I nový termostat nemusí dělat dobrotu.. Ze zkušenosti to chce vyzkoušet tak 2-3 bez ohledu na značku auta, než se narazí na ten dokonalý. Ale v tomhle případě bych to neviděl tak špatně, já mám termostat prokazatelně v pořádku a také se mi ohřívá v posledních mrazivých dnech velice špatně a to i do kopce. Při jízdě teploměr neukáže více, než 80 oC, spíše tak 75 bych řekl a až po takových 50 km při různých jízdních režimech se dostane na obvyklých "letních" 85, ale s kopce zase spadne na těch 75-80.
Topení začne hřát nejpozději po 500 m a to ještě jízdy s kopce a velký okruh se otevírá skutečně až při 80+, takže v každém případě nasadím deku a bude vystaráno. Termostat je dobrý, ale motor se příliš přechlazuje samotným studeným vzduchem, co proudí přes chladič...
Jestli Ti to do kopce přehřívá, tak zakryj jen půlku chladiče, kde není větrák, nebo si sežeň ze starých zásob takovou poctivou klasickou dečku s otevíratelnými výřezy, tu mám teď já a budu testovat.