Zhasinanie motora u 2106

Moderátor: Moderátoři

Zhasinanie motora u 2106

Příspěvekod KingOfDirt » stř lis 01, 2006 11:38

Caute...

Asi dva roky mame toto auto. Neboli s nim po motorovej stranke nikdy ziadne problemy, lenze sa zacala stavat nasledovna vec: Motor si nedrzi volnobezne otacky a a po kratkom case zhasne. Deje sa tak, aj ked je motor zahriaty. Proste staci zastat na krizovatke a do 5 sekund motor zhasne. Urcite chapete, ze zo je velmi neprijemne.
Je to vec, ktoru by som dokazal opravit aj sam, alebo s tym budem musiet ist do sesrvisu.
Dik
KingOfDirt
 

Příspěvekod JmJ » stř lis 01, 2006 11:43

Volnobeh to nedrzi za zadnych okolnosti? Kdyz to nastartujes, tak to proste pozvolna zase zdechne? Jaky je to rok vyroby (karburator Weber nebo Ozon)? Jezdis na plyn nebo na benzin?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6486
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Marek » stř lis 01, 2006 14:55

Může to být způsobené mnoha okolnostmi, ale nejspíš je problém v nastavení karburátoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod KingOfDirt » stř lis 01, 2006 16:07

JmJ píše:Volnobeh to nedrzi za zadnych okolnosti? Kdyz to nastartujes, tak to proste pozvolna zase zdechne? Jaky je to rok vyroby (karburator Weber nebo Ozon)? Jezdis na plyn nebo na benzin?


Je to rok 1984 a benzin. Startujem na sitic a vtedy su tie otacky dost vysoko a motor nezhasne. Ak by som ale sitic nepouzival, tak urcite zhasne.
KingOfDirt
 

Příspěvekod Marek » stř lis 01, 2006 16:27

Podle roku výroby by měl být motor osazen karburátorem OZON 2107 bez ekonomizéru.

Osobně bych to viděl na vyčištění a seřízení karburátoru. Ovšem pokud jsi to nikdy nedělal, nepouštěj se do toho, protože víc poděláš než zachráníš.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod KingOfDirt » stř lis 01, 2006 16:30

Marek píše:Podle roku výroby by měl být motor osazen karburátorem OZON 2107 bez ekonomizéru.

Osobně bych to viděl na vyčištění a seřízení karburátoru. Ovšem pokud jsi to nikdy nedělal, nepouštěj se do toho, protože víc poděláš než zachráníš.


Aha, tak by som s tym potom mal ist do servisu. Ako dlho to trva a co to moze stat??
Teraz som si spomenul, ze clovek, co nam to auto predal, mal s tymto problem. Vyriesil to vymenou nejakej cievky ci co. Moze to byt ono?
KingOfDirt
 

Příspěvekod Marek » stř lis 01, 2006 16:34

Cívka na karburátoru je jediná, a to elektrický ventil odpojování volnoběhu.

Poradím Ti jednoduchou fintu: Elektro ventil se nachází na pravé straně ve směru jízdy a vede k němu drátek s konektorem. Drátek odpoj a ventil vyšroubuj z karburátoru - buď klíčem č.13 nebo malými sikovkami. Vytrhni z něho mosaznou trysku - někdy jde vyndat pouze rukou, jindy malinko pootočit a zatáhnout kombinačkami - a zevnitř vyndej jehlu.
Trysku potom nasaď do ventilu zpět a ventil našroubuj do karburátoru. Drátek už vlastně ani připojovat nemusíš, ale kam s ním? Tak ho tam připoj.

A uvidíš - jestli se to zlepší, je to ono. S takovýmto ventilem bez jehly můžeš normálně jezdit, nic se nestane.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod KingOfDirt » stř lis 01, 2006 16:52

Marek píše:Cívka na karburátoru je jediná, a to elektrický ventil odpojování volnoběhu.

Poradím Ti jednoduchou fintu: Elektro ventil se nachází na pravé straně ve směru jízdy a vede k němu drátek s konektorem. Drátek odpoj a ventil vyšroubuj z karburátoru - buď klíčem č.13 nebo malými sikovkami. Vytrhni z něho mosaznou trysku - někdy jde vyndat pouze rukou, jindy malinko pootočit a zatáhnout kombinačkami - a zevnitř vyndej jehlu.
Trysku potom nasaď do ventilu zpět a ventil našroubuj do karburátoru. Drátek už vlastně ani připojovat nemusíš, ale kam s ním? Tak ho tam připoj.

A uvidíš - jestli se to zlepší, je to ono. S takovýmto ventilem bez jehly můžeš normálně jezdit, nic se nestane.


Momentalne to auto nemam k dispozicii, ale ked budem mat, tak to skusim.
Ak to urobim a motor bude stale zhasinat, tak ten drat mam dat spat a ist do servisu alebo ho tam vracar uz nemusim?
KingOfDirt
 

Příspěvekod Teepee » stř lis 01, 2006 17:12

Marek napsal
Drátek už vlastně ani připojovat nemusíš, ale kam s ním? Tak ho tam připoj.

Z toho plyne, že drátek tam vrátíš hned po namontování "upraveného" elektromagnetického ventilu, který jsi předtím upravil podle Markových slov
a zevnitř vyndej jehlu.

Tím se ten elektromagnetický ventil stal nefunkční, ovšem pouze mechanicky díky chybějící jehle, elektricky stále bude magnetovat.
Spíš, když pak půjdeš do servisu, tak tam vrať tu jehlu ať je z toho zase plnohodnotný a funkční elmag. ventil. Protože by taky mohli udělat rozborku karburátoru a zjistit, že v elektromagnetickém ventilu chybí uzavírací jehla a dají Ti tam zbytečně nový...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod ladalover » stř lis 01, 2006 22:46

Já měl stejný problém a bylo to tim kontaktem u elmag ventilku. Byl špatný kontakt a chcípalo to nonstop, pokud jsem jel na sytič tak to bylo ok. Myslím, že stačí zkontrolovat ten kontakt jestli není přerušen nebo přetrženej drátek od něj. V servisu jsou mrchy. V praze jsem dal za vyčištění a seřízení karbecu 2700Kč. Od tý doby si s tim hraju sám a je to ok.
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
ladalover
 
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvekod Teepee » čtv lis 02, 2006 12:42

ladalover píše:. V praze jsem dal za vyčištění a seřízení karbecu 2700Kč.

Ježíšikriste, hlavně to někdo neříkejte před Markem :wink: :D :D :shock:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod ladalover » pát lis 03, 2006 08:46

Proč? je to moc nebo málo? Mě to přišlo jako zlodějina, ale tím, že sem chtěl emise tak sem to nechal udělat. :?
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
ladalover
 
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvekod Teepee » pát lis 03, 2006 08:53

ladalover píše:Proč? je to moc nebo málo? Mě to přišlo jako zlodějina, ale tím, že sem chtěl emise tak sem to nechal udělat. :?

Marek na srazu rozebírá nastavuje a seřizuje karburátory jak na běžícím páse. Kdyby měl dostat polovinu téhle částky za kousek... :D :wink:
Já vím, pravděpodobně Ti ho i otlakovali na vakuové stolici, a na závěr udělali emisea to Marek s sebou na sraz nevozí.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Petr 06 » pát lis 03, 2006 09:48

Měl jsem ten samý problém a stačilo pouze dotažení.
Stará láska nerezaví.
---------------------------------
21061 1985 (1995-1997)
2106 1977 (1997-2005)
Uživatelský avatar
Petr 06
 
Příspěvky: 44
Registrován: pon črc 24, 2006 09:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod ladalover » pát lis 03, 2006 10:44

ok, takpříště...
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
ladalover
 
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků