Karburátor z 2105 do 2103

Moderátor: Moderátoři

Karburátor z 2105 do 2103

Příspěvekod Jirka 2103 » pát zář 29, 2006 13:00

Zdravim, nezlobte se že pokládám takovouto otázku, ale co se týče Lady tak jsem začátečník a nevím. Slyšel jsem, že když se v Ladě 1500 (ta naše rok 1976) vymění karburátor za karb z lady 2105 tak prý klesne spotřeba o litr ve městě a dynamické schopnosti se přitom příliš nezhorší. Zajímalo by mě, zda-li je tomu skutečně tak. Předem děkuji za odpovědi
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Re: Karburátor z 2105 do 2103

Příspěvekod JmJ » pát zář 29, 2006 13:11

Vladimír píše:Zdravim, nezlobte se že pokládám takovouto otázku, ale co se týče Lady tak jsem začátečník a nevím. Slyšel jsem, že když se v Ladě 1500 (ta naše rok 1976) vymění karburátor za karb z lady 2105 tak prý klesne spotřeba o litr ve městě a dynamické schopnosti se přitom příliš nezhorší. Zajímalo by mě, zda-li je tomu skutečně tak. Předem děkuji za odpovědi


Starsi Lady maji karburator Weber, ktery ma nucene ovladani druhe komory. Novsi Lady maji karburator Ozon, ktery ma podtlakove ovladani druhe komory. Karburator Ozon je novsi, spotreba je s nim opravdu nizsi a jizda by mela byt podobna jako s Weberem.

Ozon a Weber jsou zamenne. Pro motor 1500 je ale urcen karburator Ozon 2107. Ozon 2105 je urcen pro motory 1300.

Karburator ozon muze byt osazen tzv. ekonomizerem. Je to system, ktery odpojuje volnobeh pri brzdeni motorem. To take vede k male uspore paliva.

Pak jeste existuji karburatory Solex, ktere dosahuji asi nejlepsi spotreby pri dobrem vykonu. Tyto karburatory ale nejsou prilis caste a docela se lisi od Weberu a Ozonu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Marek » pát zář 29, 2006 13:15

Pro motor 2103 (předpokládám, že je to 1500 ccm) bych raději zvolil karburátor OZON 2107. Karburátor 2105 je totiž zvolen pro motory "pod čtvercem", tedy s nízkým zdvihem. Ale v krajním případě by bylo možné použít i ten, jen by se nepatrně změnilo osazení trysek.
Ano, je skutečně pravda, že karburátory OZON jsou úspornější, a to mnohdy o více než litr !!.
Pokud bys chtěl použít karburátor OZON, je nutné se ještě zmínit, zda budeš měnit i rozdělovač (za modernější vybavený jak odstředivou, tak i podtlakovou regulací předstihu). Můžeš osadit karburátor OZON 2107 a ponechat původní rozdělovač, ovšem musel bys přetryskovat I. stupeň karburátoru. Místo vzdušníku 150 použít 190 a místo hlavní trysky 112 použít 125. To je oficiální stanovisko výrobce a je to z důvodu, že původní starší verze rozdělovače má jinou charakteristiku předstihu (lineární) a v důsledku toho je nutné motoru dodat v nižších otáčkách větší množství směsi.
Pokud bys tomuto mému výkladu nerozuměl, klidně mi pošli "sz" nebo zavolej, rád Ti to vysvětlím podrobněji.
Naposledy upravil Marek dne pát zář 29, 2006 13:37, celkově upraveno 1
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Jirka 2103 » pát zář 29, 2006 13:24

Myslím že jsem tvůj výklad docela pochopil. Co se týče toho rozdělovače, tak tam v poměrně blízké budoucnosti půjde rozdělovač s podtlakem, který bude navíc upraven na bezkontaktní zapalovaní ještě zlepšené oproti normálnímu bezkontaktu o to, že přes primár zapalovací cívky se bude vybíjet 1mikrofaradový kondenzátor nabitý na cca 600V, takže 5cm blesk prý není žádný problém. Otec tohle zapalování měl ve svém předchozím žigulu (2103, rok 1974) a prý to fakt bylo něco... A ten Ozon tedy 2107. JmJ se tam zmiňuje ještě o ekomizeru. Musím s ním nějakym způsobem počítat nebo si toho nemusím vůbec všímat?
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Příspěvekod Marek » pát zář 29, 2006 13:27

Vladimír píše:Myslím že jsem tvůj výklad docela pochopil. Co se týče toho rozdělovače, tak tam v poměrně blízké budoucnosti půjde rozdělovač s podtlakem, který bude navíc upraven na bezkontaktní zapalovaní ještě zlepšené oproti normálnímu bezkontaktu o to, že přes primár zapalovací cívky se bude vybíjet 1mikrofaradový kondenzátor nabitý na cca 600V, takže 5cm blesk prý není žádný problém. Otec tohle zapalování měl ve svém předchozím žigulu (2103, rok 1974) a prý to fakt bylo něco... A ten Ozon tedy 2107. JmJ se tam zmiňuje ještě o ekomizeru. Musím s ním nějakym způsobem počítat nebo si toho nemusím vůbec všímat?


Pro Ladu 2103 bych zvolil karburátor bez ekonomizéru. Ekonomizér je přídavná součást, která vypíná přívod paliva do válců při deceleraci (brzdění motorem). Dá se tím ušetřit nepatrné množství paliva, zejména při popojížďkách městem. Ale obnáší to pořízení dalších součástek (řídicí jednotka ekonomizéru a elektropneumatický ventil, dále asi půl metru hadiček a asi deset metrů drátku s konektory pro zapojení oné věci) a zásah do elektrické instalace vozu. Osobně jsem si to do auta dodělával, ale nemyslím si, že je to kdovíjak důležité.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Jirka 2103 » pát zář 29, 2006 13:39

Ok, děkuji moc za rady.
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Příspěvekod Marek » pát zář 29, 2006 15:55

Při osazování OZONu místo WEBERu je nutná jen jediná maličká úprava. OZON nemá výhřev tělesa klapek, čili hadička chladicí kapaliny se napojí od topení přímo do nátrubku vyhřívání sacího potrubí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Hnojar » čtv říj 12, 2006 07:39

Mám doma Solexe ze samary 1300. Můžu ho strčit do 2106, osazené weberem ? asi by se muselo překopat ovládání klapek, dále nevím jak s tryskama, tam bych asi měl dát trysky určené pro samary 1500 ? a dále, jak na karbu srovnat přírubu ( na tom solexu ? ) pilníkem ? :D no a v neposlední řadě, má to vůbec význam při přovozu převážně na LPG , nebo je lepší když už vylepšovat, tak spíš pořídit si podtlak. rozdělovač a karbec nechat tak jak je ? .
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Marek » čtv říj 12, 2006 12:32

Hnojar píše:Mám doma Solexe ze samary 1300. Můžu ho strčit do 2106, osazené weberem ? asi by se muselo překopat ovládání klapek, dále nevím jak s tryskama, tam bych asi měl dát trysky určené pro samary 1500 ? a dále, jak na karbu srovnat přírubu ( na tom solexu ? ) pilníkem ? :D no a v neposlední řadě, má to vůbec význam při přovozu převážně na LPG , nebo je lepší když už vylepšovat, tak spíš pořídit si podtlak. rozdělovač a karbec nechat tak jak je ? .


Podtlakový rozdělovač Ti nepomůže pro LPG pohon vůbec nic. Podtlaková regulace pracuje výhradně při "lehké noze", tedy provozu na minimální výkonový potenciál - při vyšším zatížení motoru nefunguje.
Osazovat Samarácký karburátor do Lady samozřejmě lze, ovšem jestli na LPG něco získáš, nemám potuchy. Mimochodem - orovnání prohnuté příruby nejlépe dělat na brusném kameni.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Hnojar » čtv říj 12, 2006 12:56

nemá ten podtlakový rozdělovač náhodou nelin charakteristiku, resp. charakteristiku lienární ale zalomenou ? ( nejdřív předstih roste prudčeji s otáčkami, a pak méně strmě ) ??
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Marek » čtv říj 12, 2006 20:56

Hnojar píše:nemá ten podtlakový rozdělovač náhodou nelin charakteristiku, resp. charakteristiku lienární ale zalomenou ? ( nejdřív předstih roste prudčeji s otáčkami, a pak méně strmě ) ??


Ano, má a to je v kombinaci s OZONem výhoda.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Hnojar » pát říj 13, 2006 08:37

aha čili buď nechat vše tak jak je, nebo nový rozdělovač + ozon ......?( solex má ovl. klapek táhlama, stejně jako weber, žádný podtlak na 2. komoru )
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Marek » pát říj 13, 2006 10:26

Hnojar píše:( solex má ovl. klapek táhlama, stejně jako weber, žádný podtlak na 2. komoru )


To sice ano, ale je konstrukčně zcela odlišný, má jiné průměry klapek, difuzorů a naprosto jiné osazení. V porovnání s WEBERem je nesporně úspornější.

Pro motory 1500/1600 existuje od výrobce schválená alternativa OZON 2107 v kombinaci s původním rozdělovačem s lineární odstředivou regulací předstihu (bez podtlakové pomocné regulace). V takovém případě výrobce předepisuje změnu osazení prvního stupně karburátoru (místo 150/112 se osazuje 190/125), druhý stupeň zůstává 150/150. Ale to platí pro OZON 2107 (výrobce s OZONem 2105 do patnáctky neuvažuje, nicméně i s tím bychom si poradili).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků