příběh o druhé komoře

Moderátor: Moderátoři

příběh o druhé komoře

Příspěvekod Pavel04 » čtv zář 14, 2006 21:29

Včera se mi přihodila nemilá věc - jedu po Evropské třídě a zničeho nic začne auto samo zrychlovat, dám nohu z plynu a zrychluje dál... Rychle sjedu do boční ulice a zastavím, ale ouha na neutrál 6000 ot. volnoběh, tak se rozhodnu zhasnout auto ale ono má teď nějaký el. problém, takže klíčkem to nejde... rozhod sem se to jako obvykle uhasit na čtyřku, což nešlo, jenom se začala pálit spojka... takže sem použil přepínač lpg a šel do polohy 0. Sundal sem karbec a zjistil, ze se zasekla otevrená druhá komora... sem jí teda trovhu rozhejbal, nasadil na auto a jel...

teď mě napadá plno způsobů, jak ten ¨motor uasit, ale v tom stresu mě napadl jenom ten zdlouhavej s přepínačem lpg/ba.

Stalo se vám to taky už někdy?
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Pavel04
 
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle

Příspěvekod JmJ » čtv zář 14, 2006 21:48

Ja bych se jen optal, jak se to vlastne muze stat, kdyz druha komora by se mela nucene zavrit kdyz pustim plyn? nebo to se jako zasakne tak, ze se tim zasekne vlastne i plynove tahlo, ktere se nevrati?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Jelen » čtv zář 14, 2006 22:02

Leda že by tam měl pán OZONa.. :P To by se pak zasek v podtlaku. Ale u Weberu to neni možný, to by se zasekly obě dvě komory, páč by se tam zaseklo i táhlo plynu jak říkal JmJ.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod JmJ » čtv zář 14, 2006 22:10

Jelen píše:Leda že by tam měl pán OZONa.. :P To by se pak zasek v podtlaku. Ale u Weberu to neni možný, to by se zasekly obě dvě komory, páč by se tam zaseklo i táhlo plynu jak říkal JmJ.


No ale prave i u ozonu se musi plynovym tahlem povolit otevreni te komory. Ona neni tak uplne samootviraci. Kdyz plyn pustim, tak podtlak nepodtlak, komora se mechanicky zavre. Aspon sem si to myslel ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv zář 14, 2006 22:29

Myslíš si to správně druhá komora se otvírá podtlakem při adekvátním otevření klapky první komory (odblokování pojistky) a zavírá se buď poklesem podtlaku nebo nuceně povolením pedálu, nicméněž je to mechanika a může se hryznout.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod JmJ » čtv zář 14, 2006 22:49

Koko Loko píše:Myslíš si to správně druhá komora se otvírá podtlakem při adekvátním otevření klapky první komory (odblokování pojistky) a zavírá se buď poklesem podtlaku nebo nuceně povolením pedálu, nicméněž je to mechanika a může se hryznout.


a hryzne se pak i pedal nebo ne? je tam milion dajakych hejblat a byt vim, co je vysledek toho hlavolamu, tak nevim, jak presne to funguje.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv zář 14, 2006 22:59

Pokud se hryzne mechanismus klapek měl by se hryznout i pedál, Pavel04 by mohl objasnit, zdali se mu pedál hryzl či nikoliv.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pavel04 » pát zář 15, 2006 13:57

pedal se nezakous, ale probihalo to asi tak, ze na karburatoru se to zvenku nijak neprojevovalo - postupnym tahanim za tahlo se otvirala 1, pak se ta pacicka priblizila k zoubku tahla 2 a ta se zacala otvirat.

mozna ze klapka je jenom narazena na ty osicce, co prochazi skrz komoru a neni to jeden kus , takze vznikla vule mezi klapkou a tou osickou co skrz ni prochazi a osicka se normalne hybala, ale ta klapka byla stale zasekla...

kazdopadne nic vne karburatoru nevykazovalo chybu.
jo a jak je z vyse uvedeneho zrejme karburator je ovladan ciste mechanicky.
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Pavel04
 
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle

Re: příběh o druhé komoře

Příspěvekod Pool » pát zář 15, 2006 14:12

Pavel04 píše:teď mě napadá plno způsobů, jak ten motor uhasit, ale v tom stresu mě napadl jenom ten zdlouhavej s přepínačem lpg/ba.


A jak teda? Mě teď nenapadá už nic :oops: Možná vytáhnout sytič, ale nevím jestli bych tomu naopak ještě nepřidal grády...
Pool
 

Příspěvekod Jelen » pát zář 15, 2006 14:17

Pavel04 píše:Stalo se vám to taky už někdy?

Ano, na fichtlu se mi kouslo šoupátko a tak jsem to zastavil tim, že jsem da nohu na zem. :lol:
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Pavel04 » pát zář 15, 2006 14:17

treba vztahneskabel meyi civkou a roydelovacem nebo ruynz jinz kabely.

ted sem si sel prohlidnout jeden karbec anormalne sem prstem drzel pootevrenou 2 a a na 1 to nemelo vliv, tudiz sem vydedukoval, ze 2 byla tak ze tri ctvrtin otevrena, takze se este dala trochu pootevrit, tudiz mi zvenku pripadalo ze se normalne pohybuje. asi tam byl nejakej bordel, kterj to skripnul...
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Pavel04
 
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle

Příspěvekod Pool » pát zář 15, 2006 14:40

Pavel04 píše:treba vztahneskabel meyi civkou a roydelovacem nebo ruynz jinz kabely.

Tak to joo.. ale jinak z kabiny asi nemáš šanci. Tatovi se na škodárně stal zas opačný případ, jezdil asi půl roku se zavřenou druhou komorou (zatuhlou). Přitom nebyl nějaký šetřílek, že by jezdil opatrně jen na první a z nějakých záhadných důvodů se to kouslo. A drželo to jak fena, ani kleštěmi jsme to nemohli roztrhnout! Benzín je totiž potvora lepkavá... používám při fajčení zapalovač benziňák a jeho "zásobník" se po nějakým čase zalepí a nejde to ani rukama otevřít. Nezbyde než to omýt lihem a je to o.k.
Pool
 

Příspěvekod Trevor » pát zář 15, 2006 19:25

No pokial ti nefunguje ta poistka tak na volnobehu sa ti 2 komora otvori lebo je v sacom velky podtlak.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod Pavel04 » pát zář 15, 2006 19:39

ten karbec ale neni podtlakovej, jenom se zasekla otevrena 2, ale sla este trovhu vic pootevrit...
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Pavel04
 
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob zář 16, 2006 16:59

Ty máš v autě z roku 89 Webera?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků