Stránka 3 z 3

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: čtv kvě 03, 2018 16:00
od dusin
Vysvětli jak pustit převodovku trochu dolů?
V normální poloze to totiž nejde vytáhnout(ověřeno v úterý) - je tam málo místa mezi bokem převodovky a tunelem a náhon je tak dlouhý, že to prostě nejde vytáhnout(cca o 2 cm)
Taky jsem špekuloval jestli prostě neodšroubovat kardan a vzpěru převodovky a nezkřížit to na silentblokách motoru ale vzhledem k pokročilé době a tomu že jsem to dělal ze země na heveru=rovná se nic moc místo), tak už se mi do toho nechtělo.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: čtv kvě 03, 2018 19:53
od Vašátor
Odšroubuju držák převodovky, tu samozřejmě prvně podložím heverem. Odšrouboval bych i držák ložiska kardanu, aby to šlo pěkně samo dolů. Převodovka by měla jít kus dolů i na bok.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: čtv kvě 03, 2018 20:03
od Jan Vaníček
Samozřejmě Vašku, že pokud uvolníš držáky a spustíš převodovku, je šance to vytáhnout :). Musíš na to mít ale podmínky, na heveru se to dělá blbě, to byl i můj případ. Navíc většinou ještě zlobí výfuk :). "Tvoje" převodovka je naštěstí suchá, ale teče olej z motoru a to mě fakt .... . Nejhorší, že to teče asi pod guferem, respektive uložením gufera v přírubě. Honza

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: čtv kvě 03, 2018 20:06
od Křečík Barbuška
Cemu pomuze samotna demontaz vnejsi casti? To mas rozbitou jen tu? Vnitrni "zavitokrouzek" ti netreba menit?

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: čtv kvě 03, 2018 21:53
od Vašátor
Jan Vaníček píše: "Tvoje" převodovka je naštěstí suchá, ale teče olej z motoru a to mě fakt .... .

To je ta seskládanina kol a hřídelí 4q do 5q těla? Jak se to chová za jízdy?

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pát kvě 04, 2018 08:48
od dusin
Vašátor píše:Odšroubuju držák převodovky, tu samozřejmě prvně podložím heverem. Odšrouboval bych i držák ložiska kardanu, aby to šlo pěkně samo dolů. Převodovka by měla jít kus dolů i na bok.

Hmm tak to vyzkouším,když sem ležel pod autem tak mi připadalo že mi to nebude stačit.
Když to proběhne tak napíšu výsledek.
Btw máš u mně v autě jakejsi obrovskej klíč 70mm :wink:

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pát kvě 04, 2018 14:41
od Jan Vaníček
To já si myslel Vašku, že už jsi to četl u mého auta :) .
Co ti budu povídat, jsem v podstatě spokojený, a to já tak často nejsem. Pětka by mohla být nepatrně tišší, ale tam se asi dávala nová kola ( fakt už nepamatuji), tak se možná ještě zajede, vše ostatní funguje skvěle, bez připomínek. Protože už jsem si nepamatoval co a jak, tak jsem tam narval držák a silentblok 5Q a on nepasoval, je to na staré dobré 4Q, naštěstí jsem doma měl ještě jeden starší silentblok ( na rozdíl od as 4ks nových 5Q). Převodovka skvěle suchá, což jsem rád, na rozdíl od motoru, viz výše. Jen si nedovedu představit, ještě jednou tahat převodovku ven s mým chromým ramenem pod autem ... . Honza

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2018 13:54
od Vašátor
dusin píše:Btw máš u mně v autě jakejsi obrovskej klíč 70mm :wink:

Kecáš! Já to totiž nedohledal :-)

Jan Vaníček píše: Pětka by mohla být nepatrně tišší, ale tam se asi dávala nová kola ( fakt už nepamatuji), tak se možná ještě zajede, vše ostatní funguje skvěle, bez připomínek.


Jojo Honzo, pětková kola jsou kompletně nová, se vším všudy. Zbylé 4 rychlosti jsou z převodovky 2105, kterou jsi mi dodal. Jsem rád, že to klaplo a převodovka funguje :)

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon kvě 14, 2018 12:54
od dusin
Vašátor píše:
dusin píše:Btw máš u mně v autě jakejsi obrovskej klíč 70mm :wink:

Kecáš! Já to totiž nedohledal :-)


Ale já jo...jen to nesmím zapomenout přesunout do žigula.Ale nějak nechápu co jsme na tom řešili?
Je to prostě 70 mm šestihran 1x v kruhu a 1x obyč klíč.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon kvě 14, 2018 19:29
od Vašátor
Šestihran? Já jsem ale blbec ... já to nezkontroloval. A možná jsem si to tehdá když jsme to se sousedem kreslili neuvědomil. On je to totiž osmihran :cry: Ale šestihran najde využití na dílně.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2020 13:19
od kartar
Ahoj,

zkoušel už někdo měnit jen ozubené kolo (č. 6) na vstupu náhonu? Jde mi o to, jestli je tam nalisované nebo našroubované a zda se to bez poškození dá vyměnit.
Nově zakoupený náhon (9 zubů) vydržel celých 5 km jízdy než se kousla výstupní hřídel, ale mám tu jeden s 12ti zuby tak si pohrávám s myšlenkou udělat ze dvou jeden funkční.

Dík za odpovědi

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2020 11:50
od Dusan
6 a 4 tvoria par, nejde kombimovat. 9z s 12z.

Acha uz chapem... Ta poreferuj, ci sa zadarilo, niejeto za tepla zatavene na polochy koniec osky.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2020 11:56
od Vašátor
Dušane, ty jsi to nepochopil. Kolečko zůstává, mění se.nahon.
To kolečko určitě půjde sundat. Bude tam nejspíš s přesahem, nicméně rozebrane jsem to neměl.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2020 12:37
od kartar
Vašátor píše: Kolečko zůstává, mění se náhon.

Přesně.

Jinak momentální poznatek je, že to ozubené kolečko je jen nalisované a zajištené pružným kroužkem. Drží ale bombově a není pořádně za co chytit. Bez pořádného vybavení prostě práce na dvě věci.

Momentální plán je:
1) Vytlouct výstupní hřídel včetně víčka - to jde vcelku jednoduše
2) Vytlouct vstupní hřídel včetně víčka, při tom se stáhne to vstupní kolo - to jde vcelku blbě
3) Vložit vstupní hřídel do náhonu a ve svěráku nalisovat "nové" ozubené kolo a zajistit kroužkem - to se uvidí
4) Montáž výstupní hřídele - snad pohoda
5) Na silikon zasadit a vyrovnat krycí víčka - třesnička na dortu

Jak se ukázalo skrývá se slabina náhonu v plastovém ozubení uvnitř. Takže navrh huj, uvnitř fuj. Zajímalo by mě jestli u starého provedení jsou kolečka taky plastová, nebo to je všechno ještě poctivé železné. :axe: