škube

Moderátor: Moderátoři

škube

Příspěvekod Hnojar » úte črc 25, 2006 07:00

tradiční téma....auťák začal nejdříve chcípat na volnoběh a pak i škubat při mírné akceleraci - na LPG. To může být špatně nastaveným šroubem na splynovači - již jednou se mi stalo že jsem seřizoval bohatost volnoběhu na lpg na teplém motoru a musel jsem to dost otevřít...pak jsem vycouval a motor skoro chcípl na volnoběh , najednou to chtělo zase přivřít zpět. něco takového se mi možná stalo podruhé a motor byl tím pádem za jízdy přechlastaný plynem, navíc při prudším přidání plynu jel normálně..... po přepnutí do mezipolohy běžel motor docela dlouho normálně bez škubání ale po přepnutí na benál na něž jsem jel ještě asi kilometr, to blbo vesele dál a chcípalo na volnoběh.... záhada hlavolamu...mohl zůstat někde v sacím traktu zbytek plynu tak dlouho ? a jestli ne, je to asi spíš zapalováním ne ? mohl by to dělat třeba kondík nebo indukčn. cívka ? vše ostatní na zapalování je buď nové , nebo původní ale v bezv. stavu - rozdělovač jako nový, předstih seřízen, odtrh taky, nové kable, svíčky......... snad leda že by se uvolnil nějaký kablík či co ..........
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod denis » úte črc 25, 2006 08:22

Plyn ti tam vydrží nejdýl pár sekund (u mě to byly 2-4s a pak šlus, benzín než jsem vyjel, to trvalo tak 20s. Když ten kondík vyměníš, nic se nestane a aspoň tě někde v budoucnu nenechá stát, ale to bude asi problém někde jinde-mě to takhle blblo ale na benzín i LPG a pak jsem zjistil, že svíčky nemají odtrh ale "díru"-uhlík skoro nebyl-auto mělo 160tis na původních svíčkách-podotýkám, nešlo o ladu. :lol:Ještě technická-nejde ti tam chvíli obojí najednou?? Může být špatná ta krabička na přepínání-ty spínače hovno vydrží nebo auva ventil.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » úte črc 25, 2006 08:32

Takže podle tebe to případným uchlastáním plynem kvůli špatně nastavené bohatosti volnoběhu být nemohlo hej ? Mno svíčky mají najeto asi 500 km a lpg celé je týden staré...... hm hm ....mno zkusím zkontrolovat kabely ( nízkonapěťové jsem myslím nezkoušel...třeba jsou volné ), a pak budu hledat a hledat :-) a ten origo BRC přepínač LPG - benzín nevypadá úplně high endově.... chod té kolíbky nebudí zrovna důvěru, je to sice nové ale mno jak to říct, působí to dojmem že se to za chvíli vychechlá btw. co stojí nový ? dá se tam dát i jiný - neoriginální ale kvalitnější ? ....jendou jsem skončili s favem na LPG na cestě, ujeli jsme asi kilometr, bylo 4 ráno, -25 st. favo se tat tak začalo ohřívat a při přepnutí na LPG se přepínač rozsypal..auto zastavilo za začalo být zima....než dojel kámoš, co bydlel cca 0,5 km daleko a odtáhl nás do garáže, byli jsme úplně vymrzlí......brrrr .......ještě mě napadá elmag ventil ve voln trysce ......... třeba přestal otvírat. to mi připomíná, četl jsem tady že volnoběh na lpg je společný s volnoběhem na benzín......... jak se tam ale dostane? přeci vedou od splynovače dvě hadice do rozprašovače na víku karbecu a to je vše, jak by se LPG mohl dostat do voln. kanálu karburátoru ?
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod denis » úte črc 25, 2006 09:01

Nastevný karbec na benzín s hezkým volnoběhem přepneš na LPG a dostavíš volnoběh šroubem na tom regulátoru-ne na hadicích. Ten přepínač jde nahradit čímkoliv co sepne aspoň 2A-pokud se to vysype, stačí spojit patřičné dráty a jedeš dál, jako by se nechumelilo. Pokud to jede na benzín jede to OK? Tím bych začal. Musíš ho donutit jet na benzín bez cukání, abys vyloučil chybu v karbecu. Pak válči s nastavením LPG.
Ještě jeden poznatek s LPG-pokud se mi uvolní vzduchový filtr na saní, začne se to mě chovat jak popisuješ-díry v tahu, tarokuje volnoběh-prostě falešný vzduch. Další problém jsem řešil, že mi nedovírala druhá klapka a to byl teprve masakr-dělalo to psí kusy jako hrom ale vše bylo na jiném karbecu než má lada, ale symptomy můžou být podobné. :wink:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » úte črc 25, 2006 09:17

mno to jsem všecko udělal a dnes z ničeho nic, to začalo blbnout na lpg i na benzín....... myslím to seřízení volnoběhu na benzín ještě před přestavbou a pak doštelování po pár stech km na lpg - jasně že šroubem na splynovači :-) ale na hadicích jsem si to o 1/4 otáčky pootevřel taky, od výroby byly seřízené tak, že to jezdilo jak nějaká filcka :D ale stejně mi není jasné co má společného nastavení volnoběhu na benzín s nastavením na LPG.....krom dorazu škrtící klapky......
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod denis » úte črc 25, 2006 09:47

Podle mě ti to saje někde falešný vzduch, jinak to není možné. Volnoběh LPG opravdu nemá s tím moc společného-ovlivníš jedině tou klapkou jak jsi psal. Problém bych opravdu viděl někde v karbecu či zapalování. Na benál to musí jet a pak doladit LPG, jiná pomoc není.
Jejich origo nastavení stojí fakt zahovno, tudíž to osobní dostavení si člověk musí udělat jak jsi psal 1/4 otáčky a jede to.
Ono na plyn se projeví kdejaká kravina a člověk pak laboruje-nemáš problém v podtlaku na druhou klapu nebo s falešným luftem? Mě už nic jiného nenapadá. Nevím ani co máš za karbec a navíc jsem je nikdy neřešil.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » úte črc 25, 2006 10:14

teď si vzpomínám že včera jsem objevil úplně volnou matici krytu filterboxu......no od stolu to asi nevyřešíme, chce to zkontrolovat a uvidí se.... karbec je weber, plyn je BRC ( splynovač at90e)
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Hnojar » stř črc 26, 2006 05:02

Tak tohle je fakt záhada hlavolamu..........mno přišel jsem včera k autu a utáhl šrouby na hadici o 1/4 otáčky zpět...protože první otevření o 1/4 přineslo zvýšení pružnosti motoru i krouťáku, ale to druhé už neudělalo nic......navíc po tom druhém jsem neseřizoval volnoběh..... měl jsem zapnuto na benál, nastartoval jsem a odjel..po pár stech m. jsem normálně přepl na LPG a pohodička......a dnes zase to samé.... společný jmenovatel je jeden - prudká akcelerace na výpadovce a pak vys. rychlost ( dnes až 120 no :? ) poté zas chcípal lpg na volnoběh a postupně se to mírně vylepšovalo ( normálně mi volnoběh jakž takž drží otáčky při 80 km/h, ale při stovce už chcípá - čím to ? ) před dojezdem jsem vypl lpg a zas to samé co včera auťák jel dlouho na zbytky plynu a pak nepravidelně brčel jako by na tři válce. normálně chvíli jede a pak 2 x lehce cukne a je bez plynu ale teď prostě tarokoval a tarokoval...musel jsem už tam hodit benzín, pod plynem ujet asi 50 m ( bez problémů ) odbočit na parkoviště - sešlápnout spojku a chcíp.......zaparkoval jsem setrvačností.......čili akcelerace na obě komory mi způsobuje nedržení volnoběhu a extrémě dlouhé vybrkávání zbytku lpg při přepínání na benzín, doprovázené nepravidelným chodem, jež by trval kdovíjak dlouho....při továrním nastavení mi to nedělalo, ale bylo to zas lenivé..... mno co kdybych to teda přiškrtil o 1/8 otáčky na hadici ? nebo jen druhou komoru ?....a dále pořád čekám na nějaké vysvětlení tvrzení že volnoběh je nutno seřizovat nejdřív na benzín a pak na LPG..... stále nevím proč, když jediným společným prvkem je škrtící klapka a její dorazový šroub ( včera jsem z achodu na volnoběh odpojil elmg ventil a hádejte co se stalo ? nic )
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod denis » stř črc 26, 2006 08:27

Nevím, který ventil jsi měl namysli, ale já si nemůžu pomoct, že ti tam snad jde LPG i benzín spolu. Není možné, abys jel na mezipolohu tak dlouho-ten plyn vyfuní tak rychle, že nemáš čas to pomalu ani přepnout. Pokud se to chvíli chová tak a potom zase jinak, zkus zjistit, jestli se ty ventily zavřou (ventil na benzín a LPG), ohřev LPG a jeho montáž dělala firma tak to snad bude OK-předpokládám, že regulátor je zapojen podélně s autem, ale to by snad ani nikdo jinak nedal.
Asi poslední možnost je sundat ty brýle z auta pryč a zkusit to jako by tam plyn nebyl, ale já furt vidím botu někde u těch ventilů-kdyby totiž byly oba ventily řádně uzavřeny, neexistuje, aby auto tarokovalo a jelo ještě kus. Vzhledem k tomu, že lada nemá vracečku do nádrže, je možné, že pumpa na benál protlačí malé množství benálu přes uzavřený ventil.
Ještě chvíli a projedu se do Ostravy nato podívat. :wink:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » stř črc 26, 2006 09:03

mnoo tak kdyby tam pumpa protlačila i benál, tak by se to při jízdě na LPG muselo projevit nepříjemným škubáním ne ? hele a co když je to tím žem tam mám reduktor AT90E - ten není podtlakový ale elektronický , podtlak tam nevede a na stránkách BRC jsem se dověděl že je vynikající pro elektr. řízené motory, ale je excelentní i pro karburátory...... jinak o něm vím prd.......regulátor a podélná montáž - jaký regulátor máš na mysli ? rád bych si to zkontroloval, jestli to tam ti umělci dali dobře, co to dělaá kde to je a jak to má být namontované ? .....jinač bez brýlí to jezdilo bez problémů i při těchle rychlostech a po předání auta po přestavbě na LPG to bylo bez prblémů taky, ale bylo to lenivé, proto jsem ty šrouby na hadici nechal nakonec o tu 1/4 otáčky otevřené, což přídalo na síle a pružnosti motoru....... prostě , něco se tam děje....... čerpadlo benálu mám seřízené dobře, takže nerozumím tomu proč by protlačovalo benzín, jedině že by byl špatný ventil, ale krucinál, když jedu normálně, t.j. tak 80 - 100 a chci přepnout na benzín tak to trvá tak vteřinu a je to.......prostě bez problémů....asi ty šrouby na hadici utáhnu na původní nastavení a uvidím jestli se to vrátí do normálu.....jo a podívat se můžeš ale do orlové...v ostravě už jen pracuju :-ú
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod slavoj » stř črc 26, 2006 09:51

no poviem mal som podobny problem ale na benzin mi to slapalo v pohode. Na LPG mi to tiez zdochynalo na volnobehu ale iba pri vyssej rychlosti, ked som stal tak nezdochol a tiez riadne trhalo pocas jazdy pri nizsich otackach. Problem bol v znecistenych kontaktoch hlavy rozdelovaca a palca, stacilo to precistit jemnym smirglom alebo srubovakom a zavada je odstranena. Skus, mozno je to tiez tvoj problem.
slavoj
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvekod denis » stř črc 26, 2006 09:53

Nemá náhodou BRC i regulaci bohatosti na regulátoru?? (směšovači, splynovači či jak tomu kdo říká). Jinak ten krám se montuje podélně s autem, protože jinak by ty membrány ovlivňovaly rozjezdy a brždění. Elektronický systém u karbecu jsem ještě nezkoumal a celkem by mě to zajímalo.
Teď jsem mluvil s maníkem, co montoval plyn mě a říkal, že do lady by toto nedával, spíše klasický podtlakový systém ale že to musí jít nastavit. Kdybys měl cestu do Fulneku, doporučil bych ti se k němu stavit. Dá se s ním domluvit a je šikovný. :wink:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod slavoj » stř črc 26, 2006 09:54

...z toho co pises, ze ti to robi aj na benzin aj na plyn, tak je zrejme, ze porucha bude centralna, t.j. nehladaj zavadu v nastaveni plynu alebo benzinu, je to skor v elektrike, ktoru vyuzivaju obe paliva.
slavoj
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvekod slavoj » stř črc 26, 2006 09:55

denis píše:Nemá náhodou BRC i regulaci bohatosti na regulátoru?? (směšovači, splynovači či jak tomu kdo říká). Jinak ten krám se montuje podélně s autem, protože jinak by ty membrány ovlivňovaly rozjezdy a brždění. Elektronický systém u karbecu jsem ještě nezkoumal a celkem by mě to zajímalo.
Teď jsem mluvil s maníkem, co montoval plyn mě a říkal, že do lady by toto nedával, spíše klasický podtlakový systém ale že to musí jít nastavit. Kdybys měl cestu do Fulneku, doporučil bych ti se k němu stavit. Dá se s ním domluvit a je šikovný. :wink:


na splynovaci mas iba nastavenie volnobehu a odkalovac, nastavenie bohatosti zmesi je na hadici, ten srub s pruzinou.
slavoj
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvekod denis » stř črc 26, 2006 09:59

BRC mívá i bohatost a volnoběh-teda ne všechny, tento systém moc neznám ale kamarád na Pajeru ho má a má 2 šrouby.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků