Rozjezd

Moderátor: Moderátoři

Rozjezd

Příspěvekod Hnojar » pát srp 25, 2006 07:02

Při prudkém rozjezdu - tak aby pískaly zadní gumy, začne vibrovat šaltr páka a tím torchu i celé auto - připadá mi to jako by nestíhala hardy spojka , myslím si to správně ? je to normální stav, kdy hardyspojka nepřenese brutální krouťák motoru 1600 ? Podotýkám že spojka mi zabírá krásně a nikdy se mi nestalo že by vibrovala - to jsou rychlejší a ostrřejší vibrace, na žabákovi vibruje šaltr a auto se tak trochu pohoupe, spolujezdec neznalý věci to ani nepozná........
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Teepee » pát srp 25, 2006 07:48

Určitě to je v pořádku a normální.
Modrý LADA tohle dělal při prudkém rozjezdu.
A taky při jízdě s extrémně těžkou soupravou při snaze o prudší zrychlení na jedničku či dvojku se asi vyosil kardan v hardyspojce a celé auto vibrovalo, ale jinak s duněním v oblasti tunelu.

Při prudkém rozjezdu ta vibrace byla spojená s poskakováním plynového pedálu pod nohou, třesem celéhho agregátu. Pravděpodobně se motor začne naklápět v silentbokách a trochu se přitom mění poloha škrtící klapky (a tím se to trochu zacyklí). Navíc určitě něco udělá i hardy spojka, které se stlačí a pak skokově povolí a pak se zase stlačuje a pořád dokola. Navíc je v samotné spojce "tlumič torzních kmitů", ten by taky mohl hrát svou konstrukční roli.
Pokud je jiný rozjezd plynulý a hladký, bez drhnutí spojky, cvakání atp. je toto určitě normální jev.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Malda » pát srp 25, 2006 08:12

Tohle mi dela taky. Sice mi to snad nikdy neudelalo na rovine, ale dycky kdyz stojim nekde v kopci a pak se chci rozjet, tak mi to dela pri rozjezdu do kopce. Takze je to normalni? hm ... :roll
/EDIT: Mne se teda klepe cela prevodovka, resp. saltrpaka a docela to kope, takze to jde poznat i od spolujezdce :)
Naposledy upravil Malda dne pát srp 25, 2006 08:16, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Malda
 
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvekod Hnojar » pát srp 25, 2006 08:13

Je to velice nenápadné.....v plynovém pedálu nic nevibruje a pravda zkoušel jsem to při plně naloženém voze ( řidič + 2 lidé + mimino + nákup z tesca ) dělá to pouze na jedničku, hluk žádný, ani cvakání houpání vozu zcela minimální ( spíš žádné ), jak říkám, všiml jsem si toho pouze já. Osobně to tipuji na pulsující hardyspojku, jež se stlačí a pak prudce expanduje, nebo jak to nazvat a zmiňovaný tlumič torzních kmitů to utlumí tak, že je to cítitl téměř jen na šaltrpáce. Funguje to jako ABS, neprotočíš kola 8) Měl jsem trochu obavy, že se brzy zařadím do davu spokojených uživatelů kvalitních nových hardyspojek, jež jsou dnes na trhu, s životností kolem 30 km a víc...... :lol:
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod dusin » pát srp 25, 2006 08:45

Svoji roli při klepání šaltrpáky podle mě hrajou i silentbloky motoru.Já je mám v háji a spolujezdci se mě poměrně často ptaj na parkinsona(jako jestli ho nemám-Chettak ví)PRoblém cyklování klepání vlivem klapky sem eliminoval použitím karbu ze samary a lanovodu.(respektive předchozí majitel)
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Wolf » pát srp 25, 2006 09:02

Neklidny rozjezd pri prudsim zaberu muze zpusobovat axialni hazeni lamely spojky, kde je povolena tolerance v radech setin milimetru. Pri jejim prekroceni pak dochazi k tomu, ze s narustajicim pozadovanym vykonem pri rozjezdu se vuz chova neklidne - skube. Extrem potom je, pri velke hazivosti, moznost rozjezdu pouze na volnobeh a s citlivym ovladanim spojky. Pokud se vsak vuz pri normalnim rozjezdu chova normalne, neni si treba z toho delat tezkou hlavu. V opacnem pripade, kdy je bezny rozjezd vzdy dobrodruzstvim, je vhodnejsi lamelu demontovat a nechat ji axialne pretocit (srovnat) na soustruhu. Tady je ale treba zduraznit, ze by mel byt presny. S podobnym problemem se mnohdy setkavaji i ridici s vozy s prednim nahonem, neni to jenom zalezitost LADY. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Nemo » pát srp 25, 2006 09:02

Jo, jo, pod větším zatížením se to trošku klepe běžně, ale když jsou v háji hardy spojka, silenbloky motoru a převodovky tak máš v autě osmičku Richtera při každém rozjezdu :lol:
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Hnojar » pát srp 25, 2006 09:10

To znám od nebožky 2108....... bylo umění se rozjet bez pocitu, že se celý interiér na mě sesype........
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Teepee » pát srp 25, 2006 09:26

Nemo píše:osmičku Richtera při každém rozjezdu :lol:

Myslíš Richtera z dálniční policie - Kobry 11??? :D :D :D Tak takový zemětřesení bych si klidně odpustil, mám své auto rád. :wink: :wink:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Hnojar » pát srp 25, 2006 09:32

Lanovod by se dal použít i na karbec Weber ne ? ...btw. mám doma karbec z 2108 - můžu ho tam dát bez nějakých úprav ?
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Dawid » pát srp 25, 2006 09:40

Teepee píše:
Nemo píše:osmičku Richtera při každém rozjezdu :lol:

Myslíš Richtera z dálniční policie - Kobry 11??? :D :D :D Tak takový zemětřesení bych si klidně odpustil, mám své auto rád. :wink: :wink:

sacoval bych to spis na osmicku Richterovy stupnice...
Dawid
 
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno

Příspěvekod dusin » pát srp 25, 2006 09:59

Hnojar píše:anovod by se dal použít i na karbec Weber ne ? ...btw. mám doma karbec z 2108 - můžu ho tam dát bez nějakých úprav ?
Tak to nevim.Jde o to,jestli běhal v 1300 nebo 1500-myslim,že maj jiný trysky a jinak nastavenou hladinu v plovákové komoře.Jinak na parohy to sedne bez úprav a filtrbox na to taky.Musíš akorát přetahat lanovod od sytiče(myslim,možná že stačí origo)+ nový lanko ke klapce.A teď si nejsem jistej,jestli tam zůstalo originál táhlo,co de za motorem.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Jelen » pát srp 25, 2006 11:34

Mmj, mě tohle taky dělalo a pak se to začalo zhoršovat tak, že jsem se bál řadičky že mě zmlátí a auto se votočí na boudu. Příčinou byla mastná spojka. Vyměnil jsem spojku a bylo to v pohodě a mohl jsem pískat gumama z domova až do Kladna.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Hnojar » pát srp 25, 2006 11:43

mastná spojka ? jak se to stane ?
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Dawid » pát srp 25, 2006 11:49

napriklad kdyz chcije gufero na klice, nebo kdyz odstane predchozi majitel uzasny napad - ze vse, co se hybe, musi byt namazane...
Dawid
 
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků