Karburátor druhy

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte led 20, 2009 13:09

Jablonec.2102 píše: čili dodatkové číslo 20 je ekonomizér
Nikoliv, právě, že nemá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod JmJ » úte led 20, 2009 15:05

Jablonec.2102 píše:Aha!
A teď mě napadla ještě jedna otázka na kterou neznám správnou odpověď -
takže když jedu z kopce (bez plynu) s karbuirátorem BEZ EKONOMIZÉRU tak i když"brzdim motorem" tak se spaluje palivo rovnající se volnoběžnému množství?


ekonomizer, to je zaklad 8)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod popest » úte led 20, 2009 19:15

Marek píše:Do roku 1980 se na všechny vozy Lada osazovaly karburátory WEBER 32 DSR, které se lišily vždy pro motory 1200/1300 (typ WEBER 2101-xxxxxxx) a pro motory 1500/1600 (typ WEBER 2103-xxxxxxx nebo 2106-xxxxxxx). Navíc za těch 10 let, od roku 1970 do roku 1980, prošly jistými "modernizacemi", takže jich bylo dost podtypů. V zásadě ale platí, že se lišily podle kubatury motoru. Na pohled vypadaly téměř identicky, lišily se jen detaily.

Od přelomu roku 1980/81 se postupně u všech kubatur přešlo na karburátory DAAZ OZON, kde pro motory 1200/1300 byl určen OZON 2105 a pro motory 1500/1600 to byl OZON 2107. Společně s karburátory OZON se osazovaly rozdělovače R125D s odstředivou i podtlakovou regulací předstihu (WEBERy měly rozdělovače pouze s odstředivou regulací).
Je třeba vědět, že karburátory DAAZ OZON jsou zcela jinou katerogií karburátorů a od WEBERů osazovaných původně se v mnoha věcech dost zásadně liší.
Výhodou karburátorů DAAZ OZON byla nižší spotřeba paliva až o 20% a nižší hodnoty emisí CO o víc jak polovinu.

WEBERy poznáš od OZONů podle toho, že OZON má II. klapku ovládanou pneumaticky (takovou velkou membránou a táhlem), zatímco všechny WEBERy byly plně mechanické s postupným otvíráním klapek.

Třetí skupinkou karburátorů, které však u nás nebyly moc rozšířené, byl typ SOLEX (osazoval se jen na několik málo vozů s motorem 2105) - je podobný karburátoru Samara. Ale pochybuju, že bys na něj někde narazil, je jich opravdu málo a co já vím, tak v našich širokých řadách jsou snad jen dva vozy s tímto karburátorem. Navíc Niva tímto SOLEXem osazována nebyla.


Pokud Tě zajímá, jaký karburátor máš mít v Nivě, pak buď WEBER 32 DSR s typovým číslem 2106-xxxxxxx nebo DAAZ OZON 2107-xxxxxxx. Vzhledem k tomu, že drtivá většina vozů modelu Niva byla vyrobena po roce 1980, s největší pravděpodobností máš ve voze karburátor DAAZ OZON 2107 a rozdělovač R125D s podtlakem.

Co se týká seřizování karburátoru, jedná se o velmi precizní záležitost náročnějšího charakteru, pro kterou je třeba mít jisté zkušenosti (amatér, co o tom nemá ani páru, určitě víc zkazí než seřídí). Pokud však máš neutuchající touhu po vědění a hodláš riskovat problémy v důsledku neodborných zásahů, pak navštiv naši knihovnu na webu www.ladaklub.com nebo FAQ zde na fóru - možná tam něco najdeš.
Nicméně aby Ti tu někdo popisoval způsob a postup při seřizování karburátorů všech typů, na to tu nikdo nemá ani čas a především chuť. Navíc se dost obávám, že tu není moc takových, kteří by to zvládli opravdu dobře - tak, aby to bylo správně a taky abys tomu porozuměl. Ono to není nic jednoduchého, rozhodně takové pojednání není psaní na chvíli a zcela jistě se to nedá vyjádřit několika větami - žádá si to určité pořadí seřizovacích operací, mnohé z nich se vzájemně ovlivňují a každá znamená důležitý zásah do nastavení parametrů motoru - pokud o tom nic nevíš, nesahej do toho. Ono to není jen o seřízení volnoběhu (jak si mnozí myslí...) - to je až to úplně poslední nastavení z celé dlouhé řady úkonů.
K tomu, aby úplný laik pochopil princip činnosti karburátoru, jeho seřizování a důsledky jednotlivých postupů, rozdíly mezi jednotlivými typy a ostatní záležitosti s tím související, musel bych mu dát školení na šest až deset hodin vyčerpávajícího povídání.

Radím Ti dobře, dělám motory Lada skoro 20 let.


Pokud potřebuješ dobře seřídit motor, přijeď ke mně do Třebíče a já Ti jistě vyhovím v plném rozsahu (na ceně se určitě domluvíme). Mnoho lidí ke mně jede kvůli seřízení motoru i 200 km daleko, protože se jim to vyplatí (nejen tím, že díky dobrému seřízení ušetří na nižší spotřebě, ale taky díky tomu, že v servisu by si naúčtovali mnohem víc než já a zcela určitě by to odflákli, protože to neumějí). Proto Ti dobře radím, abys pouvažoval nad návštěvou u mne - jezdí za mnou kluci z Brna, Prahy, Českobudějovicka, Chrudimi, dokonce až od Přerova a Ostravy (a nejen s Ladami). Ovšem vzhledem k tomu, že nevím, odkud jsi (bydliště "U vody" je poněkud nicneříkající), nemám zdání, jak moc daleko to ke mně máš. Možná je to kousek, možná přes půl světa :wink:.


Já chápu, že by se do toho člověk bez přemýšlení rozdhoně vrtat neměl, ale pokud se to chci naučit, musím na něčem a nesmím se toho bát. Tohle se mi potvrdilo už několikrát. Kdyby se ti Marku chtělo napsat něco o karburátorech a jejich seřizování, bylo by to moc fajn a spousta lidí tada, by to jistě ocenila. Popř. jestli víš o nějaké dobré literatuře, rád si nechám poradit.
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Marek » stř led 21, 2009 08:42

Není tak jednoduché napsat prostě článek o celé této problematice. K tomu je potřeba především znát základní principy funkce karburátoru, určité představivosti (aby když něco napíšu a načrtnu jsi už věděl, co mám na mysli) - teprve potom je možná vhodné se do toho pouštět a něco napsat.

Můj názor je tento: Každý je schopen se to naučit (i popelář či malíř pokojů), ale já příručku psát nebudu. Pokud někdo má zájem pochopit a naučit se to, rád mu to vysvětlím, ale je u toho nutná osobní konzultace. Přijeď, pokecáme, ukážu, vysvětlím jak a proč a co se stane, když to bude jinak - to není problém. Ale z nějakého článku tohle prostě nepochopíš.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod popest » stř led 21, 2009 20:58

Dobře, to zní zajímavě. :) Až to bude aktuální, rád využiji tvých služeb a něco se naučím.
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod fullmetal » stř led 21, 2009 22:51

Ja asi budu muset stat ve fronte, pokud bych chtel neco seridit taky:). Cekam az bude teplo abych svoji berusku zacal davat do poradku. Vcera jsem s ni poprve jel do Prahy (z HK). Po stare ceste z domova do cerneho mostu mi to vyslo na 75 minut komfortni jizdy.
Uživatelský avatar
fullmetal
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob lis 15, 2008 14:39
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvekod Pája » pát led 23, 2009 18:43

fullmetal píše:Ja asi budu muset stat ve fronte, pokud bych chtel neco seridit taky:). Cekam az bude teplo abych svoji berusku zacal davat do poradku. Vcera jsem s ni poprve jel do Prahy (z HK). Po stare ceste z domova do cerneho mostu mi to vyslo na 75 minut komfortni jizdy.


No tak to je super výkon! Co bys na takový káře chtěl seřizovat?? :lol: Až vyleze sluníčko, tak dáme s okolopardubickou partičkou srázek a tam se ti na to všichni vrhnem a pořádně roštelujem. hi hi
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod fullmetal » sob led 24, 2009 10:39

Na to slunicko uz se tesim! Auto je celkem v dobrem stavu, i kdyz je stare jako ja (22) :), ale vzdy se najde neco co by slo opravit a vylepsit ))).
Uživatelský avatar
fullmetal
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob lis 15, 2008 14:39
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvekod Marek » pon led 26, 2009 07:41

fullmetal píše:... vzdy se najde neco co by slo opravit a vylepsit ))).



Jo, to je pravda. A i když auto třeba jede podle majitele dobře a spotřeba je rovněž v normálu, často se stane, že to po seřízení jede ještě lépe než dobře a spotřeba taky umí být lepší než byla. Není problém, pánové, jsem k dispozici.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Jablonec.2102 » sob led 31, 2009 08:27

Pája píše:Větší, bo máš vyšší otáčky a větší podtlak.


Ha! Do teď mi to bylo jasný ale dnes mě napadla další otázka:
když tam teda při brždění motorem jízdou z kopce jak píšeš teče větší množství paliva než volnoběžné, kam se teda ztrácí výkon který musí vznikat při detonacích?
Jablonec.2102
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte bře 20, 2007 07:37

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob led 31, 2009 08:56

Bude ti snižovat účinnost brždění motorem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » sob led 31, 2009 11:04

Jablonec.2102 píše:musí vznikat při detonacích?

Nemáme diesely v těch probíhá detonační hoření . U benzínových (zážehových) motorech za jistých okolností vznikají detonace také ale jsou škodlivé a mohou motor poškodit .
Jinak Koko Loko má pravdu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Marek » pon úno 02, 2009 10:52

Mimochodem - víte, že ekonomizér lze úspěšně aplikovat i na staré WEBERy pro motory 1500 / 1600??? A dokonce mnohem jednodušeji než u OZONů.

Pro jeho zapojení stačí pouze mikrospínač a čtyřpinová řídicí jednotka, které se používají pro OZONy. Odpadá ale elektropneumatický ventil (největší zdroj poruch) a veškeré hadičky a podtlaky.


Drát, který vede z řídicí jednotky na elektropneumatický ventil, se u WEBERů přímo napojí na elektromagnetickou cívečku jehlového ventilu volnoběhu. Žádný elektropneumatický ventil, žádné podtlaky, žádné navrtávání dírky do sání, žádné komplikace.


Je ten Marek bystrý hoch, že ??? :wink: :wink: :wink:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Pája » pon úno 02, 2009 11:37

To bys musel dlouho brzdit, než spotřebuješ plovákovou komoru. A pak ti to při přidání hnedka zhebne, páč bude prázdná. :roll:
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Marek » pon úno 02, 2009 12:30

Pája píše:To bys musel dlouho brzdit, než spotřebuješ plovákovou komoru. A pak ti to při přidání hnedka zhebne, páč bude prázdná. :roll:



Co to plácáš???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků