kardan...
Moderátor: Moderátoři
Re: kardan...
ved ja to neodsudzujem, velmi dobre to poznam z vlastnej skusenosti, tiez nepocitam prachy, ktore sypem do svojich aut. Len ten "dobry kup" je diskutabilny, hlavne preto, ze nove diely uz proste nie su co kedysi. Hlavne pokial ide o SK a CR, vychodnejsie od nas sa este ako tak da zistit povod, ale tu nemas istotu ci to nebude pochadzat napr u z toho spominaneho polska....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: kardan...
Su zvědavej na příspěvek s hodnocením nového kardanu, třeba to bude dobrá motivace
Re: kardan...
nečet jsem to všechno, možná to tu někde je. já měl ten samý problém, a přičina byla, že se asi po dlouhé leta vymlelo ložisko na kardanu, a pri rychlejším rozbehu se kardam ohnul a prastil do drzáku, pri male jizde do kopce vznikali vibrace.
Re: kardan...
Kardan přehozen. Demontáž byla náročnější, než montáž nového, hlavně byly docela zatuhlý šrouby na hardyspojce. Nakonec se to povedlo povolit. Výfuk jsem rozpojil mezi 1. dílem a katem. Pak se ho podařilo zase napojit najednou. Na výměnu 2. dílu výfuku už nebyl čas, to snad příští týden, pokud bude pěkně.
Celé to komplet trvalo 5 hodin. Nejsem tak rychlej jako automechanici a snažil jsem se pracovat co nejprecizněji, při montáži protáčet kardanem a postupně dotahovat. Rozhodně bych už v jednom dni nestihl původní opravovat, nebo na něm něco měnit. (Trochu zdrží i demontáž - montáž výfuku) Jak se ukázalo, tak guma u ložiska byla vypuchřelá, ložisko nemá vůli, ale je slyšet. Hardyspojka je v jednom místě na tom tlustým pružícím elementu viditelně opuchřelá v ploše tak 1,5x 2,5 cm směrem dopředu k motoru tak, že to před demontáží nebylo vidět. Asi by se nerozpadla hned, ale dlouhého trvání (roky) by už nemusela mít. Klouby se zdají být i po těch necelých 180 tis. km vpořádku, ale neotvíral jsem je. Určitě by si zasloužili vyčistit. Kdyby byla v budoucnu velká nouze, tak bych se ho tam nebál dát i v tomto stavu, ale byla by to dost zbytečná práce s montáží. Chtěl by určitě renovovat.
Na spoj výfuku jsem dal na zakázku vyrobenou spojku z nerez plechu 2,5 mm (jako byly dříve ty socialistický). Hrubým popisem je to přehnutý plech s otvorem průměru výfukové trubky a uprostřed v přehnutí prořízlý na stažení. V přehnutí je šroub na stažení spoje. Při utažení obejme výfuk a nezploští ho, ako ty současné (kapitalistické) třmeny. Pamatujete tyhle sponky někdo ? Tento systém se mi nepodařilo už nikde sehnat, proto mi je vyráběl podle vzorku zámečník. Současná třmenová spojka buď není moc utažená a nebo při normálním utažení (aby se neotáčel výfuk a spoj držel) zploští trochu trubky (asi o milimetr) a pak někdy blbě těsní a pod tlakem fouká okolo a to i při použití montážní pasty.
Jel jsem po rovné silnici a nebylo slyšet prakticky nic. Neměl jsem možnost vyzkoušet na podobnejch nerovnostech jako předtím, jestli se ještě něco neozve. Zatím to vypadá velmi dobře a nelituju.
Celé to komplet trvalo 5 hodin. Nejsem tak rychlej jako automechanici a snažil jsem se pracovat co nejprecizněji, při montáži protáčet kardanem a postupně dotahovat. Rozhodně bych už v jednom dni nestihl původní opravovat, nebo na něm něco měnit. (Trochu zdrží i demontáž - montáž výfuku) Jak se ukázalo, tak guma u ložiska byla vypuchřelá, ložisko nemá vůli, ale je slyšet. Hardyspojka je v jednom místě na tom tlustým pružícím elementu viditelně opuchřelá v ploše tak 1,5x 2,5 cm směrem dopředu k motoru tak, že to před demontáží nebylo vidět. Asi by se nerozpadla hned, ale dlouhého trvání (roky) by už nemusela mít. Klouby se zdají být i po těch necelých 180 tis. km vpořádku, ale neotvíral jsem je. Určitě by si zasloužili vyčistit. Kdyby byla v budoucnu velká nouze, tak bych se ho tam nebál dát i v tomto stavu, ale byla by to dost zbytečná práce s montáží. Chtěl by určitě renovovat.
Na spoj výfuku jsem dal na zakázku vyrobenou spojku z nerez plechu 2,5 mm (jako byly dříve ty socialistický). Hrubým popisem je to přehnutý plech s otvorem průměru výfukové trubky a uprostřed v přehnutí prořízlý na stažení. V přehnutí je šroub na stažení spoje. Při utažení obejme výfuk a nezploští ho, ako ty současné (kapitalistické) třmeny. Pamatujete tyhle sponky někdo ? Tento systém se mi nepodařilo už nikde sehnat, proto mi je vyráběl podle vzorku zámečník. Současná třmenová spojka buď není moc utažená a nebo při normálním utažení (aby se neotáčel výfuk a spoj držel) zploští trochu trubky (asi o milimetr) a pak někdy blbě těsní a pod tlakem fouká okolo a to i při použití montážní pasty.
Jel jsem po rovné silnici a nebylo slyšet prakticky nic. Neměl jsem možnost vyzkoušet na podobnejch nerovnostech jako předtím, jestli se ještě něco neozve. Zatím to vypadá velmi dobře a nelituju.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: kardan...
Tím, že nebylo slyšet prakticky nic myslíš to, že jsi výměnou kardanu odstranil hlavní zdroj hluku?
Re: kardan...
Ano, vypadá to, že bylo fakt to ložisko a gumový pouzdro jako hlavní zdroj klepání a určitého hluku.