Řetěz nebo řemen? - kvalita dílů

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Dusan » úte zář 26, 2006 19:19

joj myso .... keby len pre toto :) to je skor vynimka....reklaace to spravy :D snad
Dusan
 
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Nulašestka » úte zář 26, 2006 20:29

Nemít ve skříni nepoužitou napínací lištu z roku 1988 či 89,začal bych se skoro bát. :? Koukám že těch 17 tis.co vydržela takováhle nová v mém motoru bylo na medaili.Až na to že tam mám zase nějakou "novou".... :x
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvekod dusin » úte zář 26, 2006 21:06

Myso píše:pre vsetkych ludi co sa ma pytaju preco neuznavam retazove motory: PRE TOTO!

No nevim.U řemenu bych spíš očekával prasknutí než u duplexu.I když u lady to není taková katastrofa(u sériové).KValita nových dílů holt není taková.co se dá dělat.
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Jiri » stř zář 27, 2006 07:48

Myso:-) kdyz je motor s retezem udelanej dobre tak takovhle vec nehrozi... Tedy myslim ze slusnyho materialu..
to samy bych mohl napsat na tema remenu - staci vada materialu a je vymalovano (=potkano)
co se tyce nahodnych vad materialu ktere se vyskytuji docela casto - to je duvod proc nemam rad ladu :-(
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod Wolf » stř zář 27, 2006 08:39

Jiri píše:Myso:-) ...co se tyce nahodnych vad materialu ktere se vyskytuji docela casto - to je duvod proc nemam rad ladu :-(

... chyba se stane u jakekoliv znacky. Jenom u tech rozvodu se v posledni dobe kolegovi potkali ventily u Forda a kamaradovi u Vectry. Jenom ta cena za opravu je pak az hrisna. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Patrac » stř zář 27, 2006 08:46

Mě to přijde že spíš než vada napínáku je to vada řetězu. Přijde mi jako kdyby jeden nebo dva články řetězu na sobě měli ostrou hranu. Protože normální řetěz nená tak ostrý aby takto dokurvil nejen gumu ale především i ten kov pod tím.. :!: :idea:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod Myso » stř zář 27, 2006 09:05

Jiri píše:Myso:-) kdyz je motor s retezem udelanej dobre tak takovhle vec nehrozi... Tedy myslim ze slusnyho materialu..
to samy bych mohl napsat na tema remenu - staci vada materialu a je vymalovano (=potkano)
co se tyce nahodnych vad materialu ktere se vyskytuji docela casto - to je duvod proc nemam rad ladu :-(

Takze:
keby len tento jeden napinak, ale ja to pocujem s kazdej strany, sak na fore furt niekto hubuje ze sa mu rozsypal novy napinak...
o tom ze by sa niekomu roztrhol remen (okrem nejakych samarakov co ho tam maju uz od "nova") som nepocul... a keby aj, remenove motory 05 su robene tak ze sa nic nestane, nastavia sa rozvodove kola, da sa novy remen a trada vrcime dalej...

u retazakov sa treba o tie rozvody furt starat, napinat rachoce to, ma to vole a potom to tak aj vyzera ked si zablikas na klukovku...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod Jiri » stř zář 27, 2006 10:44

Myso: 2105 mozna ale motory co jsou v samare a desitkove rady tam to odskacou alespon 2 ventily,
motrory 1,6 tam je to tak totalka... potka se vsecko... tedy podla ladafora na ruskym webu.
CO si pamatuju na davne doby tak se retez napinal tak jednou za 10-20tis km a byla to otazka chvilky, vse chodilo jak ma
Probne jsou na tom motory v subaru kde je remen desne dlouhej (boxer) ale pri jeho pretrzeni se nic zleho nestane.
Je to proste fakt ze retezovy rozvod je dnes na ustupu ( skoda ho ma u htp a to je na dnesni pomery taky rarita - navic se htp nesmi startovat roztlacenim protoze napinani reterzu je delane tlakem oleje a roztazeni v zime htp vetsinou neprezije - pry je to caste)

me treba u desitky odesla remenice na klikove hrideli ..ma uvnitr gumovou vypln na tlumeni razu a chybelo jen malo aby se to vysypalo je to podobny jako s tim napinakem - proste spatej material ktery degraduje v konecnem vysledku cely auto.
sem tam se remen roztrhne u kazdyho auta... to je holt statistika:-)))
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod JmJ » stř zář 27, 2006 10:51

Retezove rozvody maji snad i BMW. Sef mel 530 a tvrdil, ze to ma retez.

A neni mi moc jasne, jak to s tou retezovou skodou je. Ja celkove moc nevim, proc by pri roztlaceni musel remen nebo retez preskakovat. Kdyz startuju tak se prece roztaci motor nejcasteji asi setrvacnikem, tedy mi to prijde stejne, jako kdyz motor roztacim tim, ze tlacim auto se zarazenou rychlosti. Tedy pokud tomu neustedrim nejaky brutalni sok prudkym pustenim spojky, tak je to preci stejne jak ten starter, nebo ne? Navic kdyz se u skodovky retez napina tlakem oleje, tak at startuju starterem nebo tlacenim, tak je preci tlak ojele zadny, dokud se motor nezacne tocit. Pak opet nevim, jaky je rozdil mezi starterem a tlacenim. Jak jsem psal, jedine co me napada je to, ze starterem je to plynulejsi zaber.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Wolf » stř zář 27, 2006 11:11

JmJ píše:Retezove rozvody maji snad i BMW. Sef mel 530 a tvrdil, ze to ma retez.

Naftove sestivalce BMW maji urcite retez kvuli spolehlivosti (to neni z me hlavy, to je zduvodneni vyrobce)
JmJ píše:...Jak jsem psal, jedine co me napada je to, ze starterem je to plynulejsi zaber.

Presne tak, nekdo je pri roztahovani schopen poskakovat na petku bez paliva treba kilometr :D .
Jinak si ale myslim, ze se dohadujeme o nicem, kazdy prevod ma sve vyhody a nevyhody, u Volhy jsem mel dokonce ozubena kola a take jsem byl spokojen. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Teepee » stř zář 27, 2006 14:47

Jen pro ilustraci, FOR SIERRA DOHC 2.0 má taky rozvodový řetěz. Napíná se hydroštelem. Životnost plánovaná na životnost motoru. Občas se ale při brutálnějším zacházení s motorem dokáže ustřihnout klínek rozvodového kola na klice. DOHC se potkává... SIERRA OHC s řemenem se nepotkává.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Myso » stř zář 27, 2006 15:26

nejde teraz o to co je ako planovane, ale co ako vydrzi... povodne suciastky v retazaku su urcite spolahlive, ale ked chce clovek skladat motor DNES, je smiesne aby som musel zhanat napinak z nejakeho stareho motoru.

a mozno ani neni, ked uz tak zhanam ramena, silentbloky, capy... je to cele v prdeli, marku, zmier sa s tym... a ocakavaj, ze reklamacia tvoje problemy vyriesi na dalsich cca 3000km... :Hangman:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod Dusan » stř zář 27, 2006 18:02

No neviem....s dielami co som bral od slovlady ..nebol nikdy problem. Rameno mam nove z inej firmi..sa mam zacat bat ze to spravili z blbeho materialu ? ...to by si asi nikto nedovolil ? nie
Dusan
 
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Marek » čtv zář 28, 2006 13:14

Nemůžu souhlasit s názorem, že řetězové rozvody jsou na ústupu. Myslím, že je to právě naopak. Renomované světové značky dodnes řetězy užívají nebo se k nim po krátké době pokusů s řemeny vrátily (BMW, Mercedes-Benz, Toyota VVTi, Ford EEC-V v motorech 2.0 a 2.3 a mnohé další). A je to právě pro jeho nesrovnatelně vyšší spolehlivost, přesně jak psal WOLF.
Osobně jsem zastáncem řetězů - asi proto, že jsem ještě neviděl řetěz v poruše (s výjimkou výrobní či uživatelské vady), zatímco řemenů trčících z motoru jako opasek jsem viděl stovky !!! A ty následky nikomu nepřeju!!! 99% motorů se nakopne a stojí to mnohdy i desítky tisíc korun.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Roman » čtv zář 28, 2006 14:01

Tak to ja som videl aj retaz v p... Motor Peugeot 2,4diesel najazdenych 30 000km a oholene retazove kolo a kapku rozhadane rozvody...
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků