Rozvody

Moderátor: Moderátoři

Rozvody

Příspěvekod dmatej » sob úno 24, 2007 21:28

Dneska jsem vyměnil napínák a tlumič kmitů řetězu. Kontroloval jsem i ventily - OK.
Starý tlumič měl ulomené oba kusy, přes které byl kdysi přišroubován.
Laďka takhle ještě najela asi 200 km, na volnoběh a při sundání nohy z plynu dělala děsnej kravál, ale domů mě dovezla.

Po kompletaci až na vzduchový filtr jsem nastartoval, ohřál se motor, během toho jsem pomalu doléval chladič, jak utíkaly bubliny, ...

Po chvíli jsem se odhodlal prošlápnout plyn, pomalu se zvašovaly otáčky, ale jakmile jsem sundal nohu z plynu, ozvalo se zase ono mě už známé "chrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr". Zkusil jsem opět přitáhnout řetěz, zhoršilo se to, dělá to už pořád, čili novej tlumič kmitů je nejspíš zase na šrot.

Všiml jsem si jedné věci: starý tlumič byl sjetý po straně blíž budce, nový byl po montáži křivě stejným směrem. Je to normální? Nebo tam něco překáží? Co? Zítra se na to znova kouknu, jen jestli mě někdo "netrknete".

Jinak po nastartování si Laďka krásně předla, nic necvakalo, motor běžel pravidelně .... než ...

Už se těšim, až to budu zase všechno sundavat :evil:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Vašátor » ned úno 25, 2007 11:40

Zkoušel ses po napnutí řetězu podívat, jestli je opravdu napnutý? Čili prstem se opřít do řetězu.... Teď jsem dělal na motoru Lucinky a Pavlíka a řetěz je již tak vytahaný, že nelze napnout doplnýho....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod dmatej » ned úno 25, 2007 11:57

Napnutej byl dost. Myslim, že jsem měl včera záchvat blbosti, když jsem tam nechal ten tlumič křivě.
Za chvíli se na to jdu kouknout, nafotim ten prasklej - nemůžu se dočkat, až zase budu vypouštět chladič, sundavat víko ventilů, povolovat alternátor, vyndavat startér, .... abych mohl vyndat ulomené kusy tlumiče :roll:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Vašátor » ned úno 25, 2007 12:13

dmatej píše:vyndavat startér

:?: :?: :?: Chlape už ti vážně hrabe ... dělej zesebou něco :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod dmatej » ned úno 25, 2007 17:18

Vašátor píše:
dmatej píše:vyndavat startér

:?: :?: :?: Chlape už ti vážně hrabe ... dělej zesebou něco :D


Když potřebuješ povolit matku na řemenici a spíš protočíš spojku a všechny válce než aby se matka hnula, je třeba sundat startér a vrazit na setrvačníku mezi zuby majzlík. Pak to jde :)

Jinak dneska jsem to zkontroloval, znova utáhnul řetěz a ono to jde. Akorát to klepání, co jsem kdysi přisuzoval jednomu z ventilů mi nejde do hlavy. Ventily jsem včera zkontroloval, jsou téměř všechny na stejno - širokou měrku 0,15 od Marka tam nenarvu, úzkou 0,15 trošku s obtížemi, 0,10 tam klouže sama.
To klepání se teď ozývá jen na ohřátým motoru, studenej přede jako kolovrátek. Možná to bude jinde.

Dneska jsem ještě vyměnil olej po asi 4000 km, jeho spotřeba stále klesá a už nečerná tak rychle - stále se vyplavuje bordel po dřívějších majitelích. Na rozebírání nemám čas ani energii.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod dmatej » ned úno 25, 2007 19:18

Prasklej tlumič řetězu ... nebo teda spíš ulomenej ...
Napínák byl ještě celkem ok, ale tlumič byl jetej už fest - guma měla poloviční tloušťku proti novýmu.
Přílohy
IMG_0017.jpg
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Vašátor » ned úno 25, 2007 20:49

dmatej píše:Když potřebuješ povolit matku na řemenici....


Koukám, že na to máme každej jinou metodu :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dusan » ned úno 25, 2007 22:21

..fuu sekac do zotrvaku :) tiez riesenie ..by som sa na to...este starter doole koli tomu :D
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

k výměně rozvodů

Příspěvekod jarus » pon bře 05, 2007 22:43

ahoj. Nejlíp se mi povolovala matice na řemenici tak, že jsem na ni nasadil ořech(nebo klíč) a zapřel o něco. pak zatočit startérem, a matice je dole. nedovedu si představit to jinak dokázat.
jarus
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon bře 05, 2007 22:36
Bydliště: praha

Příspěvekod Myso » pon bře 05, 2007 22:53

no nie vsetci maju klic/orech c.38
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod Vašátor » úte bře 06, 2007 21:38

Myso píše:no nie vsetci maju klic/orech c.38

souhlas, s klíčem je to blbý ....

Brněnské odnoži však stačí, když ho má Pátrač :D :D :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » stř bře 07, 2007 07:13

Vašátor píše:
Myso píše:no nie vsetci maju klic/orech c.38

souhlas, s klíčem je to blbý ....

Brněnské odnoži však stačí, když ho má Pátrač :D :D :D


:D Už ho mám i já :D . L.
PS: dokonce i 2x zahnutý
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Will » stř bře 07, 2007 21:49

No já teda povoluju matici tak, že dám šroubovák mezi ozubený kolo a řetěz a na matici na klice dám ráčnu a na ní trubku. No ale na každá lada má řetěz, že...
Will
 
Příspěvky: 32
Registrován: čtv srp 17, 2006 11:18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Nemo » stř bře 07, 2007 23:14

Will píše:povoluju matici tak, že dám šroubovák mezi ozubený kolo a řetěz


Au! :?
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Hnojar » čtv bře 08, 2007 09:41

Nevím jak vy ale já jsem u rozvodu potřeboval akorát občanku................
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků