat to funkcne.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com