od Teepee » úte zář 12, 2006 06:44
Kopr: buď ještě vydrž a nebo se spokoj s mým stolním uvažováním.
Jednou v životě jsem zahlédl, že Samara má vlastně motor vpředu napříč... Asi tak.
Ale tohle na té fotce je evidentně odvětrání klikové skříně motoru. Ani bych nepřemýšlel jestli to můžu demontovat, to tam prostě patří, i když asi je to postradatelné. (pominu-li horní mazání motoru, jestli to má tuto fukci stejnou se staršími modely a to, že olejové výpary musíš prostě nekam odvést).
Ale co hlavně, jestli to teda z fotek dobře vidím, ten nátrubek je šikmo, neumožnil by šroubování do bloku (na otáčení není dost místa), myslím si proto, že by měl být do bloku jen zalisován (naklepnut).
Přes širší šroubovák bych to tam zkusil doklepnout. Jestli z toho teče olej, asi se to pohne bez hrubšího násilí, takový tlak tam zase není, aby to propouštělo a přitom drželo fest.
Možná by stálo za úvahu, nátrubek vyndat, odmastit, odmastit díru na bloku a nátrubek s trochou lepidla na kov, případně epoxidu naklepnout zpět. Možná by se mezi osazením nátrubku a blokem snesl nějaký O-kroužek.
Ale první bych to zkusil jen doklepnout, pokud se to hne tak bych navíc získal jistotu, jestli tam je nebo není závit. Pokud nehne, buď je závit a nebo je to nalisované už dost fest.
Bílý LADA a okřídlená spol.