Stránka 2 z 3

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: ned úno 16, 2014 21:16
od Vašátor
Jen tak na ukázku, co je potřeba vyměnit v případě použití převodovky diferenciál jiného převodu.

Vlevo náhon 5q pro dif 3,9:1 / vpravo náhon 4q pro dif 4,3:1 Krom převodu si lze všimnout i konstrukční změny v mazání a těsnění.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon úno 17, 2014 07:28
od Majo
Ten vlavo na Tvojom obrazku ma kolko zubov? Lebo sa mi to opticky nezda :)
Pridam tiez jeden obrazok:
vlavo 13 zubov(6 na kolecku) a vpravo 9 zubov(4 na kolecku), tym som si isty, ze je na 4.1.
Tak schvalne, prepocet prevodu.
13/6 = 2,166666666666667
9/4 = 2,25
12/5 = 2,4
Z rannej logiky mi vyplyva, ze 12/5 je na 4,3 a 13/6 na 3.9, teda suhlas s Drobkovym tvrdenim na predchadzajucej strane.

konstrukcna zmena mazania/tesnenia nebude typom, ale rokom vyroby.....

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon úno 17, 2014 13:13
od Vašátor
Tak já o roku výroby nic nepsal :mrgreen:
Kolik mají zubů teď nezjistím, nemám je u sebe. Nicméně oba jsou vyndané z převodovek, do kterých nikdo předemnou nesahal, proto platí to, co jsem psal ;-). Leda že by rus na 21073 Axtec namontoval jinej dif a i jiný náhon. V týdnu na to kouknu.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: úte úno 18, 2014 15:59
od Ivo
S tím Axtecem bych si nebyl moc jistý. Ve svojí červené jsem měl dif 4,1 a vypadalo to originál.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon srp 18, 2014 09:11
od Jaykee
Jen dotaz, předpokládám převody musí kvůli výměně kolečka z auta ven a vzhledem k tomu, že jsem nikdy do převodů nekoukal, jinak si myslím, že nejsem úplně levej, jak moc náročná je výměna? Dal jsem k 4.3 5-ti kvalt a vůbec mě nebaví, že jedu 70 a na tachometru skorem 85 km/h.
Předpokládám sundat přírubu na hardy spojku, něco :rolleyes: udělat s fofr klackem a z toho mám strach. Abych pak ještě mohl řadit. Nepohnou se tam nějak vydličky atd? Nebo je to vše napevno a jak vyndám, tak to zase složím?

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon srp 18, 2014 09:54
od Vašátor
Zda-li to lze udělat na autě netuším, nicméně musí dolů zadní část převodovky.
- vypustíš olej
- sundáš spodní plechový dekl převodovky
- odšroubuješ řadící páku a hezky opatrně ji v celku vyndáš (je tam takový pružinkový mechanismus, který se docela špatně skládá, proto všechny části řadící páky držet hezky u sebe aby se to nerozskočilo :-) )
- odšroubuješ kardan, hardy spojku, výstupní náhon (vidlice) hardy spojky, náhon tachometru
- odšroubuješ všechny šrouby držící zadní část (jeden je zevnitř, přístupný pod plechovým deklem)
- po sundání zadní části převodovky na tebe bude čekat už jen ložisko, které tam nijak extrémně nedrží a mělo by jít sundat rukou (pokud nezůstane v deklu)
- pozor! pod kolečkem náhonu je kulička, která jej aretuje (při montáži doporučuji přilepit na vazelínu)

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon srp 18, 2014 13:24
od Křečík Barbuška
Demontáž a zpětnou montáž zadního deklu pětikvaltky si jinak než na stole nedokážu představit :-) .

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon srp 18, 2014 18:33
od Jaykee
Vašátor píše:Zda-li to lze udělat na autě netuším, nicméně musí dolů zadní část převodovky.


Za foto děkuju, přesně tohle jsem potřeboval a už se nebojím, akorát řadičku budu sundavat v pytli, kdo má pak hledat ty pružinky, kuličky, pérka, pojistky a všechno... :lol:
Ještě dotaz, vyndám ségrovku na výstupní hřídeli a středící kroužek jde bez násilí dolů? Matka na přírubu jde v pohodě, nebo povolit na voze, nebo stačí strčit do příruby šroubovák a zapřít ho?
A poslední věc, koukám do Lady v obrazech, tam je jen 4-kvalt, ale je v něm šroub na vratnou pružinu řadičky. Povolím řadičku, trošku povytáhnu a odpojím pružinu?

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon srp 18, 2014 19:00
od Luděk Musil
Tam pružina na řadičce není.
Avšak upozorňuju Tě, že pokud se do toho dáš na autě - tak je to gynekologie jinak též řečeno GO motoru dírou ve výfuku.
Sundat řadičku, odšroubovat hrst matek, výstup z hřídele, přesunout horní řadicí vidlici dopředu a kroutit zadním dílem a doufat, že je okolo dost místa a ten zadní koš vyleze ven. A to samý absolvovat zpátky.
Bratr Koko má pravdu. L.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: pon srp 18, 2014 19:13
od Jaykee
Luděk Musil píše:Tam pružina na řadičce není.
Avšak upozorňuju Tě, že pokud se do toho dáš na autě - tak je to gynekologie jinak též řečeno GO motoru dírou ve výfuku.
Sundat řadičku, odšroubovat hrst matek, výstup z hřídele, přesunout horní řadicí vidlici dopředu a kroutit zadním dílem a doufat, že je okolo dost místa a ten zadní koš vyleze ven. A to samý absolvovat zpátky.
Bratr Koko má pravdu. L.


Špajska půjde ven, proto jsem se ptal, jestli povolit matku od příruby ještě na voze... :wink:
Ale jinak v těsných prostorech jsem snad šikovný... :lol:

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: úte srp 19, 2014 05:45
od Luděk Musil
Jaykee píše:Špajska půjde ven ...
Potom je to jednoduchý.
Onehdá jsem ji vydělával i s namontovanou hardynou. L.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: úte srp 19, 2014 12:00
od Vašátor
Matka je zajištěna pojistným plechem a nebejvá nijak zvlášť utažena. Celá převodovka jde bez problému rozebrat na stole, aniž bys potřeboval nějakého extra nářadí. Maximálně paličku a říznout do klíče při povolování oné matky.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2018 10:00
od dusin
ahoj,
mám další impertinentní dotaz ohledně náhonu tachometru:
je nějaká reálná cesta vyndat ho na autě nebo je to bez šance?
V tunelu je tak málo místa že ve standardní poloze ho člověk prostě nevytáhne ven.

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2018 11:39
od Jan Vaníček
Mám obavu, že ne, u staré 5Q jsem to potřeboval přetěsnit a ven jsem to nedostal. Honza

Re: Nahony tachometra

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2018 20:22
od Vašátor
Jako jenom náhon? Bez vnitřního ozubeného kolečka? Jo, to jde v pohodě (Honzo promiň :) ). Jen je dobré převodovku pustit trošku dolů, je tam blbý přístup.