Rozvody

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Marek » ned srp 26, 2007 22:07

Zkus to. Ale nesedí to, věř mi :-D.

Řešil jsem to taky a taky to zkoušel přesazovat, podkládat a nevímco ještě.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Marek » ned srp 26, 2007 22:18

Ono je to totiž někde mezi ......................

Ale teď mě napadá: Možná by to mohlo jít přesadit o jeden zub a vyšlo to přesně v případě, že bys k té snížené hlavě ještě snížil nožičky ložiskového tělesa vačky. Kdyby se ty duralové nožky (je jich devět) ofrézovaly dejme tomu o 2 - 3 mm (aby to šlo ještě doladit na vůli ventilů), mohlo by to ve finále hodit jeden celý zub a pak by to sedělo. Pak by jen stačilo o jeden článek zkrátit řetěz (ale není to nutné.............).

To jsem nezkoušel.............. :-(
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod popest » ned črc 06, 2008 00:15

Ahoj, dneska jsem vyměnil komplet rozvodová kola, řetěz i napínák s tlumičem kmitů. Všude v knížkách píšou, že se musí při napnutém řetězu krýt značky jak na vačkovém kole, tak na kole klikové hřídele. Problém je, že to prostě nejde udělat tak aby se kryly. Zkoušel jsem to různě přesazovat, ale pořád nic.

Když jsou značky na vačkovém kole proti sobě, tak značka na ozubeném kole klikové hřídele je asi tak 1/2 až 3/4 zubu za značkou na bloku. Takže po nasazení řemenice, je značka řemenice až za 3. značkou na předním deklu motoru.

Před namontování rozvodů, to bylo také tak, ale myslem jsem, že je to způsobené vymačkanými koly a vytahaným řetězem. Nicméně i tak jsem to složil a motor funguje. Zkoušel jsem ho vytáčet až do 5500 ot./min a nic se nestalo. Ale včem je tedy problém? Proč se mi ani když je vše nové nepoužité nedaří nastavit rozvody přesně podle značek? Může to mít nějaký neblahý dopad na motor. Díky za odpovědi.
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Cory » ned črc 06, 2008 08:18

nemas znizenu hlavu?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod popest » ned črc 06, 2008 11:31

Nejsem si tím jistý, ale neměla by být .
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Dusan » ned črc 06, 2008 15:03

Uz sa to tu pisalo..... pri presadeni hnaneho rozvodoveho kola o jeden zub v smere otacania moze vo vysokych otackach narazat saci ventil na piesty. pri nespravnom nastaveni o 2 zzuby naraza piest o saci aj vyfukovy ventil.

S toho vyplyva ze je lepsie ak je hnane koleso posunute o tych par desatin milimetra proti smeru otacania.

P.S. Ja mam znizenu hlavu o 2mm a este sa to nestretlo a tiezmi nesedi csovanie na desatiny presne. mam to tak ako je pisane hore.

Myslim ze aj marek to mal podobne....
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod popest » ned črc 06, 2008 18:35

Tak snížená hlava ani blok prý určitě není. Zkusím to znovu rozebrat a podívat se na to znovu.
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Re: Rozvody

Příspěvekod koprfilmtatra » ned srp 21, 2016 19:07

Pro zajímavost..rozvodové kolo Mastersport zakoupené v Otrokovicích vs. sovětský originál. Zpracování novovýroby je přímo hrůzné....
Přílohy
210820166607.jpg
210820166606.jpg
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: Rozvody

Příspěvekod Majo » ned srp 21, 2016 19:25

bud rad, ze sedi znacka, uz som mal vrchne, kde bola vyrazena o dva zuby zle...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Rozvody

Příspěvekod Vašátor » ned srp 21, 2016 20:36

A co teprve ty nové řetězy ... už jsem měl dva, kde při otáčení motoru řetěz vůbec nenaskočil na zuby a začal se šponovat přes ně. Po cca 5-ti zubech už byl tak napnutý, že do zubu rozvodového kola skočil nuceně. Nakonec si to ale sedlo :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Rozvody

Příspěvekod Majo » pon srp 22, 2016 08:38

A preto mám v motoroch reťaze, ktoré majú aj 300+tkm
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Rozvody

Příspěvekod Nulašestka » ned srp 28, 2016 14:04

Psal jsem do ČZ Strakonice, tam mě odkázali na jejich distributory, kterých je jen pár. S jedním z nich jsem se domluvil, že potřebuju jejich dvouřadý řetěz s označením ČZ 35, 116 článků a oni, že není problém, ať to pošlu mailem a že se ozvou, až to budou mít připravené. To bylo vloni na podzim a ještě se nikdo neozval. Mám čekat dál? :D
Naštěstí jsem našel někde v zásobách jeden lehce jetý čezeťácký řetěz a bylo to to jediné, co šlo použít. Fenox úplná hrůza a původní originál po 80 000km byl taky o článek delší. Zkusím tam napsat znova, v zimě to budu potřebovat zase a vidím to jako jedinou roumnou volbu. Cena měla být tuším kolem pětistovky a rozvodová kola bohužel k tomu nedodávají. :cry:
Tragikomickou tečkou taky bylo hledání ozubených kol tak, aby neměla v usazení vůli. Měl jsem těch velkých asi 10 a potřeboval jen 2, že ano. Staré zásoby v mastném papíře, novovýroba bez papíru, použitá kola z několika motorů, všechno jedno. Vůli měla všechna... :toimonster:
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Rozvody

Příspěvekod Jimmi » ned srp 28, 2016 15:01

To je ten řetěz opravdu takový problém? A nepasuje tam z něčeho jiného, původně západní provenience....? Vím sice, že OHC byl vyvinut přímo pro Toľjati, ale přeci jen - Italové mívali docela systém a málokdy nevyužili již existujících komponent.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Rozvody

Příspěvekod Marek » pon srp 29, 2016 06:38

Motor Lada nemá s Itálií vůbec nic společného, to je zcela jiný motor. Pokud Italové měli OHC, byl pohon rozvodu řemenový.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Rozvody

Příspěvekod Jimmi » pon srp 29, 2016 14:25

Italové z "koncernu" měli mnoho motorů OHC. A zas tak moc se ten motor neliší. Navíc ho původně vyvíjeli pro sebe a pak nepoužili, takže ho jen narychlo upravili pro Toľjati. To nebyl zase úplně nový vývoj.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron