Stránka 9 z 10

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: stř zář 27, 2017 20:09
od Majo
Preto mam doma rekordne rozvody. Jeden ma 420tkm, dalsich zopar iba cez 200... :-)

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2017 06:46
od Cory
Iba co sa tyka tych rozvodov - stare vydrzia vela, len by to chcelo 2 vylepsenia:
1) predlzit napinak
2) spravit za pomoci nejakeho nahradneho kolesa nastavovacie koleso na vacku.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2017 17:00
od Marek
Místo napínací třecí lišty dát ozubené kolo.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2017 18:57
od Jimmi
Také jsem vždycky přemýšlel, proč to takhle italští soudruzi inženýři nenavrhli. Ale asi to bude mít nějaký důvod, možná tlumení kmitů.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2017 19:49
od Vašátor
Ozubené kolo místo napínací lišty má ložisko = další kurvítko. Já jsem tedy za třecí lištu rád :)
Na tlumení kmitů řetězu je tam lišta druhá, ta šroubovaná do hlavy motoru, co ráda upadává :mrgreen:

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: pát zář 29, 2017 21:10
od koprfilmtatra
Poradí někdo čímpak a o kolik je vhodné prodloužit napínák řetězu při použití napínací lišty z 2106 na blok 1,7?

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 07:20
od Marek
A to se musí?

Pokud vím, tak rozměry bloku i hlavy u obou motorů jsou naprosto shodné. Motory 1.6 a 1.7 se liší jen průměrem pístů.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: sob zář 30, 2017 08:21
od koprfilmtatra
Cory v jiném, starším tématu psal:
,,To je preto, lebo blok 21213 je od 2103 nižší o 1,32mm a k tomu aj hlava 21213 je oproti unifikovanej o 1,8mm nizsia. Cize celkovo je u 21213 vzdialenost kluka-vacka o 3,12mm mensia ako u 2103 a o 5,68mm vyssia ako u 2101. Vacsina ludi o tom nevie, kupi listu 2103 a potom nadava na nepresnost novych ND, pretoze retaze nejde poriadne nasponovat.,,

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: pát říj 06, 2017 15:07
od Dusan
koprfilmtatra píše:Poradí někdo čímpak a o kolik je vhodné prodloužit napínák řetězu při použití napínací lišty z 2106 na blok 1,7?


Zeby zelezom. Tak vazne zozen nejaky matros. Navrtaj dieru a naklepni na napinak. A pametaj pri demontazi. pinaku ze ti to moze padnut do motora ;D

Mozno by sla pouzit dlha matica M6, troska zvecsit dieru(uz neviem aky ma rozmer tycka z napinaku, ale v Tumovi alebo niekde je to popisane lebo v prvych ladach odpadavali plechy z napinacich list do ktorych sa oprieral napinak. A jednoducha oprava bola nadstavit napinak) a troska maticu skratit. Potom naklepnut na napinak.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: sob lis 04, 2017 19:40
od lupl
Mám možnosť kúpiť sadu original rozvodov, ale nevieme či reťaz je na 1200, alebo na 1500. Viete mi prosim poradiť ako zistiť či je to na 1200? Starý reťaz na porovnanie nemám.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: sob lis 04, 2017 20:13
od lupl
lupl píše:Mám možnosť kúpiť sadu original rozvodov, ale nevieme či reťaz je na 1200, alebo na 1500. Viete mi prosim poradiť ako zistiť či je to na 1200? Starý reťaz na porovnanie nemám.

Tak už to viem na 1200 má reťaz 114 článkov a na 1500 má 116 článkov.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: ned lis 05, 2017 08:03
od Marek
Přesně tak - jedině počítat :-).

Blbé je, když se někde sekneš a dojdeš k číslo 115. To pak nevíš, a musíš znovu :-).

Taky se mi to párkrát stalo.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: ned lis 05, 2017 15:18
od lupl
Veď som to počítal na fotke aj 7x. Ale kúpa aj tak nevyšla. Tak zháňam ďalej.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: sob lis 18, 2017 15:57
od lupl
Tak sa mi konečne podarilo zohnať originál CCCP uloženkovú sadu rozvodov. Všetko pekne zabalené v mastnom papieri. Na jar vyhodím von mastersport a dám origo.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: úte led 23, 2018 18:09
od Nulašestka
Na novějších obalech vačky (mají drsný povrch místo dřívějšího hladkého, tuším, že jsou to díly na Nivy s hydroštely) je kromě jiného ještě jeden rozdíl, a sice ten, že výstupek (značka) u hnaného kola vačky není v poloze 12:05 (jako velká ručička hodin) jako u starých obalů, ale přímo kolmo v poloze 12:00. Zajímalo by mě, jestli se k tomu dělala i rozvodová kola s posunutou značkou (dopředu - Majo o pár stránek zpátky zmiňoval kolo s jiným značením), nebo jaký to má smysl. Budu dávat tenhle obal a původní vačkou, takže značky nahoře už nebudou sedět, budu muset udělat nové. Pochybuju, že by ty motory na Nivy měly o tolik posunuté časování dopředu, na druhou stranu se mi teď hodila možnost přesadit na rozdělovači vršek na menší rozsah odstředivé regulace, jako to má Niva 1.7.