Rozvody

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod dmatej » stř bře 28, 2007 20:47

O víkendu to musím spravit - takže do pátku nejpozději koupím díly.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod dmatej » sob bře 31, 2007 20:11

Díly přišly na 900, řetěz je na délku o článek kratší než starej. Výměnu mám za sebou, jen musim nastavit předstih.
Koupil jsem i napínák a tlumič, napínák vypadá prakticky stejně jako před 20 lety, tlumič je ale fakt s bídou poloviční.

Jak jinak, opět se něco posralo. Nemohl jsem tam dostat mechanismus za napínákem -napínák má za sebou 5000 km, je v pohodě, tlumič taky, řetěz novej ... - takže jsem došel k tomu, že to zkusím přitáhnout dvěma delšími šrouby a pak je prohodím za původní štefty. Žil jsem v domění, že hlava je hliníková, takže spíš vytrhnu závit ven, než abych strhnul šrouby. Nevím, co to za slitinu je, ale dopadlo to tak, že jeden šroub se sprostě zlomil :(

Následovalo odvrtání, čímž se poškodil i původní závit a mě už nenapadlo nic chytřejšího (a drze to přiznávám), než v nouzi tam šteft prostě zalepit (nedomyšleno do konce, tj. čím).
Závitník nemám, tak jsem zkoušel už osvědčenou metodu, tj. vzít nějaký šroub v dobrém stavu a zkusit s ním do "hliníku" vyběhnout závit. Po čtvrtém šroubu zbaveném závitu jsem to vzdal.
Pod napínákem mimochodem hned při sundavání vzalo za své papírové těsnění - jenže!!!
Napínací ústrojí jsem ve svěráku stlačil a stáhnul, druhým šteftem jsem oatrně ústrojí přišrouboval (bez těsnění) k hlavě, a jen tak zkusmo jsem zkusil zašroubovat i druhý šteft - a překvápko, ono se to povedlo!!! Jestli tam bude camtat olej, kašlu na to (kecám, stejně mi to nedá).

A opět jenže :( Na odvrtávání jsem potřeboval místo, takže jsem musel odpojit chlazení nad napínákem. Při tom (jak překvapivé), se opět rozpadlo papírové těsnění pod nástavcem na hadice. Hodlám koupit silikon a zítra to složit.

DOTAZ: jak se zachází s tím silikonem a jaký mám koupit?! Budou ho mít v neděli v nějakém hypersupermegamarketu?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob bře 31, 2007 20:52

Čím víc se do hovna rejpe, tím víc smrdí, ale vytrvej, úspěch se zcela jistě dostaví, možná i dříve než zešílíš. Musíš být silný.

Silikon by měl být tak od -60°C do +250°C. V popisku by měla být nějaká zmínka o tom, že se jedná o silikonové těsnění pro víka, příruby, olejové vany atd. . Co se týče značky tak ta je lhostejná, Loctite, Lukopren atd. Barva od červené o černou bývají i modré. Já použil na převodovku černý Loctite 149 a zatím v pohodě všude sucho.
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne sob bře 31, 2007 20:52, celkově upraveno 1
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Vašátor » sob bře 31, 2007 20:52

v domácích podmínkách ti stačí tvrdej papír a těsnění si vystřihnout :-) (před montáží namazat vazelínou). Také to funguje :-).

Silikon: Na motory a převodovky, většinou bejvá červenej nebo černej. Výrobce .. .to je celkem fuk. Co se týká postupu, každý výrobce udává jinej. Teda alespoň já jsem se s tím setkal, poslední dobou však na tubu už žádný postup nepíšou (jak jsem si nedávno všimnul). Tudíž vše očistit, odmastit, dát vrstvu silikonu,. lehce dotáhnout, nechat zavadnout a dotáhnout napevno. ... toto je můj postup. Ovšem jak již tu jedna debata byla, co člověk, to jinej postup...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod MZ » ned dub 01, 2007 07:40

dmatej píše:Díly přišly na 900, řetěz je na délku o článek kratší než starej. Výměnu mám za sebou, jen musim nastavit předstih.
Koupil jsem i napínák a tlumič, napínák vypadá prakticky stejně jako před 20 lety, tlumič je ale fakt s bídou poloviční.

Jak jinak, opět se něco posralo. Nemohl jsem tam dostat mechanismus za napínákem -napínák má za sebou 5000 km, je v pohodě, tlumič taky, řetěz novej ... - takže jsem došel k tomu, že to zkusím přitáhnout dvěma delšími šrouby a pak je prohodím za původní štefty. Žil jsem v domění, že hlava je hliníková, takže spíš vytrhnu závit ven, než abych strhnul šrouby. Nevím, co to za slitinu je, ale dopadlo to tak, že jeden šroub se sprostě zlomil :(

Následovalo odvrtání, čímž se poškodil i původní závit a mě už nenapadlo nic chytřejšího (a drze to přiznávám), než v nouzi tam šteft prostě zalepit (nedomyšleno do konce, tj. čím).
Závitník nemám, tak jsem zkoušel už osvědčenou metodu, tj. vzít nějaký šroub v dobrém stavu a zkusit s ním do "hliníku" vyběhnout závit. Po čtvrtém šroubu zbaveném závitu jsem to vzdal.
Pod napínákem mimochodem hned při sundavání vzalo za své papírové těsnění - jenže!!!
Napínací ústrojí jsem ve svěráku stlačil a stáhnul, druhým šteftem jsem oatrně ústrojí přišrouboval (bez těsnění) k hlavě, a jen tak zkusmo jsem zkusil zašroubovat i druhý šteft - a překvápko, ono se to povedlo!!! Jestli tam bude camtat olej, kašlu na to (kecám, stejně mi to nedá).

A opět jenže :( Na odvrtávání jsem potřeboval místo, takže jsem musel odpojit chlazení nad napínákem. Při tom (jak překvapivé), se opět rozpadlo papírové těsnění pod nástavcem na hadice. Hodlám koupit silikon a zítra to složit.

DOTAZ: jak se zachází s tím silikonem a jaký mám koupit?! Budou ho mít v neděli v nějakém hypersupermegamarketu?


Jestli potřebuješ papír na těsnění, tak se mrknem na zásoby ze Stylu :-)
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Uživatelský avatar
MZ
 
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvekod Dusan » pon dub 02, 2007 15:25

zasadne nedavam na ladu tmel :) rozumne pouzitie tmelu by som videl na olejovu vanu :) blby pristup a robi sa to raz za cas..tak radsej poriadne
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod dmatej » stř dub 04, 2007 11:11

Koupil jsem obe tesneni (pod napinak i nastavec na chlazeni), celkem 14 Kc ;)

Silikonu jsem se taky branil, ale na druhou stranu ... kdo ma porad nekde neco shanet (idealne v nedeli) :(
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod dmatej » pon dub 09, 2007 18:32

Laďka jezdí, jen špatně startuje teplá. Spotřebu zjistím do 3 dnů ;-)

Jen napínací ústrojí řetězu teď visí jen na jednom šroubu, snad to zatím stačí :(
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Nemo » pon dub 09, 2007 18:57

dmatej píše:Jen napínací ústrojí řetězu teď visí jen na jednom šroubu, snad to zatím stačí :(

To bych se teda bál :?
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon dub 09, 2007 19:32

To Dmatej, proč se s tím tak trápíš, vždyť chceš kupovat Kalinu, chceš přijít předčasně o nervy? Nech si nějakou energii i na nový model.

K rozvodům, dostal se ke mě "íčkový" plastový tlumič kmitů, nicméněž jaksi nemám odvahu ho tam dát, tak nějak mi připomíná výlisek nepřílišiš zdařilé stavebnice plastikového modelu :roll: . Navíc od mého ryze amatérského našponování řetězu bylo ujeto 600 Km a vše se zdá v pohodě, asi se budu držet hesla, že když něco funguje tak se do toho nešahá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod dmatej » ned dub 22, 2007 11:25

Nemo: Stačilo, ten závit v hlavě je pevnej až až, a šteft taky nepřetrhneš v podélným směru jen tak. Už je to chycený i na ten druhej, projeli jsme závitníkem závit a šroubek se chytil.

KL: Prostě mi to nedá, Laděnka na silnici řádí jako divá, včera jsem honil 1,4 16v Roomstera a 1,3 Felicii 130-155, spotřeba určitě do 11litrů. Někde jsem tu o tom psal víc.

Laďka bude stále záložní stroj a taky na výlety do lesa atp. Prostě moje stavebnice. Nový model budu jezdit předně reklamovat, pokud se na něm něco podělá. A asi budu pak dost naštvanej...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod vik2 » pon srp 20, 2007 11:50

Chtel bych na neco upozornit.
Stepan Getsko tu psal o serizeni rozvodu. na prvni strance. A sice ze znacku na remenici kliky na 0s. a zaroven znacka rozvodu musi sedet. To je ovsem spatne :!:
Docetl jsem se v nejake knize o serizovani Lady ze Rysky na vacce sedi pri 12s. predstihu :!:

ja to spatne mel dlouho, a nedavno jsem to objevil pri napinani retezu a delani vule ventilu. Predelal jsem to a motor znatelne lepe jede :!:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Myso » pon srp 20, 2007 11:52

vik2 píše:Docetl jsem se v nejake knize o serizovani Lady ze Rysky na vacce sedi pri 12s. predstihu
:shock:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod vik2 » pon srp 20, 2007 11:53

ja to najdu a dam to sem. Netvrdim ze jsem expert, ale obcas ctu veci co me zajimaji....
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Myso » pon srp 20, 2007 11:55

vik2 píše:ja to najdu a dam to sem. Netvrdim ze jsem expert, ale obcas ctu veci co me zajimaji....
len dufam ze to nebol tuma :shock:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků