škube

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Šubi » pát črc 28, 2006 10:34

S tim LPG, minulý rok jsem jel do jedný dílny si dát vyměnit hadičky od LPG, protože byly zpuchřelý. Bál jsem si to vyměnit sám, LPG je LPG, měl jsem strach z toho, aby mě to nebouchlo, kdyby jsem si to udělal sám. Tak jsem to dovez do dílny, chlap hadičky vyměnil a po výměně auto nešlo nastartovat. Ten absolutně nevěděl, co se děje. Začal do mě řvát, že v nádrži nemam plyn. Já mu řek, že je plná. No, pak něco v motoru poladil, jel to projet, ještě řikal jak to hezky jede. No já pak jel domů, druhej den jsem jel do jednoho města, kde jsem jezdil po silnici 100 km/h v poho. Teď max. 80 a ještě to škubalo a dusilo se to. Tak jsem mu volal, že to dělá tohle. On, ať vyměnim svíčky. No, po výměně svíček se to samozřejmě nezlepšilo, tak jsem mu to dovez na reklamaci. On se v tom projel a začal tim, že je to náhon na zadek a že nejsou seřízený vůle v diferenciálu. Řek jsem mu, že je to kravina a on hned že to jsou ložiska na kardanu a proto, že to škube. Naštval jsem se na něho a jel jsem do jiný dílny na LPG. Tam se se mnou taky svezli a řekli, že na 4. rychl. st. je 50 km malá rychlost a proto, že to škube. Tak jsem se naštval definitivně a auto jsem dovez do Liberce, kde byla prvomontáž. Tam zjistili, že to LPG není, ale že je rozhozenej karbec. Tak jsem se zastavil v Lada servisu a tam zjistili, že je rozhozená elektronika na karbci. Opravili to a spokojeně jezdim dál. Tak ten expert co měnil hadičky absolutně nevěděl co odpojil a asi to špatně zapojil. Už nikdy víc k němu nepojedu, radši pojedu 60 km do dílny, kde vim, že tomu rozuměj.
Šubi
 
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvekod Hnojar » pát črc 28, 2006 10:47

v těch hadičkách není kapalný LPG ale plynný a je tam nízký tlak......... já osobně se toho nebojím víc než hadiček od benálu...... kontrolu jestli to těsní můžeš udělat mýdlovou vodou...a samozřejmě revize těsnosti to jistí..... čili pokud to chceš mít dobře a umíš nahradit jednu starou hadici za novou, tak bych prostě vzal novou a nové spony, poměnil to a jel na revizi, ať máš klid, nebudeš zbytečně platit debi...m za to že tohle neumějí vyměnit a něco při tom nezprasit......( třeba urvat sponu a nechat ji tam nebo ji dotáhnout tak že něco rupne :) ) a navíc lpg je dobře cítit, jak jsem tu hadici odpojil tak jsem ho cítil, zapalování bylo vypnuté, ale nějaké zbytky tam byly..... po úplném odpojení obou konců to zachvíli vypáchlo, i z reduktoru, čas vypáchnutí asi tak jedna cigaretka :lol: ........ vím že by to takto být nemělo, ale ukazuje se že amatérské zásahy poctivého a svědomitého majitele jsou bezpečnější než placené zásahy odborníků ( ty jsou životu nebezpečné ) ....... ale když už bys měl únik z vysokotlaké části ( měděná trubka ) tak to je něco jiného, na to potřebuješ spolehlivé lidi....... (takovou story jsem taky viděl , únik kap. LPG na noě zastavěném zařízení - http://lpg.cernosice.cz/forum/viewtopic.php?t=9 )
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Šubi » pát črc 28, 2006 16:43

Jó to o tom jsem čet. Jsou různý odborníci na LPG. Já bych si to vyměnil sám, jenže jsem se bál, abych pak něco neskonil a auto nestálo. A navíc jsem nevěděl jaký hadičky, tak jsem si řikal, odborník bude vědět. No spálil jsem se a jsem vyléčenej. Kdyby to byla hadička na benál, to bych se nebál. Já jsem i vyučenej v oboru automechanik, ale praxi moc nemam, tak se trochu bojim.
Šubi
 
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvekod radek mb » pát črc 28, 2006 21:42

Hel,já si taky řikal ,že mi to mohli udělat líp,ale po přečtení toho článku jsem od toho upustil :idea:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Hnojar » pon črc 31, 2006 06:20

mno takže problém je zatím vyřešen. chtělo to jen pořádně seřídit. dále kontakty na víčku rozdělovače mám vypálené do hloubky cca 1 mm takže hybaj pro nové 8) tím ovšem není yvřešeno humpolácké provedení přestavby na LPG, jež má nedostatek v těsnosti plynotěsné schránky( hadice nejsou zajištěny sponami a průchodky drží jen jedním šroubem ), dále plnící potrubí je vedeno tak, že je plnící koncovka na zadním blatníku, potrubí vede skrz plast. kryt nádrže benzínu do husího krku, jež má zajistit únik plynu pod auto, v případě netěsnosti, nebo otevření bezp. ventilu. tato odvětraví hadice je vedena podle mě přímo na výfuk ( to si ještě znova prohlídnu ) a je v ní díra, skrz niž vstupuje plnící potrubí do této "plynotěsné" schránky. díra je utěsněna tmelem. Čili odvětrací hadice má díru pro vstup plnící trubky, utěsněno tmelem, plnící trubka je z 3/4 vedena volně, mimo ten husí krk, čili v případě netěsnosti např. u plnící koncovky se plyn bude držet v kufru. Nejsem si jist tím jestli to tak může zůstat, ale jsem si jist tím že upevnění průchodek do kufru jedním šroubem a nezajištění husích krků sponami je v rozporu se všemi bezp. předpisy. Minimálně bych měl problém za rok na technické, což je u nové zástavby LPG skandál, a takové gangsterské praktiky nebudu přeci podporovat......... a homologační značka na nádrži není volně přístupná ( nějaká nálepka na boku tam je hmmm ) . postup bude následující, převezmu si techničák se zapsaným lpg, nafotím všechny nedostatky, a pak prověřím zda odstoupit od montáže, požadovat vrácení peněz a uvedení vozidla do původního stavu, případně rovnou podám i trestní oznámení za obecné ohrožování , neboť podle mě zanedbání bezp. předpisů zcela jistě je trestným činem. Každopádně udělám těm prasatům reklamu po celém okolí. Vzhledem k tomu že zde na ladaklubu jsou lidé, jež se prací na LPG zabývají profesionálně, tak doufám že si své vědomosti nenechají pro sebe a poradí jak dále postupovat. No a obrátil jsem se na sdružení na ochranu spotřebitele pro radu jak obecně v tomto případě postupovat a nenasr..t si do kalhot špatným postupem, zároveň jsem jim dal souhlas k medializaci celé věci 8) Ze všeho nejraději bych vytřískal z toho nějaké chechtáky, poslal zodpovědné osoby na pár let do chládku a chci se vyhnout "záruční opravě" aby mi na to už nešáhl. díky všem za účast :crybaby:
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod denis » úte srp 01, 2006 06:32

Rozhodně bych jim to nenechal jen tak projít-jinak tankovací otvor má být vždy na druhé straně, než je výfuk, hadice musí být orioustné ne zatěsněné :lol: a o zbytku ani raději nemluvím. Potrubí přes plast vést může. Jinak je to fakt barbarství a ostuda té firmy. :?
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » úte srp 01, 2006 08:23

to s tím plněním jsem nevěděl, mnoho aut ( i lady ) mají plnění na PZ blatníku......... ale to je možná obecně rozšířený nešvar......hadice mají být co ? nějak to nechápu...... na stránkách lovtecu to mají nafocené, plnící trubka vede v husím krku do podlahy a pak zpátky odvětrací hadicí do nádrže..........
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod denis » úte srp 01, 2006 10:09

Nějak mi voluje klávesnice-jak je ta trubka od tankovacího hrdla a co vede dopředu k motoru, je na ní ta chránička proto, kdyby foukl ten 3cestný ventil vše šlo mimo interiér auta, tudíž musí být utěsněná.
Prostě a jednoduše-chránička je tam jen kvůli tomu, aby při úniku šel plyn vena ne do kabiny. Proto i ten budík na bombě je uzavřen tím plexi s těsněním.
Jak to sleduju, můžu být rád, že jsem si to napůl montoval s tím chlapem, tudíž je to poctivě provedené-ta firma ( co ti to montovala)by měla zmizet ze světa.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » úte srp 01, 2006 10:19

já na tankovací trubce chráničku nemám......jak jsem psal, je do ní naroubovaná asi tak v poslední čtvrtině............. je mi z toho už na blití.........
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod denis » úte srp 01, 2006 10:47

Ona ta chránička není až k plnícímu ventilu-je od bomby k té průchodce do dna kufru-všechny trubky v kufru od bomby do dna mají k těm průchodkám být v chráničkách. Venku už je to fuk. To byli lulíni jako prase. :cry:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » úte srp 01, 2006 10:57

no dyť, jsou tam dvě chráničky, obě vedou do průchodky skrz kufr, v jedné je trubka s LPG do motoru a kablík, druhá je prázdná ale má nahoře, asi tak 30 cm od bomby díru, kterou do ní vstupuje plnící trubka a je to utěsněno tmelem..... čili bude li problém s těsností kolem plnícího hrdla, je to v pérdeli, plyn bude v kufru.......marně se snažím najít nějaké zákonné předpisy, jedině to co je na hlpropanu, a to je k lovtecu.........
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod denis » úte srp 01, 2006 11:01

Chuji, kousek trubky-no comment. :roll:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » úte srp 01, 2006 11:10

no a jak to má bejt správně ? jak dostat plnící trubku do chráničky ? má tam být nějaký t kus ? viděl jsem řešení kdy plnící trubka vede v chráničce průchodkou pod kufr a pak se vrací odvětrávací hadicí do nádrže. kdyby místo té díry do vtrací hadice použili téčko, pokud existuje, tak to aspoň těsní......navíc pochybuju že pro navlečení hadice na pnící trubku je tam dost místa, vede to vnitřkem prostoru pro nádrž benzínu, plnící hrdlo je pod odrazkou , a vylízá to skrz ten plat. kryt palivové nádrže a pak rovnou do té díry ve větrací trubce...... no ale to by snad řešit šlo, pokud je tam dost místa
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod denis » úte srp 01, 2006 11:19

Já mám od plnícího hrdla jen jednu trubku do bomby-žádná odvzdušňovací trubka ani Tčko tam není-ta chránička se tam navlíká než se to dotahuje u bomby.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » úte srp 01, 2006 11:28

denisi, asi si moc nerozumíme....... odvzdušnovací trubka - tím mám na mysli hadici ( husí krk ) kterým pojistný ventil odpšoukne LPG pod auto třeba při nárůstu tlaku nebo teploty. Já to mám udělané tak , že mi vede od schránky na bombě 2 husí krky do podlahy v kufru, v jednou je trubka s LPG do motoru + kabel a druhý je to odvětrání - je prázdný ....zároveň v něm vede i ta plnící trubka, ale protože plnění je z boku ( a ne zespoda že :D ) tak umělci stáli před otázkou jak dostat plnící trubku do toho prázného husího krku.....a vyřešila to díra v husím krku zboku, nahoře skoro u bomby a tmel......... chápeš.... no a jestli ty máš plnící trubku v chráničce pěkně od hrdla až do bomby a výstup lpg do motoru v chráničce co vede do podlahy kufru, tak kde je odvětrání ? tím pádem ti funguje ten husí krk , co v něm vede lpg do motoru i jako odvětrání ( při otevření poj. ventilu bude LPG pod auto unikat jedině tam tudy ) pokud tam nemáš ještě třetí hadici 8)
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků